Gå til innhold

ANMELDELSE: FIFA 20


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det samme kan jo sies om COD, BF, Asscreed. Alle spill som har melka samme motor og bare kommer med nye historier og settinger.

CoD og BF har fått stor kritikk når de går på oppskrift. Derfor de byttet setting (WW1, WW2). I tillegg så er det store grafiske forbedringer i spillene. Både BF1 og BFV endret gameplay veldig mye slik at BF4 BF1 og BFV er veldig unike både i grafikk og gameplay. Det er tre helt forskjellige spill, selv om de inneholder 32v32. De har dog problemer bugs og at de ikke klarer å levere nok innhold i denne "live service" greia si. Det får de konstant kritikk for.

 

CoD hadde et problem med at det ble oppskrift, men i år så har de gått tilbake til "gritty boots on the ground" og ser ut til å levere det beste CoD på mange år. Jeg spiller betaen nå og spillet er kanon og forfriskende i forhold til mange av de tidligere spillene. De har dog et stort problem med mikrotransaksjoner som garantert er et stort problem i år også. Vedder penger på at det blir å havne våpen i loot boxes. I tillegg til at netcode/lag compensation-problemer, headglitching, skill-based-matchmaking er store problemer. 

 

Assassin's Creed har jeg ikke spilt noe særlig (et par timer bare), men det virker også helt klart å gå i samme fella. Alle open world Ubisoft-spill i grunn. Og det får de også passende kritikk for hvert år av folk.

 

Men alle disse spillene krever fortsatt utrolig mye mer arbeid enn det FIFA gjør mellom årene. Det er små endringer i gameplay, som som regel merkes av nye animasjoner, og en oppdatert liste over spillere som er hovedendringene. Nå slengte de med litt fra gamle FIFA street i år sikkert fordi uten "Volta" så hadde det nesten vært umulig å skille fra FIFA19. 

 

Andre spill som kan klages på som bruker samme motor er Bethesda sine spill. Fallout 4 og Fallout 76 ser ut som søppel og må lages på ny motor. 

 

Men det at andre spill gjør feil betyr ikke at man skal unnskylde FIFA.

Endret av Comma Chameleon
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Neida, forsåvidt et poeng det, men da må også alle trekkes for det i eventuelle anmeldelser.

 

Personlig så er jeg enig med anmelder at det er vanskelig å bedømme produktene som kommer årlig. Føles rart å gi et bedre spill lavere karakter, bare for at det ikke har fornyet seg nok. Det er tross alt noe begrenset hvor mye man får fornyet fotballen fra år til år.

 

Fifa kunne helt klart vært gjort om til game as a service for lenge siden, men jeg trur rett og slett de tjener så sykt mye penger at det er ikke no poeng :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Suspekt anmeldelse. Fifa 19 FUT har fortsatt bugs, som aldri blir rettet på. Vært der fra release. Det har ein dunst av scripting som kun er til irritasjon, sjøl om det er der for å få "realisme" i spillet. Rating av spillere som er utav kontakt med realiteten. (Visse lag blir prioritert) Generiske ansikter på kjente spillere. Marked manipulering i FUT. Og ein får rett og slett ein kraftig dunst av at Fifa er blitt redusert til eit pakkeåpnings spill, der EA kun bryr seg om å selge pakker på FUT, istadenfor å fikse spillet, gameplayet til det bedre.

 

Med dette i bakgrunn, setter eg eit stort spørsmålstegn til kva anmelderen her holder på med. Har Fifa 20 forbedret seg, i henhold til forgjengeren, eller er det kun som forrige Fifa sykluser, der det blir lagt til eit par funksjoner, og resten forblir det samme? Små tweeks på tempoet, kor vanskelig det er å lure AI`en, adde små funksjoner som pressekonferanse i karriere, og ny modus i gatefotball, kan eg ikkje forstå som annet enn eit gigantisk sleivspark, når det virker som resten av problemområdene som mange har uttrykt dei siste årene forblir.

 

Eg har spelt FUT siden 2015, men med Fifa 18 som det siste, blei det ikkje kjøp av 19, og det blir mest sansynlig ikkje kjøp av 20 heller, vertfall ikkje basert på denne anmeldelsen. Om eg vil ha ein ukritisk blabber av eit nytt spel, kan eg like gjerne gå inn på EA sine heimesider, og lese kva dei syns om sitt eget spel. Kva dei har lagt til, og kor fantastisk alt dette er.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tror dette blir første fifa jeg dropper, kjøpt alle fifa siden 14 og likt ultimate team men i år så virker det altfor likt som forrige versjon.

Man kunne og nevnt at ea har mistet rettighetene til juventus selv om det ikke har så mye å si da spillerne har de lov å ha.

Hørt flere som klager på menyen i år og, spesielt i ultimate team.

Føler at fifa har gått litt i ståa pga mangel av konkurenter, pes når som regel ikke fifa til knærne engang nå har de i tillegg mistet rettighetene for champions league.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror dette blir første fifa jeg dropper, kjøpt alle fifa siden 14 og likt ultimate team men i år så virker det altfor likt som forrige versjon.

Man kunne og nevnt at ea har mistet rettighetene til juventus selv om det ikke har så mye å si da spillerne har de lov å ha.

Hørt flere som klager på menyen i år og, spesielt i ultimate team.

Føler at fifa har gått litt i ståa pga mangel av konkurenter, pes når som regel ikke fifa til knærne engang nå har de i tillegg mistet rettighetene for champions league.

 

Hva mener du pes når de ikke til knærne? Mangler de store ligaene ja, men totalt sett har de veldig mange lisenser de også. Og det tar deg 4 min å fikse skikkelige navn, drakter, stadioner med en patch.Gameplay er de overlegne fifa på, og i tillegg er du ikke låst til de hårreisende dårlige og totalt feile spillerratingene til FIFA.

