Gå til innhold

Canal Digital Oneplace Harddisk


Anbefalte innlegg

Tar opp denne for den nye dekoderen til Canal Digital.

 

Jeg misliker tanken på å betale en tusenlapp for en 1 tb harddisk via canal digital. 

 

Det er jo vanlig SATA koblinger inne i dekoderen. 

 

Er det noe mulig til å bruke en vanlig hdd på dekoderen? Er jo en spesiell kasse CD bruker, så ser litt tricky ut å få den i slotten

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Anyone?

Uten å ha sett koblingene. da jeg ikke har en sånn. kan ikke tenke meg at man ikke bere kan hive i en 2.5" berbar hardisk. i passe størrelse. da får du mye mer for pengene https://www.komplett.no/product/904044/datautstyr/lagring/harddiskerssd/harddisk-25/seagate-barracuda-1tb-25-mobile-hdd. gjør no vell ikke noe om en hard disk ligger litt løst i dekoderen di flyttes jo kjeldent på eller man kan jo bruke dobbelsidig tape?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Mtp. at du "leier" utstyret så ville det vært risikabelt å åpne det. Men om du har lyst til det så er det jo bare å være forsiktig å åpne den og se om du kan endre det selv. 

Lenke til kommentar

Mtp. at du "leier" utstyret så ville det vært risikabelt å åpne det. Men om du har lyst til det så er det jo bare å være forsiktig å åpne den og se om du kan endre det selv. 

 

Njaaa.... Jeg har nok kjøpt denne Oneplace dekoderen.

 

Uten å ha sett koblingene. da jeg ikke har en sånn. kan ikke tenke meg at man ikke bere kan hive i en 2.5" berbar hardisk. i passe størrelse. da får du mye mer for pengene https://www.komplett.no/product/904044/datautstyr/lagring/harddiskerssd/harddisk-25/seagate-barracuda-1tb-25-mobile-hdd. gjør no vell ikke noe om en hard disk ligger litt løst i dekoderen di flyttes jo kjeldent på eller man kan jo bruke dobbelsidig tape?

 

Det er en vanlig SATA 2,5 disk, så bør jo fungere. Problemet er at dem har en kasse rundt den, så får ikke truffet koblingen skikkelig. 

Endret av Mephisto-
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
8 hours ago, 0laf said:

Bruker også en helt vanlig harddisk, ikke kjøpt fra Canal Digital, og det fungerer utmerket.

Trenger man "kassett" til disken, så kan man finne en av de gamle dekoderne fra Canal Digital med opptak og harddisk, det er samme kassetten så vidt jeg vet.

Jeg har hvertfall veldig vanskeligheter med å treffe slotten, noen tips?

Lenke til kommentar
Mephisto- skrev (14 timer siden):

Jeg har hvertfall veldig vanskeligheter med å treffe slotten, noen tips?

Har bare gjort det en gang selv, å det gikk fint, har ikke hatt noe behov for å ta ut disken igjen?
Disken måtte vel løftes litt for å treffe kontaktene, så var vel litt plunder.

TacoTommy skrev (1 time siden):

Hei, går de ikke bruke usb inngangen til en hd?

Tror ikke det, jeg har brukt USB-inngangen til å installere programmer, blant annet Kodi,  og overføre filer osv. men tror ikke den kan brukes som lagringsdisk for opptak.

Det er også plass til et minnekort på siden av boksen, men tror det også er kun til programvare, ikke for opptak.

Opptak krypteres, og kan nok bare lagres på harddisk.

Endret av 0laf
Lenke til kommentar
0laf skrev (18 timer siden):

Har bare gjort det en gang selv, å det gikk fint, har ikke hatt noe behov for å ta ut disken igjen?
Disken måtte vel løftes litt for å treffe kontaktene, så var vel litt plunder.

Tror ikke det, jeg har brukt USB-inngangen til å installere programmer, blant annet Kodi,  og overføre filer osv. men tror ikke den kan brukes som lagringsdisk for opptak.

Det er også plass til et minnekort på siden av boksen, men tror det også er kun til programvare, ikke for opptak.

Opptak krypteres, og kan nok bare lagres på harddisk.

Takk!

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...