Gå til innhold

Spørsmål rundt Komplett.no faktura


Anbefalte innlegg

For ikke så lenge siden la jeg ut en post angående en gaming PC jeg kjøpte fra komplett. Jeg returnerte denne idag kort sagt fordi den lagde coil whine (veldig rar høylytt lyd om jeg spilte over 60fps).

 

Jeg snakket med dem fra komplett og forklarte dem at jeg vil heller ha en helt ny PC ettersom denne etterlot en dårlig smak pga coil whine og all støyet den lagde. Så de lot meg ta i bruk åpent kjøp.

 

Jeg kjøpte denne med 14 dagers faktura betaling som jeg vanligvis gjør da jeg kjøper fra komplett. Forskjellen er at denne gangen betalte jeg ikke pga dette problemet jeg fikk med coil whine og retur av maskinen.

 

De sa hvis jeg skal ha en ny PC må jeg kjøpe en på nytt fra deres nettside, men at denne fakturaen ikke blir kreditert før de har fått sett på maskinen. Det er greit nok det, men er det noen som har lignende erfaring? Da mener jeg brukt åpen kjøp på noe kjøpy med faktura og samtidig kjøpt noe nytt? Er det noe risiko i dette? Jeg skal jo få fakturaen kredittert ettersom jeg brukte åpen kjøp, leverte tilbake produktet i samme tilstand og har fulgt instruksene gitt av deres kundeservice som mener dette skal gå fint?

 

Jeg vil bestille en ny allerede nå fordi jeg ikke har lyst til å vente ekstra lenge på å få en ny PC og fordi jeg er ganske utålmodig som person :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En risiko er det jo alltids. Åpent kjøp er et tilbud Komplett gir som de ikke er tvunget til via lovverket, og de kan derfor sette sine egne vilkår for at du skal benytte deg av tilbudet. Dersom du ikke innfrir disse vilkårene så kan Komplett avvise bruken av åpent kjøp og sende den tilbake til deg. Da blir du sittende der med to maskiner som du må betale for.

 

Så sjekk vilkårene for åpent kjøp hos de og ta en vurdering på om du tror dette går bra eller ikke. :)

Lenke til kommentar

En risiko er det jo alltids. Åpent kjøp er et tilbud Komplett gir som de ikke er tvunget til via lovverket, og de kan derfor sette sine egne vilkår for at du skal benytte deg av tilbudet. Dersom du ikke innfrir disse vilkårene så kan Komplett avvise bruken av åpent kjøp og sende den tilbake til deg. Da blir du sittende der med to maskiner som du må betale for.

 

Så sjekk vilkårene for åpent kjøp hos de og ta en vurdering på om du tror dette går bra eller ikke. :)

Snakket med dem før jeg sendte den og ja, jeg fyller vilkårene deres. Eneste jeg selv ikke har kontroll på er jo posten, men selv i det tilfellet sa de at så lenge jeg har fraktlapp/bevis på at jeg sendte, så er det nå posten sitt ansvar.

 

Burde gå gå fint dette, men jeg er enig i det du sier. Er redd for akkurat det du sier.

Endret av Zork-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...