Gå til innhold

Hvor får jeg kjøpt "gamle" dvd filmer?


buffy88

Anbefalte innlegg

Er på jakt etter noen gamle filmer som jeg ikke finner hos verken platekompaniet eller cdon.

 

Som f.eks.

 

I like it like that 1994

Kuffs 1992

Floating 1997

Storm 1999

 

Og mange flere.

 

Hvor kan jeg finne de? Er det vits å spør om noen kan ta di inn igjen eller må jeg sjekke på utenlandske butikker? Og hvordan blir det da med soner og sånt?

 

Hva kan jeg spille på en ps4 f.Eks.? Sone 1, sone 2, noe annet?

 

Har aldri forstått meg på det der sone greiene...

 

Kan jeg kjøpe filmer på ebay f.eks?

 

Vil helst ha di på DVD men hvis jeg får di digitalt så er det bedre enn ingenting.

Endret av buffy88
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finnes en haug med Facebook-grupper for kjøp og salg av film.  Anbefaler å melde deg inn i noen av disse og høre der.

 

Ellers er ebay grei å bruke.  På DVD må du passe på soner.  Europa er sone 2 mens USA er sone 1.  En umodifisert norsk DVD spiller kan bare spille av sone 2 disker. Husk også at mange amerikanske DVD-er (dvs sone 1) ikke har norsk tekst.

 

PS.

Netonnet.no selger sonefri DVD spiller som kan spille alle soner til 299,-

https://www.netonnet.no/art/lyd-og-bilde/hjemmekino/dvd-spiller/andersson-dvp-160/213940.13648/

Lenke til kommentar

Finnes en haug med Facebook-grupper for kjøp og salg av film. Anbefaler å melde deg inn i noen av disse og høre der.

 

Ellers er ebay grei å bruke. På DVD må du passe på soner. Europa er sone 2 mens USA er sone 1. En umodifisert norsk DVD spiller kan bare spille av sone 2 disker. Husk også at mange amerikanske DVD-er (dvs sone 1) ikke har norsk tekst.

 

PS.

Netonnet.no selger sonefri DVD spiller som kan spille alle soner til 299,-

https://www.netonnet.no/art/lyd-og-bilde/hjemmekino/dvd-spiller/andersson-dvp-160/213940.13648/

Takk for svar:)

 

Ska sjekke ut Facebook.. Så at det var veeeldig dyrt på ebay. Opp i 800 kr pluss frakt for "I like it like that"

Lenke til kommentar

Takk for svar:)

 

Ska sjekke ut Facebook.. Så at det var veeeldig dyrt på ebay. Opp i 800 kr pluss frakt for "I like it like that"

 

Som nevnt skaff deg en sonesfri dvd spiller. Så slipper du å tenke på om du får spilt av dvden eller ikke - det sparer du mye penger på.

 

En del dvder er oop og ble kanskje bare laget i et lite antall - slike er dyre - da prøver du å finne streaming i stedet.

 

Ellers Ebay.com - prøv gjerne co.uk .de osv. Det samme med amazon.com, kjør på med .co.uk .de osv der også. Greit å sjekke finn også.

Lenke til kommentar

Hvis streaming er et alternativ, så kan du søke etter film på denne siden :

 

https://www.justwatch.com/no/tv-series

 

Der fant jeg for eksempel at "I like it like that" kan streames på Amazon Prime.

Setter veldig pris på at du fant den der:) men vil helst kunne kjøpe den. Jeg er en av di som ser filmer om igjen og om igjen, og jeg har allerede netflix, viaplay og hbo, og hadde ikke så veldig lyst på enda et abonnement.. Men takk allikevel:)

Lenke til kommentar

Setter veldig pris på at du fant den der:) men vil helst kunne kjøpe den. Jeg er en av di som ser filmer om igjen og om igjen, og jeg har allerede netflix, viaplay og hbo, og hadde ikke så veldig lyst på enda et abonnement.. Men takk allikevel:)

 

Amazon Prime koster vel kr 39,- per måned, de første 6 månedene tror jeg.....

 

Så får du sett The Boys også!  :D

Endret av Mr_Spock
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som nevnt skaff deg en sonesfri dvd spiller. Så slipper du å tenke på om du får spilt av dvden eller ikke - det sparer du mye penger på.

 

En del dvder er oop og ble kanskje bare laget i et lite antall - slike er dyre - da prøver du å finne streaming i stedet.

 

Ellers Ebay.com - prøv gjerne co.uk .de osv. Det samme med amazon.com, kjør på med .co.uk .de osv der også. Greit å sjekke finn også.

Får ta meg en søke runde..

Lenke til kommentar

Får ta meg en søke runde..

 

Som regel får man tak i det man vil - til ikke så alt for gale priser. Hvis man har tid til å følge med en stund - på for eksempel Ebay. Ditt problem er at 350 kroners grensen forsvinner om kort tid - og da kan det virkelig bli dyrt.

 

Jeg samler på blu ray og 3D blu ray - har handlet som en gal de siste par årene. Har en del oop (ute av produksjon) filmer som har ligget veldig høyt i pris, men som jeg ved å vente...og vente og slå til - har fått for en god pris.

Lenke til kommentar

Som regel får man tak i det man vil - til ikke så alt for gale priser. Hvis man har tid til å følge med en stund - på for eksempel Ebay. Ditt problem er at 350 kroners grensen forsvinner om kort tid - og da kan det virkelig bli dyrt.

 

Jeg samler på blu ray og 3D blu ray - har handlet som en gal de siste par årene. Har en del oop (ute av produksjon) filmer som har ligget veldig høyt i pris, men som jeg ved å vente...og vente og slå til - har fått for en god pris.

Ja jeg får bare slenge ut snøre og se om jeg får noe napp. Veldig kjedelig at 350kr grensen forsvinner.. Trodde jeg hadde så god tid til å få tak i filmene jeg ville ha, men den gang ei:/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...