Gå til innhold

Bruke windows10 til oppsett av raid0


BrianCa

Anbefalte innlegg

Jeg har brukt windows10 sin raid oppsett for mine 3 SSDer for å sette opp raid0

 

Men når jeg måler farten med crystaldisk så får jeg kun hastigheten til en hdd, å ikke 3 slik det skal være.

 

Har satt opp raid0 med bios før, men siden jeg holder på med en del testing av beta bioser til HK mitt, så mister jeg raidet mitt hver gang jeg hiver inn en ny beta.

 

Lette da etter en annen måte å sette opp raid0, slik det ikke blir berørt.

 

Noen tips til løsninger, slik jeg får hastigheten jeg skal ha? Har valgt "simple" på raid valg i windows.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må bruke powershell. Simple er faktisk JBOD, ikke raid0.

 

Prøv følgende commando i powershell for 3 disker(columns), jeg har ikke testet dette selv, gjøres på eget ansvar:

New-VirtualDisk -FriendlyName disk1 -StoragePoolFriendlyName DATA -NumberOfColumns 3 -Resilie ncySettingName simple -UseMaximumSize

 

Eller du kan droppe det og bruke disk management i windows i stedet, til å lage et striped volum med flere disker.

Endret av Uderzo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...