Gå til innhold

Fikk bare 5 på engelskprøve, hva skal jeg gjøre?!


Økonomifyren

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Fremtiden er ikke ødelagt. Hvis du føler du kan klare en sekser må du se hva du gjorde feil og forbedre det. Læreren har gjerne kommentert hva som er feil. Les igjennom kommentarene og noter deg hva feilen var og hvordan du kan rette på det.

 

Et generelt tips kan være å lese engelske bøker, aviser eller andre engelskspråklige tekster.

Lenke til kommentar

Fremtiden er ikke ødelagt. Hvis du føler du kan klare en sekser må du se hva du gjorde feil og forbedre det. Læreren har gjerne kommentert hva som er feil. Les igjennom kommentarene og noter deg hva feilen var og hvordan du kan rette på det.

 

Et generelt tips kan være å lese engelske bøker, aviser eller andre engelskspråklige tekster.

Problemet var ikke språket, men innholdet .

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Da må du se på hva du manglet i innholdet. Hadde du glemt hovedmomenter i tekstene du skulle ha prøve i? I såfall kan det være en ide å lese/forberede nøyere på forhånd. Kanskje skrive ned stikkord underveis.

 

Var tekstene du skrev rotete? Da kan det være en ide å strukturere teksten før du skriver.

 

Igjen, se på hva du gjorde feil og tenk igjennom hvordan du kan rette opp de feilene til neste gang.

Lenke til kommentar

Da må du se på hva du manglet i innholdet. Hadde du glemt hovedmomenter i tekstene du skulle ha prøve i? I såfall kan det være en ide å lese/forberede nøyere på forhånd. Kanskje skrive ned stikkord underveis.

 

Var tekstene du skrev rotete? Da kan det være en ide å strukturere teksten før du skriver.

 

Igjen, se på hva du gjorde feil og tenk igjennom hvordan du kan rette opp de feilene til neste gang.

Det var en god struktur, men det var innhaldet som var fraværende. 

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke, jeg har en nær bekjent som gikk på skole i utlandet, og jeg trodde jeg skulle vært temmelig god i Engelsk siden jeg har en annen nær bekjent som kommer derfra, men åpna en bok den første bekjente hadde fra skolen og jeg skjønte absolutt ingenting. Det var som å lære et helt nytt språk, og den boka var tykk.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...