Gå til innhold

ANMELDELSE: Borderlands 3


Anbefalte innlegg

 

 

Synd spillet ikke er ute før rundt april neste år tbh

 

Huff, så kjedelig livet ditt må være. :(

Ja, forferdelig å ha prinsipper i livet ikke sant.

Mange prinsippløse skapninger på dette forumet. Det er litt trist, men jeg skjønner det. Vi nordmenn har generelt sett ikke slitt med økonomien, så det er ofte slik at folk bare kjøper masse dritt uten å tenke mye over.. noe som helst.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Igjen, nå er jeg ikke helt med her, og prøver ikke å starte en teit krangel. Men hva har det du sier med at spillet ikke er ferdig? Eller for å vri på det, hva endres hvis alle tenkte som deg, og kjøpte spillet om seks måneder? Rent hypotetisk, selvsagt. Sånn jeg ser det ville spill ikke lengre være "ferdige" på release. Det som i realiteten ville skjedd er at Borderlands 3 ville ha floppet totalt, og dermed ville de ikke ha jobbet noe særlig videre med det. En Borderlands 4 ville vært helt utelukket. Sorry å si det, men det er "vote with your wallet" i praksis. Spill er som de er i dag. Vi kan enten godta det, eller la være å kjøpe dem. Godtar vi det, forblir spill som de er i dag helt til utviklerne finner en bedre måte å tjene penger på. Godtar vi det ikke, vil utviklere gå konkurs, og spillserier vil bli droppet for godt. Jeg har ingen tenkelige scenarioer der vi som forbrukere kan være med å gjøre spill bedre ved å kjøpe dem på et annet tidspunkt (Salg osv) eller droppe å kjøpe dem fullstendig.

 

Dette er selvsagt ikke ment som kritikk. Jeg ser bare alt for ofte at folk er misfornøyde med hvordan spill selges i dag (microtransactions, DLC osv) og prøver å "vote with the wallet", men det er svært få som tenker over hva de faktisk mener. Vi skal ikke lengre tilbake enn til f.eks Mass Effect: Andromeda for å se dette i praksis. Det fikk middels kritikk, folk nektet å kjøpe det, og hele serien er nå lagt på is på ubestemt tid - og det til tross for at det faktisk ble en finansiell suksess. BioWare ble ikke tvunget til å lage et "ferdig spill" neste gang, fordi det rett og slett ikke er sikkert at det blir en neste gang for Mass Effect. Nå skal det sies at Casey Hudson selv har bekreftet at de har tenkt på hva neste spill skal handle om, og serien lever godt med tegneserier, filmene, leketøy osv. Men likevel, takket være "vote with your wallet" var folk nære med å ta livet av Mass Effect i stedet for å gjøre det bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, forferdelig å ha prinsipper i livet ikke sant.

 

Prinsipper i livet er tipp topp, men gamere er jo FRYKTELIG inkonsekvente i prinsippene sine. F.eks Hater epic for eksklusivitet, men elsker playstation fordi de har de beste eksklusive spillene i forhold til xbox. 

Mener selvsagt ikke deg, men sånn hva man leser her og andre steder generelt.

 

Mer enn noe annet er det jo en bandwagon mentalitet. Det er poppis å hate Epic, EA, activision what not. Så det er viktigere å spre negativitet enn å gi utviklerne konstruktive tilbakemeldinger som faktisk kan føre til gode endringer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

[snip]

 

Å vente på en release på Steam har vel lite med å vente på at spillet er ferdig, men mer prinsippet om å ikke støtte Epic, av ulike årsaker. Sånn sett har det også lite å si hvilket spill det er, da det helt klart kan ha en effekt på andre spill. Ikke nødvendigvis Borderlands 4, men om andre utviklere og utgivere velger å legge sine spill på Epic med en tidsekslusiv avtale.

 

Er man prinsippfast nok er det en liten pris å betale at vi ikke får se et Borderlands 4, hvis det sørger for at utingen med eksklusivitet blir mindre. Det kan jeg forstå.

 

Med det sagt, jeg husker godt hatet mot Steam når de startet. Men i dag foretrekker jeg Steam fremfor mange andre, fordi det har vist seg å fungere veldig bra i veldig lang tid. Og jeg har kjøpt Borderlands 3 på Epic.

 

Så kan man jo også være enig i at mer konkurranse om spillene er bra. Forhåpentligvis kommer det først og fremst utviklere til gode.

Lenke til kommentar

Synd spillet ikke er ute før rundt april neste år tbh

 

Tenker gearbox er glad for at det er mange som ikke tenker som deg. "In a new report today, 2K reveals that Borderlands 3 has sold 5 million units in its first five days, making it the fastest-selling game in its history."

