Gå til innhold

Nå er prisen på Polestar 2 klar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fin bil men syntes det et dumt med den pukkelrygge på gulvet til de som sitter baki. Men men

 

Har forstått det er for å klemme inn litt ekstra batteri og karosseri stivhet. Dette kan potensielt (på grunn av dypere fotbrønn, benplass og støtte) gjøre det bedre for passasjer 3 og 4, men verre for 5. Pukkelryggen kommer heller av den for tidlige og brede C-bjelken (Lav takhøyde).

Lenke til kommentar

Dette er kanskje den første "Tesla Model 3 killeren" (les:aktuelt alternativ til).

 

Er spent på om den kommer til å få masse som Tesla Model 3 mangler, som;

 

(Rattvarme, ventilerte seter, lokal kontroll av sete varme og ventilasjon for passasjerene bak, dimmebart bakspeil, frontlykt spylere, støy dempet kupé, avanserte/dynamiske frontlys/lykter, hatchback bagasjerom luke, motorisert luke/dør, fot aktivert bagarsjeromluke åpner, god komfort for bakpassajerer - spesielt med tanke på lårstøtte/langtur, 360° kamera til fører assistanse, generelt høy nybil kvalitet - lakk/karosseri jevnhet/knirk/osv, heldekkende glass panoramatak/uten B-bjelke, holdfast/"ohshit" overhode håndtak - seriøst hvorfor mangler dette!, justerbar hode/nakke støtte, setebeltet høyde/skulder justering)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Flott med flere elbiler, så slipper man den forbaska køen. Men det kan fort bli trangt på døren om 6 mnd. Dessverre skiller denne ikke særlig ut etter min mening. Ja den konkurrerer direkte mot Model 3, men sammenlignet så blir fortsatt Model 3 et bedre valg.

 

Tenkte denne kan bli interessant men så fort jeg så bagasjerommet ble den helt uaktuelt. Bitteliten bagasjerom for en bil som koster 470 000. For 470 000 Model 3 LR AWD så er det faktisk full pakke med premium lyd, panorama tak, overlegent infotaiment, god plass til bagasje og ikke minst Superlade-nettverket.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Volvo-eide Polestar ? Volvo eier ikke seg selv engang. Her er Kinesiske Geely eier. Som blant annet har en annen el-bil nemlig Lync & Co, London taxi, Yuan Cheng Auto, Terrafugia,  Qinjiang Motorcyles. Geely har også andre virksomheter. Geely er også største aksjonær i Daimler. Lurer på når den først Geely dukker opp hos en Volvoforhandler her på berget ?

Lenke til kommentar

 

 

Gleder meg til det er mulig å bare gå i butikken og kjøpe enhver el-bil.

 

Kan man ikke det i dag?

Ikke enhver el-bil vel?

Nei kia og huyndai er ikke mulig med mindre de har en gammel soul eller gammel ioniq liggende på lager no sted, ikke tesla heller siden alt går på nett der men man kan sikker gå innom tesla og bestille en inventory bil som man får innen noen uker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spent på denne bilen og ikke minst Skoda Vision iV.

 

Prøvekjørte en Tesla Model 3 tidligere denne uka og ble ikke imponert. Ja, akselerasjonen er gøy. Ja, teknologien er morsom, men der stoppet det også. 

 

Setene var ikke mer enn OK, med for kort sittepute. Bagasjerommet var stort, men en må jo krype inn en meter for å få brukt det, så var ikke akkurat ergonomisk. Innvendig støy var ikke noe jeg opplevde særlig bedre enn på min bil, og det satt 18" på Teslaen, så ikke noe kjempebrede dekk. Byggekvaliteten og støydemping virket dårligere enn på min BMW 1-serie. 

 

Og noe var rett og slett dårlig, f.eks. automatisk fjernlys som ikke helt visste når det skulle blende ned og flere ganger brukte det 4-5 sekunder på å få på full-lys etter at jeg hadde passert en bil. 

 

MEN, jeg er glad Tesla kom på markedet. De pusher de gamle bil-produsentene på en måte som aldri hadde skjedd ellers.

Endret av Old Grumpy Gamer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...