Gå til innhold

PCbruk på ferie i utlandet


Tabby

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg eier en gammel laptop ( 10 år +/- ). Tror den har windows 7 og er treg som bare f...

 

Planen var å "gjennopprette fabrikkinnstillinger" i håp om at det gjør den i all fall LITT raskere.

 

Deretter ta den med på ferie i utlandet og bruke åpne internett til vanlig nettbruk UNTATT de fleste  innlogginger.

Jeg har tenkt å opprette en egen outlook-epost adresse og sende mailer til kontakter og min egen mailadresse jeg bruker hjemmefra. Men IKKE logge inn på "hjemme-mail-adressen" eller andre nettsider jeg er på vanligvis - som feks. Facebook. nettbank, Dropbox.

Er slik bruk rimelig trygg? (med tanke på virus, hacking ol.)

Kan virus el. "bli med" egne foto jeg sender til venner?

 

Jeg har et relativt god kamera (digitalt fotoapparat, altså, ikke webkameraet) med god oppløsning.

Hvis jeg laster opp bilder til nettlagring med min dårlige PC - vil bildene da bli dårligere? (KVALITETEN på det tekniske i bildet selvfølgelig; piksler, farger, skarphet)

Kan virus og annet "dritt" bli med egne bilder til slik nettlagring?  Slik at når jeg kommer hjem og vil laste ned bildene til min normale PC så følger viruset med?

 

Den gamle PC'n har ikke noe virusprogram utover windows sitt. Skulle den bli "infisert" kasserer jeg den rett og slett. Det jeg er bekymret for er om den kan spre virus via mail, bilder etc.

 

Fungerer dette som jeg håper?

Noen som kan gi råd?

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flott! Da vet jeg det om overføring av bilder.

 

Jeg har ikke tenkt å kaste PCen så lenge den fungerer. 

Den var betydelig raskere da den var ny - så derfor tenkte jeg at det hjalp og gjennopprette den slik den var som ny.

 

Akkurat nå er den svært treg. Å gå inn på en enkel nettside kan ta ca 5 min eller mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...