Gå til innhold

Arendal Sound 2.2 Stereo m/Rega RP8 platespiller - Valg av forsterker og DAC m/trådløs streaming


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

UPDATE, alle sammen :)

 

Har fått satt opp utstyret, og syns allerede det låter svært godt. Har ikke kjøpt utstyr til room correction enda. Blir sikkert mye bedre etter det igjen.

 

Foreløpig er dette det nydeligste jeg har hørt fra en stereo, men så har jeg jo også null erfaring med HiFi. Har jo ikke noe særlig å sammenligne med.

 

Vanskelig å sette fingeren på forskjellene mellom det jeg hørte på demoen til Arendal Sound på HiFi-messen i Horten, og det jeg hører i stua hjemme hos meg. Måtte nok hatt muligheten til å bytte mellom å høre på systemene, for at mine utrente ører skulle kunne tillate meg å beskrive forskjellene. Syns i hvert fall ikke lyden er for varm med Yamaha A-S2100!

Nå er jeg bare på leting etter en DAC, som lar meg streame musikk trådløst fra mobil. Forslag? Igjen, gjerne brukt.

Lenke til kommentar

Godt å høre at du er fornøyd og at Yamahaen falt i smak.  Det ville vært rart om den falt helt igjennom, men når det gjelder smak og behag er jo alt mulig.  Uansett, erfaring eller ingen erfaring så skulle en tro at du nå har et anlegg som er ganske så dugelig.

Når det gjelder ren DAC har jeg lite å komme med, i alle fall hva gjelder ting som er å finne per i dag.  På den annen side kan jeg anbefale Cambridge Audio CXN V2 veldig, veldig høyt.  Jeg har hatt min i snart et år og erfaringene er utelukkende positive.  Den har optisk, coax og USB inn og DACene (dual Wolfson WM8740) leverer 24-bit/384kHz ut via optisk, coax, RCA og XLR.

Her bruker jeg den til å streame alt fra MP3 til Quad Rate DSD lokalt via kablet nettverk, Spotify Connect og internett radio fra nett, i tillegg til at den tar imot TV-lyden og sender den til anlegget.  Den støtter også Tidal, AirPlay, ChromeCast, uPnP og Bluetooth, så de fleste aktuelle muligheter er dekket.

Lydkvaliteten er helt ypperlig og til lokal streaming kan du bruke et hvilket som helst program/app som støtter uPnP.

Jeg kjøpte min fra HiFifreaks, som leverte i løpet av tre dager eller så.  Vel verdt prisen på 8.500,-.

Endret av Belfaborac
Lenke til kommentar

Takk, for anbefalingen Belforac!

Ser ut som om det er flere på nettet, som er enige med deg om at Cambridge Audio CXN V2 er bra saker: https://www.whathifi.com/best-buys/streaming/best-music-streamers

Hvor mye bruker du displayet?

 

Cambridge CXN V2 (8.499,-)  vs. Bluesound Node 2i (4.998,-)?

https://hifi-freaks.no/cambridge-cxn-v2.html

https://www.hifiklubben.no/streaming/bluesound/bluesound-node-2i-musikkstreamer/?variant=BLSNODE2IWH&utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc


"I owned a CXN (first version) and the original Bluesound Node for a couple of years. Then I traded up to the CXN 2, and late in 2018 to the Node 2i.

The DAC implementation and TIDAL implementation in the original CXN were good. Its DLNA implementation was flaky. Its wireless implementation was marginal - fine in a line-of-sight home WiFi installation, awful in anything else. The control app was usable, but obviously designed by engineers with only a small amount of input by UE/UI experts. By comparison, the original Node a similarly good DAC implementation, a slightly better app and notable better WiFi and DLNA for network music file access.

The CXN 2 improved the already good DAC implementation with some trickle-down from the excellent Cambridge Azur 851D. WiFi improvements helped the CXN 2 lock into and hold onto weaker WiFi installations. The app improved a bit as well. By contrast, when the Node 2i hit the market it did so with a very slightly better DAC design (despite the much smaller form factor of the component), MQA (for anyone who cares about such a thing), the same perfectly fine WiFi implementation, and a slightly improved app.


I sold off the CXN 2 because it sat unused. The Node 2i earned a place in second and third systems and lately in my test system that I use for equipment reviews and general fiddling, experimenting with and staging of new components, etc.. I think it’s a home-run product. Even it’s built-in headphone amp is respectable.", by Agitater.
https://forums.stevehoffman.tv/threads/cambridge-audio-cxn-v2-streamer-vs-bluesound-node-2i.858043/page-2

Cambridge CXN V2 i sølv matcher best med Yamaha A-S2100 i sølv... ^^

NAD C 658 ser jo også ut som snacks, men koster jo 14.998,- ny -.-

https://www.hifiklubben.no/stereo/forsterkere/nad-c-658-musikkstreamerforforsterker/

 

Trådløse DAC er kanskje ikke noe folk selger på bruktmarkedet, før de er utdaterte?

Endret av Sailfish
la til link til DACer
Lenke til kommentar

Displayet bruker jeg ca ikke i det hele tatt. Til Spotify bruker jeg Spotify mobil-appen og til lokal streaming bruker jeg enten appen fra Cambridge eller en eller annen DLNA/uPnP app. Det finnes masser av dem, så det er bare å velge den man liker best.

Alternativene du nevner vet jeg ingenting om, så dem kan jeg ikke kommentere. Ei heller hvor ofte denne type ting dukker opp til salgs brukt, siden jeg aldri har sjekket markedet selv. Det var en CXN jeg var ute etter og nå som jeg har den blir den værende i "overskuelig" fremtid.

 

Lenke til kommentar
  • Gjest endret tittelen til Arendal Sound 2.2 Stereo m/Rega RP8 platespiller - Valg av forsterker og DAC m/trådløs streaming

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...