Gå til innhold

Utviklingsdagbok #3 - Mer om aktivitetsstrøm og kalenderarrangement


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-404071
Oppgraderingen av forumprogramvaren nærmer seg lansering. Det er fremdeles ikke fastsatt en klar dato, men det nærmer seg. Vi gleder oss ihvertfall!

Vi har tidligere skrevet om:
Siden den gang har vi endret navn på "klubber", til navnet "grupper". Denne utviklingsdagboken blir antageligvis siste oppdatering før vi kommer med en dato for oppgradering. Jeg vil bruke den til å vise litt mer av aktivitetsstrøm, hvor du kan opprette din egen feed, samt mulighet for kalenderarrangement.
 
Aktivitetsstrømmer
 
Aktivitetsstrømmer representerer blant de største endringene med den nye oppdateringen. Med aktivitetsstrømmer får du mulighet til å få et raskt overblikk over siste aktivitet på forumet, og oppdage nytt innhold. Du får blant annet rask oversikt over innhold du har startet, innhold du følger, medlemmer du følger, ulest innhold, og alt innhold.
 
Her følger noen eksempler!
 
Aktivitetsstrøm for alt innhold
 
Strømmen for alt innhold vil eksempelvis kunne se slik ut:
 
tadqIJf.jpg
 
 
Opprett din egen aktivitetsstrøm
 
Den største nyheten er trolig at du nå kan konfigurere dine egne aktivitetsstrømmer. Her kan du velge å inkludere innhold fra spesifikke kategorier, grupper, f.eks. innhold fra medlemmer du følger, eller sortere bort innhold du allerede har lest.
 
 
3je6pEw.jpg
 
 
Her har jeg opprettet en egen strøm som jeg har kalt "Min strøm for teknologi og vitenskap".
 
Jeg har konfigurert det slik at jeg får alle innlegg og emner som er postet i kategoriene Teknologi og vitenskap den siste tiden. I strømmen inkluderes innhold fra alle som har postet i kategorien.
 
 
7TIDW4n.jpg
 
Min egendefinerte aktivitetsstrøm har jeg også valgt som standardstrøm. Det betyr at man kommer raskere inn i strømmen, og får en egen knapp på oversikten i nesten hele forumet (se på topp, til høyre).
 
Her blir det også mulig å få RSS-varsel, for den som måtte ønske det.
 
Kalenderarrangement
 
En annen nyhet er muligheten til å opprette kalenderarrangement, noe som kan være særlig aktuelt for grupper.
 
 
Styrer du en fotogruppe, og ønsker å arrangere et fototreff? Da kan du opprette en kalenderhendelse, hvor andre medlemmer kan gi beskjed om de kan delta eller ikke.
 
dfAOdYj.png
 
 
-----
 
Det var det jeg hadde for denne gang, og håper at vi snart kan komme med en dato. Har du spørsmål til funksjonene, eller andre innspill, tar vi veldig gjerne i mot det!
Endret av Slettet-404071
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Faen også, dere må ikke gjøre meg skit spent. Helvete også, forsent allerede. =3 Dere har alt gjort meg skit spent på nye oppdateringen deres.

 

Det er jo rå kult at det skal komme med enda flere emojier. Det gleder jeg meg mest til. Vil tenke meg at oppdateringen vil bli stor suksess for de fleste her inne på Diskusjon.no.

 

Ps: Jeg liker at dere Diskusjon.no står på med det dere elsker å gjøre. :love: :love:

Endret av TheDarkSeeds - SCM
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Blir moro å se nye diskusjon.no :)

Tilgi meg om det har blitt nevnt før, men kommer det en dark mode for både desktop og mobil? 

 

Ikke til å begynne med. Det er ikke prioritert enda. 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet-404071

Fine greier!

 

En ting jeg savner på diskusjon.no er muligheten til embedde Instagram-innlegg også, i tillegg til Twitter.

Takk for tips!

 

Det fungerer forøvrig allerede å embedde innlegg fra Twitter, men det er noe tungvint. Finn tweeten du ønsker å bygge inn. Under hver tweet er det fire knapper: Svar, retweets, liker og deling. Trykk på deleknappen, og "copy link to tweet". Denne lenken fungerer å bygge inn, i motsetning til lenken du får ved å bare gå inn på selve tweeten.

 

 

Den gode nyheten er at Twitter-integreringen fungerer som den skal på den oppgraderte forumprogramvaren. Da finner du bare tweeten du ønsker å embedde, og kopierer lenken til Tweeten direkte inn, uten å måtte gå via "copy link to tweet". :)  

Endret av Slettet-404071
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-404071

Takk for svar! Mulig jeg skrev det noe uklart, men jeg vet at man kan embedde innlegg fra Twitter, og gjør det hele tiden :)

 

Det er altså Instagram-innlegg som jeg håper kan embeddes i fremtiden. 

 

Etter en rask test kan vi melde at Instagram-embeding fungerer som standard. Bare å lime inn URL, så fikser editoren resten.

 

Det blir forøvrig mulig å embede andre innlegg på Diskusjon.no. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...