Gå til innhold

Skjerm til GTX1080


kocmoc

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

så du vil ha 32" men til gaming så regner med du vil ha 120hz+ ellerno.

Går du for 32" og 1440p skjerm så blir PPI dårligere, og det finnes ikke no 32" 1440p skjerm til gaming trur jeg.

32" størrelse er jo mer rettet for uhd, her også vil du ikke få gaming skjerm med 100hz++ til mindre enn 20k. Skal du ha 32" uhd skjerm som er gaming skjerm så er det ikke mulig trur jeg,så da må du nøye deg med 60hz uansett

siden minimum 32" så er jo UW monitors er mulighet, Du har jo pg348q som er demo som nå ligger hos komplett for 7k, men ser ut som den blir fasa ut for rog 438q ellerno. Ellers har du x34p som er gaming,men du vil ikke få den for 7k.

 

du har ikke så veldig mange valg til den prisklassen og du bør virkelig for en 27" 1440p skjerm, det er eneste type gaming skjerm trur du kan få til den prisen. Du må jo også se etter om du skal ha VA eller TN siden du BF så gir IPS litt for mye ms for online spilling.

Lenke til kommentar

Er denne skjermen fortsatt verdt pengene eller fins dett bedre alternativer?

Asus Rog Swift PG278QR koster 4490,-

 

Det er en TN skjerm, med fargekvaliteten de medfører seg. Den er nok bedre enn gjennomsnittet av TN skjermen, men hadde aldri blitt koblet til min PC av den enkle grunnen.

 

Har selv vært fornøyd med AOC sine skjermer. Har byttet til LG og MSI hjemme nå for å få hurtigere skjermer enn de gamle AOCen jeg hadde. MSI har 144Hz skjerm (farge LEDene på fronten slås enkelt og greit av). De funker bra i 120Hz, virker som den jeg har ikke helt liker 144Hz som den kan klare.

 

Ser den har falt litt i pris siden jeg kjøpte: https://www.komplett.no/product/1015016/gaming/gamingskjermer/msi-optix-27-curved-gamingskjerm-mpg27cq

 

Man må jobbe litt med innstillingene for å få bedre bilde enn ut av esken på de. Fås også i 1080p variant.

Har 2 slike som side skjermer, og R1900 buen på de er meget bra for PC bruk. Foretrekker Ultrawide for spilling selv, men de er litt mer opp i pris. 34" som tilsvarer 27" i høyden fås rundt 10.000,- så vidt jeg husker. Det er ett par som er på vei ut av markedet fra Acer og Asus som det er god pris på, men ligger kanskje maks på 100hz.

 

Anbefalingen er å se etter Freesync, og helst Freesync 2, som Nvidia nå også støtter.

MSI skjermen over er ikke offisielt støttet så vidt jeg husker, men funket helt fint når jeg testet selv.

 

EDIT: Ser den Ultrawide har fra MSI har fått bra pris også: https://www.komplett.no/product/1120782/gaming/gamingskjermer/msi-optix-34-curved-gamingskjerm-mag341cq  (Er kun 100Hz, og ikke noe Freesync)

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar

Spiller det noe rolle om det er G sync eller Free sync?

Skjermkortet er MSI GTX 1080

 

Frem til tidligere i år så gjorde det det. Men Nvidia har nå begynt å støtte Freesync.

De har validert en del skjermer, mens mange av de som ikke er validert vil også fungere helt fint.

Enkelte vil ikke fungere. Man kan enkelt google den aktuelle skjermen, garantert noen som har testet.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg Predator X34P

Men får den bare til å funke på 60 Hz 

Når jeg bytter til 100Hz i nvidia kontrollpanel så står det bare out of range og faller tilbake til 60Hz

Noen som kan tenke seg hva som er problemet?  

Husk å bruke DP og sjekk om det er en OC mode i kontrollpanelet  på selve skjermen :)

 

x34p er vel 120hz 

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...