Gå til innhold

Huawei avslører Mate 30 Pro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ukurant oppløsning og busslomme i bred utførelse. Veldig greit at Apple akkurat har lansert et sammenligningsgrunnlag.

 

Altså folkens, for Ola og Kari Normann er det det ikke "bare til å laste ned en apk", så mangelen på Google sine apper vil faktisk være et betydelig problem

For hva da? Huawei har sine alternativer, og det finnes betydelig bedre (frie) alternativer til begge deler. Hvis man er fersk på teknologi klarer man seg _fint_ med noe billigere. Endret av Spetsnaz
Lenke til kommentar

Takk for svar. Det høres egentlig overkommelig ut. Er det ingen risiko for at Android eller Google kan skjønne at det er en ny Huawei og så skape problemer for meg når jeg skal installere noe fra Google Play (som jeg har lastet ned fra et annet sted)? Hvis det er så lett, så er det jo virkelig bare Google Play man trenger? Alle Google sine apper ligger der.

Du må huske at Google og andre amerikanske firmaer er imot Trump sin beslutning. Google Play er jo bare en butikk, en butikk hvor Google tar noe sånn som 30%. Større selskaper som Samsung og Huawei har jo på alle sine telefoner også egen butikk, men Vesten så har Google reelt sett monopol. De ønsker å fortsette med det og at alle kunder bruker deres butikk, det at Huawei nå kommer uten er et stort problem for Google, og Huawei for den del.

 

Restriksjonene gjelder derimot for amerikanske selskaper, ikke norske kunder. Google kan fint selge deg tjenester. Og det er ingen restriksjoner på hvilken enhet du bruker dem på. Det er ellers svært enkelt for Google å finne ut hva modell du har.Folk som legger inn custom ROM og slikt nå legger jo inn Google Play etter. Samme gjelder folk som kjøper Kina-telefoner, da disse ikke kommer med Google tjenester uansett.

 

Altså folkens, for Ola og Kari Normann er det det ikke "bare til å laste ned en apk", så mangelen på Google sine apper vil faktisk være et betydelig problem

Selvfølgelig. Det er derfor det ikke er lanseringsdato i Norge. Huawei er jo største annonsør i Oslo ved lansering av nye flaggskip i Norge. De vet dette er et stort problem, og selvsagt lider de under sanksjoner. Selv om jeg fint kan legge til .apk så blir det jo fortsatt en minus som gjør at jeg ser mer til andre modeller. Likevel, du kan fint få den til å virke. Folk har jo importert telefoner direkte fra Kina i lengre tider og lagt inn både riktig språk og Google Play etc. Det blir nok mye mindre salg, men det er jo en god telefon, og for de som er villige til litt ekstra set-up så vil den være et alternativ.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Moderatormelding

 

1 innlegg er fjernet.

Det er forbud å poste materiale som er beskyttet av opphavsretten, med mindre man har opphavsretten til dette materialet eller det er godkjent av opphavsmann. Det samme gjelder linking til slikt materiale (herunder piratkopiert) på andre nettsteder enn de som rettighetshaver har godkjent.

Tilbakemeldinger tas på PM eller i tilbakemeldinger-kategorien. Dette innlegget skal ikke kommenteres.

 

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

https://twitter.com/somospostpc/status/1174687362993086465

 

Dårlig nytt for dere som tror det bare er å installere en APK.

Vel, det der er helt normal oppførsel for Google Play når du prøver å starte det på en telefon uten Google Play Services. Du trenger fire APKer, Google Services, Google Services Framework, Google Account Manager og naturligvis Google Play Store. Boom, done. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Er det noen som virkelig vet at det blir så lett som å laste ned apk-en til Google Play og så er alt i orden? Hva med global login og sømløshet mot Google? Vil det fungere? Jeg er skeptisk inntil jeg ser det med mine egne øyne.

 

Det er som om du skulle ha installert Cyanogenmod på telefonen din - alt du trenger å gjøre er å installere Google APK så er det som en helt vanlig telefon du kjøper med dette forhåndsinstallert.

 

Forbudet er rett og slett mot forhåndsinstallert programvare. Det er ingen problem å installere dette selv i etterkant. Det er ikke slik at Google kan blokkere spesifikke modeller fra å installere disse APK'ene.

Kanskje du som vet, kan beskrive i detalj hvordan man laster ned og installerer PlayStore?

Lenke til kommentar

 

7680 fps... whaaaat? holy moly, nå snakker vi.. 960 fps er jo ganske høyt, men 7680 ???

 

Litt morsomt hvordan presentasjonen sammenligner mot Iphone 11 Pro Max som nettopp har blitt lansert :)

 

94.1% screen-to-body ratio, damn... hats off ! 

 

Ser ikke helt bruksområde. Vært fint om de viste fram bruksområder for å filme i så sakte film.

Om du skal filme en eksplosjon, er 7680 fps mye bedre enn 960...

Lenke til kommentar

Om du skal filme en eksplosjon, er 7680 fps mye bedre enn 960...

Ikke nødvendigvis. Husk at 7680 er ikke ekte bilder i sekundet men gjort sakte i software i ettertiden. Dette gjelder forsåvidt også 960 fps.

 

 

På en liten gruppe ting så kan den nok få det til å se bra ut, men det blir fortsatt aldri ekte. Hvis noe skjedde som den ikke klarer å fange opp når den filmer så kan ikke software vite om det og kommer heller ikke med i 7680fps

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...