Gå til innhold

Etterbetaling uføretrygd


LurenD

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har fått innvilget ung ufør med tilbakevirkende kraft fra en dato 6 år før jeg fikk ufør.

 

Betyr det at jeg skal få etterbetalt uføretrygd for tiden jeg ikke har hatt det?

 

Jeg tenkte ikke på det før nå, men det er jo slik det må tolkes. Jeg har dog ikke fått noe som helst etterbetalt.

 

Noen som har erfaring med dette og vet når etterbetalingen eventuelt kommer?

 

Bør jeg purre dem om den? Jeg fikk ufør for et halvt år siden og har ikke fått noe etterbetalt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror kanskje at de formulerte seg litt rart i brevet jeg fikk fra sosialtjenesten.

 

Her står det; 'Sosialtjenesten har fått informasjon om at du er innvilget ung ufør på aap i medhold av Lov om folketrygd i arbeids- og velferdsforvaltningen. Trygden er innvilget med tilbakevirkende kraft fra 13.02.2013.'

 

Det virker som at de mener at ung ufør er innvilget med tilbakevirkende kraft.

 

I vedtaket mitt om uføretrygd så står det at virkningstidspunktet mitt for ung ufør er 13.03.19 og at jeg frem til da skal få AAP. Uføretidspunktet er satt tilbake i tid fra da jeg først fikk AAP, men dette har bare betydning i forhold til beregning av inntekstgrunnlaget.

 

Jeg synes det blir rart å si at selve tryden er innvilget med tilbakevirkende kraft fra 2013 ettersom jeg kun får uføretrygd med rettigheter som ung ufør f.o.m den 13.03.19.

 

Tror dere at sosialtjenesten har misforstått noe her eller er det bare en litt rar formulering?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...