Gå til innhold

Usikker på om Windows er installert på M2.SSD eller vanlig SSD, samt booting.


-Audun-

Anbefalte innlegg

Er helt forferdelig på lagringsmedier, så vær klar til å le.

 

Bygd ny pc for et par dager siden. Er rimelig sikker på at jeg installerte Windows 10 på M2.ssd'en, men jeg hadde den vanlige ssd'en tilkoblet samtidig (tabbe). Så mulig det har skjedd noe rart her?

 

Testet pc'en med Userbenchmark og fikk opp dette (bilde 1) hvor Kingston ssd har System Drive, som jeg går ut ifra er Windows?

 

Tenkte så at jeg hadde tabbet meg ut, så lastet ned Partition Wizard for å se om det gikk an å klone Windows over på m2 ssd'en. Men der får jeg opp dette (bilde 2). Her er tydeligvis m2 ssd'en system drive?

 

Gikk så inn på diskbehandling (bilde 3). Dette sier meg svært lite, men de har begge nesten identisk total lagringsplass. Begge to har makskapasitet på 480 GB, men hvis Windows er installert på en av dem, burde det jo være 20-30GB forskjell på dem?

 

Har jeg klart å starte et orgy mellom dem, og Windows befinner seg på begge? Er helt dum på dette, så hadde vært svært takknemlig for hjelp :)

 

 

post-527194-0-63605900-1569084452_thumb.jpg

post-527194-0-22507800-1569084480_thumb.jpg

post-527194-0-22335200-1569085084_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det windows mappe på begge SSD diskene?

Ser ut som du mangler bootloader på den ene, men det trenger ikke å betyr at windows ikke er på begge SSD diskene, du finner det nok ut når du starter windows 10 om du får valgt 2 bootloader i oppstart.

 

Var jeg deg ville jeg valgt 2 forskjellig størrelse på SSD diskene, du får problemer når du skal reinstallere windows og ikke vet hvem av SSD diskene du skal installere på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...