Gå til innhold

Denne telefonen er nesten dekket av skjermen på begge sider


Anbefalte innlegg

Elendig sammenligning. Blir heller som de som senker bilen sin mye. Noen ulemper er det, men forståelig hvorfor folk vil det.

Hvem vil ha det? Produsenten vil nok konkludere at den ble "storsuksess" om den har en promille av markedet contra vanlige mobiler.

Og "noen" ulemper? For det første er ca 50% av skjermen aldri synlig av brukeren. I tilleg blir hele opplegget MEGET skjørt, og utelukke alt som heter mobilholdere/lommer.

Jeg kan lett lage en liste med 100 ting men dette blir som å sparke en som ligger nede.

 

Nest-verste ideen etter brettbare mobiler.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Jeg har ikke sett en telefon til 5 tusen, som har desktop mode.

Når de kommer med innebygd skjermkort, så blir PCen totalt overflødig. Så det er en ting. En annen er note serien, som har en penn med spennede funksjoner. Og også der finnes det desktop mode. Men disse mobilene kostet over 5000. Selvfølgelig kan du bruke en Chromecast, og streame innholdet over til en skjerm med en billigere mobil. Men du får ikke desktop mode av den grunn. Ikke får de billigere mobilene like ofte silkerhetsoppdateringer heller.

Og til syvende og sist.. kamera på toppmodellene er pr idag overlegne de telefonene til 5000. Det samme med skjermen. Så kanskje ikke du ville hatt mangler med en mobil til 5000, men det ville jeg, da desktop mode blir flittig brukt til alt fra mail som skal skrives, spill som kan spilles, dokumenter som skal redigeres eller skrives og ikke minst, nettleseren. Det generelle behovet for en enkel PC i hjemmet til slike oppgaver, er blitt totalt fraværende, da mobilen bare må kobles til telefonens USB C, og så er det hele oppe å går. Finner du en mobil som kan dette til under 5000 ny, og gi meg norske menyer, så si ifra.

Microsoft hadde dette på plass allerede i 2015

https://www.microsoft.com/nb-no/windows/continuum

Lenke til kommentar

Hvem vil ha det? Produsenten vil nok konkludere at den ble "storsuksess" om den har en promille av markedet contra vanlige mobiler.

Og "noen" ulemper? For det første er ca 50% av skjermen aldri synlig av brukeren. I tilleg blir hele opplegget MEGET skjørt, og utelukke alt som heter mobilholdere/lommer.

Jeg kan lett lage en liste med 100 ting men dette blir som å sparke en som ligger nede.

 

Nest-verste ideen etter brettbare mobiler.

 

Sikkert noen som vil ha det. Alle mobiler må ikke ha størst mulig målgruppe. Det er lov å lage niche-telefoner. Det kan teste ut marked som andre ikke tør, kanskje de lærer noe, kanskje de utvikler noe nytt, kanskje det gjør at andre får nye ideer. Ser ingen ulemper med at de lager denne. Skjønner ikke hvorfor du ser så negativt på det.

Lenke til kommentar

Sikkert noen som vil ha det. Alle mobiler må ikke ha størst mulig målgruppe. Det er lov å lage niche-telefoner. Det kan teste ut marked som andre ikke tør, kanskje de lærer noe, kanskje de utvikler noe nytt, kanskje det gjør at andre får nye ideer. Ser ingen ulemper med at de lager denne. Skjønner ikke hvorfor du ser så negativt på det.

Joda, flott det med innovasjon. Men innovasjon må tåle både kritikk i teorien og bevise seg til å være praktisk på sikt i reell bruk, noe som jeg setter to veldig store spørsmålstegn ved.

Ang nisje... road is slippery when wet. Gimmick har alltid en nisje, så det er som det ble så fint sagt "truths we hold to be self-evident"

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...