Gå til innhold

Leter etter lignende bøker/filmer.


Anbefalte innlegg

Hei, jeg leter etter en bestemt type fortellinger. Jeg elsker bøker som The Shining, der det er få personer på et enormt høyfjellshotell som skal være der over vinteren. Jeg liker også et spill der du finner en luke på Grønnland, som tar deg med ned i et gammelt og forlatt minesystem som viser seg å være enormt med en person fortsatt i live.

 

Det jeg vil ha er bøker/filmer der noen utforsker et forlatt sted der det pleide å være mennesker, eller historier som The Shining der få personer er på steder som pleier å myldre med liv, men som nå er forlatt.

 

Er litt vanskelig å beskrive det som fanger interessen min, men om noen vet om noe som kan være aktuelt så skriv gjerne :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du sett "event Horizon"? "Sphere" (boka informerer bedre enn filmen)? "Leviathan - dødens skip", "phantoms"?

 

Disse har alle en sånn "eerie" atmosfære hvor folk er borte og de som entrer situasjonen må finne ut hva som har skjedd og prøve å unngå at det samme skjer med dem.

Endret av Invader Zim
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Abandon av Blake Crouch handler om en gjeng med turgåere som drar til en forlatt by der alle inbyggerene forsvant på julaften for 200 år siden. Samtidig så følger du hva som skjedde for 200 år siden annethvert kapittel. 

Veldig niche boktype, men her er noen andre gode bøker av stephen king: It, needful things, dr sleep, carrie, cujo, misery.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...