Gå til innhold

Canon 400mm f/2.8L IS I, II eller III


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan ikke hevde personlig erfaring med disse, utenfor min prisklasse. Men alle er eksepsjonelle linser, og ser du på tidsrommet de er lansert så har det vært en utvikling i stabilsieringsteknologi, autofokusteknologi, optikk, materialvalg og til en viss grad også overflatebehandling av glass.

 

For meg (hvis jeg hadde tatt meg råd) ville faktisk reduksjon i vekt kanskje vært det aller viktigste argument for siste versjon. Versjon III er faktisk rundt en kilo lettere enn versjon II som er over en kilo lettere enn versjon I.

Endret av se#
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vet av erfaring at versjonforandringene på 70-200 f/2.8 hadde innvirkning på bildekvaliteten i forholdt til oppløsningen kameraet klarer.

 

Av egen erfaring fikk jeg skarpe bilder med 70-200 mk1 ved bruk av kamera med 8mp når jeg byttet til 18mp begynte bildene og bli litt "softe" i skarpe detaljer, byttet til mk2 utgaven og da ble detaljnivået perfekt igjen.

 

Tror det er en av grunnene for at Canon har byttet ut mange objektiver med nye versjoner de siste årene selv og forrige versjon ikke var så gammel og forskjellene er minimale på papiret.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...