Gå til innhold

Thunbergisme - en ny verdensreligion


Anbefalte innlegg

Det er egentlig ikke nedsettende. Kvinner er simpelthen annerledes enn menn. Har en annen psykologi og er opptatt av andre ting. Biologien og utviklingen mellom kjønnene skilte lag i urgammel tid. Kvinner er selvfølgelig flinkere på enkelte områder enn menn. Men de blir lettere lurt og hjernevasket når det gjelder politikk, bl. a. fordi de ikke i så stor grad som menn forstår at media er sosialistisk. Når media later som de er objektive, for bedre å manipulere, biter ungdom og kvinner lettere på. Det må være lov å generalisere på det viset. Du forstår at det ikke gjelder hver enkelt.

Det er ganske interessant å observere psykologiske mønstre i samfunnet. F. eks forskjellen på menn og kvinner, mellom introverte og ekstroverte. Man kan faktisk tjene mye penger på det viset. Men nok om det. Det er off topic.

Stakkars Greta står der som en annen dødsprofet. Blek og miserabel. Få henne av scenen og gi henne et normalt liv.

Men heldigvis lurer de ikke

 

Den Hvite Mannen ?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ha ha. Morsom.

 

De fleste i Norge eller Vesten er faktisk hvite, vet du. Dra gjerne til Afrika eller Midtøsten. Så kan du se om du får mer støtte og forståelse for dine synspunkter.

Har vært i midtøsten, det var lærerikt og spennende. Jeg er litt useriøs nå, jeg mener ikke at hvite er noe bedre eller verre enn andre hudfarger. Det jeg prøver å belyse er at dine uttalelser om d.eks kvinner ikke har rot i virkeligheten, og valgte å snakke nedsettende om hvite.

 

Når jeg snakket om hvite på samme måte som du gjør om f.eks kvinner (generaliserende) reagerte du. Mission accomplished. Du har altså fordommer basert på kjønn allerede, og liker ikke fordommer når de rammer deg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Det er egentlig ikke nedsettende. Kvinner er simpelthen annerledes enn menn. Har en annen psykologi og er opptatt av andre ting. Biologien og utviklingen mellom kjønnene skilte lag i urgammel tid. Kvinner er selvfølgelig flinkere på enkelte områder enn menn. Men de blir lettere lurt og hjernevasket når det gjelder politikk, bl. a. fordi de ikke i så stor grad som menn forstår at media er sosialistisk. Når media later som de er objektive, for bedre å manipulere, biter ungdom og kvinner lettere på. Det må være lov å generalisere på det viset. Du forstår at det ikke gjelder hver enkelt.

Det er ganske interessant å observere psykologiske mønstre i samfunnet. F. eks forskjellen på menn og kvinner, mellom introverte og ekstroverte. Man kan faktisk tjene mye penger på det viset. Men nok om det. Det er off topic.

Stakkars Greta står der som en annen dødsprofet. Blek og miserabel. Få henne av scenen og gi henne et normalt liv.

Har du noe forskning som underbygger påstandene dine? Blant annet at kvinner blir lettere lurt av media?

Lenke til kommentar

Hvor i huleste kommer dette tøvet om at foreldrene til Greta er manipulerende psykopater som tjener seg rik på datteren? Hvem har diktet dette opp og hvorfor repeterer folk det ukritisk?

 

Det er vel flere som har pekt på dette etter å ha lest boken?:

https://www.nettavisen.no/nyheter/morens-hensynslose-utlevering-av-greta-thunbergs-mange-kamper/3423845595.html

eller

https://bakomkulissernabiz.wordpress.com/2019/05/27/munchausen-spokar-igen-greta-effekten/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her er et litt mer balansert innlegg om temaet:

https://quillette.com/2019/04/23/self-harm-versus-the-greater-good-greta-thunberg-and-child-activism/

 

 

"Greta was recently named ”Woman of the Year”. But she is not a woman, she is a child. It is time we stopped to ask if we are using her, failing her, and even sacrificing her, for what we perceive to be a greater good"

Endret av KalleKanin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ellers tydelig at klimaskeptikerne (-benekterne, -realistene, kjært barn har mange navn) er på defensiven. Til å begynne med diskuterte de sak, så diskuterte de motpartens troverdighet, så person, og nå endelig den ultimate teori: konspirasjon. Så før noen andre poster det: Det siste - takk til alternativblekka Nya Tider - er at Thunberg ikke styres av foreldrene, men av en konspirasjon drevet av Bono, George Soros og Bill Gates.

