Gå til innhold

– La oss drive elfly-utviklingen fremover basert på kunnskap, ikke sensasjonsjag


Redaksjonen.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det vi trenger er åpenhet,åpenhet og atter åpenhet om saker som dette og meire til. All honnør til TU for å grave i saken. Som eksempel kan man nok trekke sammenlikninger til Boeing Max ulykkene hvor åpenhet ble dysset ned mot både piloter og andre som prøvde å si ifra om svakheten ved systemet. Kansje Max ulykkene kunne vært unngått hvis media hadde gravd seg ned i denne MCAS-saken,og alle hadde fått vite hvor farlig denne anti-steile programvaren var i MAX,før 350 mennesker ble drept i 2 flystyrter. Det må ikke være noe å skjule i luftfart,hverken på bakken eller i luften.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det vi trenger er åpenhet,åpenhet og atter åpenhet om saker som dette og meire til. All honnør til TU for å grave i saken. Som eksempel kan man nok trekke sammenlikninger til Boeing Max ulykkene hvor åpenhet ble dysset ned mot både piloter og andre som prøvde å si ifra om svakheten ved systemet. Kansje Max ulykkene kunne vært unngått hvis media hadde gravd seg ned i denne MCAS-saken,og alle hadde fått vite hvor farlig denne anti-steile programvaren var i MAX,før 350 mennesker ble drept i 2 flystyrter. Det må ikke være noe å skjule i luftfart,hverken på bakken eller i luften.

 

Gravejournalistikk er bra til sin bruk. Her er det ingen ting som tilsier at graving er nødvendig. Å rope om ulv gjør man ikke i utide!

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Gravejournalistikk er bra til sin bruk. Her er det ingen ting som tilsier at graving er nødvendig. Å rope om ulv gjør man ikke i utide!

 

Nei vi kan jo bare legge ned journalistikken,ikke sant..? Hadde vi ikke hatt media som de store og små avisene i norge inkludert TU og andre,ja da hadde vi hatt ett diktatur. Det må være lov å skrive om det man ønsker å skrive om. At det alltid vil være noen som ikke liker at det skrives om ting og tang som foregår,må vi bare leve med. Jeg har alltid hatt som motto at hvis jeg synes en kar er en idiot,ja så sier jeg det til han,enkelt og greit. Slik må det være for media også,hvis de ønsker å skrive om noe,ja så må de ha lov til det.

Lenke til kommentar

Nei vi kan jo bare legge ned journalistikken,ikke sant..? Hadde vi ikke hatt media som de store og små avisene i norge inkludert TU og andre,ja da hadde vi hatt ett diktatur. Det må være lov å skrive om det man ønsker å skrive om. At det alltid vil være noen som ikke liker at det skrives om ting og tang som foregår,må vi bare leve med. Jeg har alltid hatt som motto at hvis jeg synes en kar er en idiot,ja så sier jeg det til han,enkelt og greit. Slik må det være for media også,hvis de ønsker å skrive om noe,ja så må de ha lov til det.

 

Hva i all verden er det du insinuerer her? Har du i det hele tatt lest artikkelen du kommenterer på? Avinor har vært åpne hele tiden og ikke holdt noe hemmelig her. Og TU har ikke drevet noen form for gravejournalistikk her. Gravejournalistikk er å grave frem sannheter som andre forsøker å holde skjult. Ikke å late som om  ting blir holdt skjult når det er fritt tilgjengelig. Og heller ikke å ta ting totalt ut av sammenheng og forsøke å late som om det er et stort problem.

 

Det er jo nettopp slik sensasjonspreget klikkjournalistikk som fører til at ting må holdes hemmelig, det fører til mindre åpenhet og samarbeid, ikke mer. Jeg vet VG og mange andre driver med slikt, men jeg hadde forventet at TU lever opp til navnet deres Teknisk Ukeblad og ikke Tabloid Ukeblad som de beveger seg mer og mer mot dessverre.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hva i all verden er det du insinuerer her? Har du i det hele tatt lest artikkelen du kommenterer på? Avinor har vært åpne hele tiden og ikke holdt noe hemmelig her. Og TU har ikke drevet noen form for gravejournalistikk her. Gravejournalistikk er å grave frem sannheter som andre forsøker å holde skjult. Ikke å late som om ting blir holdt skjult når det er fritt tilgjengelig. Og heller ikke å ta ting totalt ut av sammenheng og forsøke å late som om det er et stort problem.

 

Det er jo nettopp slik sensasjonspreget klikkjournalistikk som fører til at ting må holdes hemmelig, det fører til mindre åpenhet og samarbeid, ikke mer. Jeg vet VG og mange andre driver med slikt, men jeg hadde forventet at TU lever opp til navnet deres Teknisk Ukeblad og ikke Tabloid Ukeblad som de beveger seg mer og mer mot dessverre.

Det er så dumt det du skriver at jeg velger enkelt å greit å ikke kommentere det,men heller si god natt. PS:Håper TU graver enda meir i saken.

Lenke til kommentar

Det er nå den tekniske siden av saken som interesserer meg da. Kanskje flere også(?)

 

At utfallet ble så lykkelig, og at det kunne foretas en kontrollert nødlanding er prisverdig.

 

Er spent på hvilken komponent eller kjede av slike

som ga seg, og hvorfor.

Var det elektronikken før motoren, for kraft eller styring(?) Var det motorens viklinger, eller termiske sikringer.

Var det temperatur eller andre stabilitetsproblemer, eller svikt i en spesiell komponent(?)

Eller koblings/kontaktpunkter som ble for varme(?)

 

Fanden er i detaljene sies det, så det kan i utgangspunktet være en liten filleting som er årsaken.

Slike er ofte de verste å avsløre, og de kan vere periodiske.

Det er jeg mest spent på her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er nå den tekniske siden av saken som interesserer meg da. Kanskje flere også(?)

 

At utfallet ble så lykkelig, og at det kunne foretas en kontrollert nødlanding er prisverdig.

 

Er spent på hvilken komponent eller kjede av slike

som ga seg, og hvorfor.

Var det elektronikken før motoren, for kraft eller styring(?) Var det motorens viklinger, eller termiske sikringer.

Var det temperatur eller andre stabilitetsproblemer, eller svikt i en spesiell komponent(?)

Eller koblings/kontaktpunkter som ble for varme(?)

 

Fanden er i detaljene sies det, så det kan i utgangspunktet være en liten filleting som er årsaken.

Slike er ofte de verste å avsløre, og de kan vere periodiske.

Det er jeg mest spent på her.

Og nettopp fordi fanden er i detaljene er det viktig å gi SHT tid til undersøkelsen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det er nå den tekniske siden av saken som interesserer meg da. Kanskje flere også(?)

 

At utfallet ble så lykkelig, og at det kunne foretas en kontrollert nødlanding er prisverdig.

 

Er spent på hvilken komponent eller kjede av slike

som ga seg, og hvorfor.

Var det elektronikken før motoren, for kraft eller styring(?) Var det motorens viklinger, eller termiske sikringer.

Var det temperatur eller andre stabilitetsproblemer, eller svikt i en spesiell komponent(?)

Eller koblings/kontaktpunkter som ble for varme(?)

 

Fanden er i detaljene sies det, så det kan i utgangspunktet være en liten filleting som er årsaken.

Slike er ofte de verste å avsløre, og de kan vere periodiske.

Det er jeg mest spent på her.

Og nettopp fordi fanden er i detaljene er det viktig å gi SHT tid til undersøkelsen. 

Det er ikke tiden som er viktigst, men at feil blir funnet og sammenhenger forstått.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...