Gå til innhold

Edge, men tror det kanskje egentlig er et Windows 10 problem. Kan noen hjelpe?


G

Anbefalte innlegg

I en chat-del bakt inn i en nettside så opplever jeg at ord blir autokorrigert fra norsk til engelsk innimellom.

 

Jeg har under Settings på Edge og finner absolutt null innstillinger som jeg forbinder med autokorrektur. Derfor så tror jeg det hentes i fra noe underliggende som Windows 10 står bak. Har jeg rett i den antakelsen og kunne noen pekt meg i retning hvordan man får slått av faenskapen eller justert ned aggressiviteten på denne autokorrekturen?

 

Jeg ønsker at alt skal være engelsk med OS'et, men at jeg skal kunne nytte norsk om jeg vil når jeg skriver inn noe her og der.

Endret av G
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse



 

Skulle kanskje quote't deg i går for bedre respons. Uansett *bump*

Jeg har ikke lokalisert hvor innstillingene sitter enda.

Det beste hadde vel vært å kjørt Windows 10 uten noen form for autokorrektur om det er mulig. Er ikke vant med å lete med lupe etter innstillinger av denne typen jeg.

 

Edit:

Oh shit, kanskje problemet faktisk sitter så globalt til at det ligger inn underi Win10. Se her:

 

post-30484-0-45866100-1569326078_thumb.jpgpost-30484-0-45866100-1569326078.jpg

 

Edit: har ikke giddet å restarte Edge. Må jeg gjøre det for at virkningen skal inntreffe. Må gjøre det litt senere den testen, fordi Win10-endring hjalp lite og ingenting. Finnes det flere ting enn øverste valg i Off-modus som må til "Autocorrect mispelled words" ??????????

Endret av G
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...