 

Når det er sagt: Fy søren for et fantastisk spill. Koser meg så mye at jeg kan nesten ikke vente til jeg kommer hjem fra jobb og kan fortsette. Level 36 og Mayham mode nå. :D

Lenke til kommentar

Prinsipper i livet er tipp topp, men gamere er jo FRYKTELIG inkonsekvente i prinsippene sine. F.eks Hater epic for eksklusivitet, men elsker playstation fordi de har de beste eksklusive spillene i forhold til xbox.

Mener selvsagt ikke deg, men sånn hva man leser her og andre steder generelt.

 

Mer enn noe annet er det jo en bandwagon mentalitet. Det er poppis å hate Epic, EA, activision what not. Så det er viktigere å spre negativitet enn å gi utviklerne konstruktive tilbakemeldinger som faktisk kan føre til gode endringer.

Hva i alle dager er det du snakker om? Sony enten lager spill selv eller betaler noen for å gjøre det. Epic snatcher spill når utviklingen er nesten ferdig. Vesentlig forskjell, spesielt i kickstarter situasjoner.

Lenke til kommentar

Utvikler velger jo selv å ta penga. Om epic kommer inn tidlig eller sent spiller vel liten rolle? Resultatet er jo det samme.

 

Sony betaler jo også for eksklusivt innhold til spill. Som f.eks nye MW. Der har activision og IW fått hele skyllebøtte til tross for at det er Sony som har splasha cash.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Prinsipper i livet er tipp topp, men gamere er jo FRYKTELIG inkonsekvente i prinsippene sine. F.eks Hater epic for eksklusivitet, men elsker playstation fordi de har de beste eksklusive spillene i forhold til xbox. 

Mener selvsagt ikke deg, men sånn hva man leser her og andre steder generelt.

 

Mer enn noe annet er det jo en bandwagon mentalitet. Det er poppis å hate Epic, EA, activision what not. Så det er viktigere å spre negativitet enn å gi utviklerne konstruktive tilbakemeldinger som faktisk kan føre til gode endringer. 

 

Helt enig med deg, men selv om mange gamers er inkonsekvente med sine prinsipper så blir det likevel feil å slå alle under en kam. Selv har jeg en EA boikott som jeg ikke har hatt noe problem med, holdt på å sprekke under battlefront men selv om en gamer delvis boikotter har det en viss effekt. Spesielt om vedkommende går fra å være fanboy til å kun kjøpe en liten del. F.eks som ved Blizzard, mange som hater div spill der som boikotter enkelte spill men ikke alle. 

 

Jeg finner det merkelig at om man har en sikkerlig dårlig opplevelse i en butikk/selskap i det virkelige liv så får det konsekvenser, men når et spill selskap gjør brutale ting så får det ingen konsekvenser for mange kunder, og mange går ut å forsvarer de. Tenker vi litt bredt rundt det så ser vi at spill tilbudet er så stort at jeg tror boikott har en effekt. At spillermassen beveger seg vekk fra enkelte selskap som oppfører seg dårlig er med på å vise at slikt ikke er akseptabelt. 

 

Men så må vi jo ta med at folk er forskjellige med forskjellige utgangspunkt med både hva vi tolererer og hvordan vi bruker pengene våre (eventuelt støtter). 

Lenke til kommentar

Å vente på en release på Steam har vel lite med å vente på at spillet er ferdig, men mer prinsippet om å ikke støtte Epic, av ulike årsaker. Sånn sett har det også lite å si hvilket spill det er, da det helt klart kan ha en effekt på andre spill. Ikke nødvendigvis Borderlands 4, men om andre utviklere og utgivere velger å legge sine spill på Epic med en tidsekslusiv avtale.

 

Er man prinsippfast nok er det en liten pris å betale at vi ikke får se et Borderlands 4, hvis det sørger for at utingen med eksklusivitet blir mindre. Det kan jeg forstå.

 

Med det sagt, jeg husker godt hatet mot Steam når de startet. Men i dag foretrekker jeg Steam fremfor mange andre, fordi det har vist seg å fungere veldig bra i veldig lang tid. Og jeg har kjøpt Borderlands 3 på Epic.

 

Så kan man jo også være enig i at mer konkurranse om spillene er bra. Forhåpentligvis kommer det først og fremst utviklere til gode.

 

Helt enig, selv er jeg såpass missfornøyd med Epic Store butikken at jeg valgte å ikke kjøpe noen spill der... MEN.. så finnes det jo alltid et untak. Phoenix Point var mitt untak i dette tilfellet. Vil ikke si at jeg direkte boikoter ES, men delvis og det er jo klart at hadde denne butikken hatt en standard nær på andre butikker så hadde jeg muligens handlet mer der. Men når det er en såpass dårlig butikk som opererer med "tvang" istedenfor konkuranse så blir det slik at det ligger veldig langt inne å handle der. Nå eier jeg et spill på ES og mer blir det ikke med mindre det kommer flere "x-com" spill :p 

 

Er flere titler jeg har hatt lyst på som jeg heller venter til kommer på steam eller andre plasser eventuelt funnet andre spill istedenfor. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...