 

Litt desperate nå, kjære skeptikere, siden dere ikke klarer bedre enn dette?

 

Geir :)

Nå roter du md rekkefølgen. Det var klimaalarmistene som begynte med å snakke om noe annet ved å ukritisk hylle sin nye messias Greta. Det var der det tok slutt på diskusjonen rundt målbar verdier og en gikk over til å bare hylle person.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå roter du md rekkefølgen. Det var klimaalarmistene som begynte med å snakke om noe annet ved å ukritisk hylle sin nye messias Greta. Det var der det tok slutt på diskusjonen rundt målbar verdier og en gikk over til å bare hylle person.

 

 

Og om så var: Skeptikerne grep agnet?

 

Jeg er en gammel far, og bestefar. Når mine sønner kranglet prøvde de seg alltid med "Jammen, han begynte!" Til hvilket jeg svarte: "Jeg bryr meg ikke om hvem som begynte, bare om hvem som er smart nok til å slutte."

 

Så også her. For de utenforstående er bildet at "alarmistene" bruker Greta som symbol på sin suksess, mens "benekterne" bruker henne som unnskyldning for sin egen fiasko.

 

fearless-girl-and-wall-street-bull-statu

 

Beklager, men den taktikken kommer det aldri noe godt ut av for skeptikerne. 

 

Geir :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Ja, gratulerer med dagens ekleste kommentar. Du har nå lykkes i ditt mål om å dra denne diskusjonen fullstendig ned i sølen. 

Dette er en tråd som handler om å fornærme en jente som har problemer med sosial interaksjon, men som er betydelig mye flinkere på vitenskap enn de fleste voksne.

Og fornærmelsen handler om å rakke ned hennes bedre enn gjennomsnittlige innsikt i vitenskap, fordi hun er dårligere enn gjennomsnittlig på sosial interaksjon.

 

Det er totalt idiotisk.

 

Beklager -- men sølen er flere hundre steg over nivået tråden startet på -- helvetes syvende lag; brennende møkk.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dette er en tråd som handler om å fornærme en jente som har problemer med sosial interaksjon, men som er betydelig mye flinkere på vitenskap enn de fleste voksne.

Og fornærmelsen handler om å rakke ned hennes bedre enn gjennomsnittlige innsikt i vitenskap, fordi hun er dårligere enn gjennomsnittlig på sosial interaksjon.

 

Det er totalt idiotisk.

 

Beklager -- men sølen er flere hundre steg over nivået tråden startet på -- helvetes syvende lag; brennende møkk.

Er hun virkelig "betydelig mye flinkere på vitenskap enn de fleste voksne"?

Hvilke forskningspapirer har hun publisert? Hva slags kunnskaper har hun om termodynamikk, meteorologi, fluidmekanikk, statistikk, analyse, biologi, og økonomi? Er det betraktelig bedre kunnskaper enn en typisk 16-åring?

 

Selvfølgelig kan ikke de fleste voksne noe særlig om disse emnene heller, det må ofte flere år med studie til for å bygge opp nok kunnskap til å forstå hvor lite man faktisk vet, men å påstå at Greta Thunberg har betydelig bedre kunnskaper og innsikt i klimaet på globen enn en normal voksen høres for meg rimelig tullete ut.

 

 

Jeg skal si meg enig i at man bør redusere utslipp fra og forbruk av fossilt brennstoff, men når Greta Thunbergs argument koker ned til hvor urettferdig det er at neste generasjon må fikse forrige generasjons problemer skjønner jeg godt at enkelte mister respekt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...