 

Det eneste FIFA har jeg savner hos pes er damefotball og FIFA Volta. Og eliteserien da det ikke er patch til det.

Lenke til kommentar

Man må jo gi karakter etter hva spillet er. Det sier seg selv at Fifa er et fotball spill hvert år og det vil være begrenset hva slags nynvinninger de kan finne på.

 

Å legge inn story SP siste 2 årene og nå Volta er jo ganske store nyvinninger imo. Ikke noe jeg personlig spiller, men det gjør en gigantisk totalpakke enda større. Jeg tørr påstå at det er veldig få spill som har så mye innhold og moduser som fifa har og jeg har inntrykk av at spillerne setter pris på mange forskjellige moduser også, om det er pro clubs, volta, FUT eller SP.

 

For å ha det på det rene så drømmer jeg om en hardore ultimate team mode hvor man ikke kan bruke penger. alle må bygge lag fra scratch og virkelig jobbe for å få gode spillere og et godt lag.

 

Og fifa kunne selvsagt vært gjort om til en live service for lenge siden.

Endret av barezell
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Helt enig. 

 

Hadde de gjort mange endringer ville det også vært negativt for veldig mange. Nå spiller jeg nesten kun FIFA med venner og er ikke interessert i Ultimate Team og det greiene der, så det skal jeg ikke så mye om. Det er et spill med veldig mye innhold fra før og i år har de til og med lagt til enda en ny modus.

 

Selve gameplayet er bortimot perfeksjonert etter mitt syn og endringene da bør helst være små fra år til år. Skal man kjøpe et fotballspill er FIFA det beste man får tak i og jeg synes da spillet må vurderes for hva det er, og hva det er ment å være. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hehe. Proffene bruker alle fullt assistert! Eg brukte nesten kun manuelt før men måtte skifte til assistert når eg såg "proffene" bruker det. Btw. Det er enklere score mål med semi enn assistert... Ellers enig at spillet har blitt gøy igjen. Forsatt mulig å tape kamper man burde vinne 20 - 0 men skjer sjeldnere heldigvis i år. P. S spillet er vell laget for å bruke assistert mest mulig . Bruker manuelt på høye pasninger og og manuelt på å skifte spiller. Semi innlegg ellers assistert etter tips fra den beste spilleren i verden. Boras the legend. Han som alltid knuser Norge. Haha ? mvh

Lenke til kommentar

 

Tror dette blir første fifa jeg dropper, kjøpt alle fifa siden 14 og likt ultimate team men i år så virker det altfor likt som forrige versjon.

Man kunne og nevnt at ea har mistet rettighetene til juventus selv om det ikke har så mye å si da spillerne har de lov å ha.

Hørt flere som klager på menyen i år og, spesielt i ultimate team.

Føler at fifa har gått litt i ståa pga mangel av konkurenter, pes når som regel ikke fifa til knærne engang nå har de i tillegg mistet rettighetene for champions league.

 

Hva mener du pes når de ikke til knærne? Mangler de store ligaene ja, men totalt sett har de veldig mange lisenser de også. Og det tar deg 4 min å fikse skikkelige navn, drakter, stadioner med en patch.Gameplay er de overlegne fifa på, og i tillegg er du ikke låst til de hårreisende dårlige og totalt feile spillerratingene til FIFA.

 

Det eneste FIFA har jeg savner hos pes er damefotball og FIFA Volta. Og eliteserien da det ikke er patch til det.

For noe tull! Har begge spillene! Har ikke rørt pes 20 etter fifa kom. Har spilt siden 1997! Begge spill. Og PES tar steg. Men er milevis unna fifa enn så lenge. En ting er pes bedre på. Å få CPU lagene i offline modus til å spille mer virkelig. Men fifa nærmer seg der også. Men liker man robot lignende spill så spiller man pes. Liker man realisme og gøy så velger man fifa. ?

Lenke til kommentar

Å legge inn story SP siste 2 årene og nå Volta er jo ganske store nyvinninger imo. 

Hva tilbyr Volta over de tidligere FIFA Street spillene? Ikke noen nyvinning å porte inn en gammel modus i spillet. Singleplayer er vel kanskje gøy for noen, men jeg syntes det var alt for kjedelig og kleint. 

 

Er enig i at gameplayet sitter generelt ganske bra, uavhengig om man liker det eller ikke. Men det er ikke nok til å kreve 400-600kr hvert år for oppdaterte lister over spillere. 

 

Hvis man setter seg ned og spiller FIFA 18 nå. Hva savner man egentlig?

Lenke til kommentar

Med mangel på bedre forklaring så føles tidligere fifa street langt mer arcade enn volta. Jeg har ikke spilt kjempe mye volta men virker som de har lagt en del jobb i det. Liker f.eks at det er forskjellige kommentatorer etter hvor man er. AFTV Troopz i London. "BAACK AGAIN", mange arenaer, masse cosmetics, masse objectives med stuff å samle for de som liker slikt. 

 

Setter man seg ned og spiller fifa 18 så savner man generelt flyt, det er latterlig mye mer AI defending, langt mer idiotiske tilfeldigheter som avgjør kamper. LANGT færre muligheter å spille FUT uten å bruke penger. 

 

Om det er verdt penga eller ikke må nå være opp til hver enkelt. For å snu det rundt hva i alle dager forventer du EA skal gjøre fra år til år?  

 

Har fått spilt 30ish timer nå og synes lett dette er beste fifa på mange år. Klart det er ikke gigantiske nyvinninger i form av gameplay, men inntrykket er at de har klart å rette på ganske mange av spillets svakheter og langt til litt nytt.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...