Gå til innhold

Huawei avslører Mate 30 Pro


Anbefalte innlegg

Flott om telefoner kunne kommet uten ræl...

Samsung har jo en rekke ting jeg aldri bruker, og heller ikke kan fjerne.

 

Googles ting bruker jeg, men om det er greit nok å laste ned etterpå så er det helt greit for meg.

 

Det er mer frustrerende med forhåndsinnstallerte programmer som "ikke kan fjernes"...

 

Jeg har bruk for video med maks fps :-) Og dersom du mener det er verdiløst med mer enn 1000fps så er det sikkert mye annet viktig du ignorerer også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke så lett å tenke ut bruksområder når vi ikke har noe erfaring med såpass kraftig og innovativ teknologi. 

 

Uansett kjekt å vite at det ikke er mobilen som begrenser bruken, men heller brukerens kreativitet. 

 

Antar det vil være mulig å justere ønsket FPS fritt. 

 

Joa. Men det virker mer som en gimmick enn noe annet. Hadde det vært Apple så ville de demonstrert noe som så så überkult ut, at man ikke kunne tenke seg å være uten featuren.

Lenke til kommentar

 

Er det noen som virkelig vet at det blir så lett som å laste ned apk-en til Google Play og så er alt i orden? Hva med global login og sømløshet mot Google? Vil det fungere? Jeg er skeptisk inntil jeg ser det med mine egne øyne.

 

Det er som om du skulle ha installert Cyanogenmod på telefonen din - alt du trenger å gjøre er å installere Google APK så er det som en helt vanlig telefon du kjøper med dette forhåndsinstallert.

 

Forbudet er rett og slett mot forhåndsinstallert programvare. Det er ingen problem å installere dette selv i etterkant. Det er ikke slik at Google kan blokkere spesifikke modeller fra å installere disse APK'ene.

Takk for svar. Det høres egentlig overkommelig ut. Er det ingen risiko for at Android eller Google kan skjønne at det er en ny Huawei og så skape problemer for meg når jeg skal installere noe fra Google Play (som jeg har lastet ned fra et annet sted)? Hvis det er så lett, så er det jo virkelig bare Google Play man trenger? Alle Google sine apper ligger der.

Lenke til kommentar

Ser ikke helt bruksområde. Vært fint om de viste fram bruksområder for å filme i så sakte film.

Bruker saktefilm ganske ofte på jobb siden vi har pakkemaskiner som går i en meget høy fart. Hvis det er et problem under pakking så kan vi enkelt filme i saktefilm for å se akkurat hva som skjer, trinn for trinn, og justere deretter. Føler at 240 FPS ikke er sakte nok, 960 FPS på Mate 20 Pro forfalsker antall bilder i sekundet ved å blande flere bilder sammen, og det gir en interlace-effekt som gjør det helt ubrukelig.

 

Håper de ikke gjør den samme feilen igjen, men nummeret er for godt til å være sant.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bruker saktefilm ganske ofte på jobb siden vi har pakkemaskiner som går i en meget høy fart. Hvis det er et problem under pakking så kan vi enkelt filme i saktefilm for å se akkurat hva som skjer, trinn for trinn, og justere deretter. Føler at 240 FPS ikke er sakte nok, 960 FPS på Mate 20 Pro forfalsker antall bilder i sekundet ved å blande flere bilder sammen, og det gir en interlace-effekt som gjør det helt ubrukelig.

 

Håper de ikke gjør den samme feilen igjen, men nummeret er for godt til å være sant.

 

Kult. Det er jo et reelt bruksområde :-)

Lenke til kommentar

Kommunesammenslåing, må kjøpe før vi slår oss sammen med vår fattige fetter

 

 

Hehe godt svar. Ja da blir det kanskje vanskelig å finne den til redusert pris, spesielt om sammenslåingen skjer feks 1 jan? Men kan jo være romjulssalg om du har flaks?

 

Om ikke så må du kanskje tenke alternativer. Spørsmålet da blir jo hvor sterkt ønsker du akkurat denne modellen og hvor ofte bytter du telefon? Om det er et tak på hvor mye du får dekt ved innkjøp av telefon så kan du kanskje legge resten av penga i potten selv? Om det ikke er mulig så får du kanskje vurdere å ta hele regningen selv? Eller velge en modell med dårligere hardware og lavere pris evt en telefon fra annen produsent til lavere pris og du velger å gamble på julesalg før ekteskapet med den fattige fetteren starter?

 

Kunne tenkt meg å bytte selv, men har en mate 10 pro som fortsatt bare virker og siden jeg har roet ned på foto/film fronten så får jeg nok bare fortsette å bruke den en stund til. En må jo ikke eie alt som ser gøy ut, blir mye søppel av sånt vet du - sier jeg mest for å trøste meg selv akkurat nå  :D

 

Men ja, det aller meste er jo oppgradert og kraftig forbedret på de to åra som er gått siden jeg bestilte mate 10 pro. Hehe bare BT 5.1 alene er jo nesten nok til å bytte, ennå bedre skjerm, (5G option as well), vilt mye bedre kamera og video, mer minne og raskere cpu på tettere chip samt større batteri så blir sikkert batteritiden minst like god som på mate 10 pro, og nå lader den jommen ta meg meg også langt raskere. Og den to år gamle syntes jeg lader rett fort. Nei jeg får vel klare meg ett år til med den gamle tenker jeg. 

 

https://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=9880&idPhone3=8854&idPhone2=9886 for min del en nesten litt trist sammenlining av mate 30 pro vs mate 30 vs mate 10 pro. Kjenner jo lysten på melder seg, selv om jeg faktisk ikke trenger ny mobil nå. 

 

 

Eneste jeg ikke er begeistret for fra huawei er at de lanserte sin egen standard for minnekort, slikt fører til at ennå mer dritt må fylle huset, da i form av ennå en kortleser - just in case. 

Endret av bojangles
Lenke til kommentar

Altså folkens, for Ola og Kari Normann er det det ikke "bare til å laste ned en apk", så mangelen på Google sine apper vil faktisk være et betydelig problem

 

De som ikke fikser det får jo enten klare seg uten Googles, og velge alternative greier, eller velge seg noe annet som i en annen telefon fra en annen produsent..

 

Folk har lagt inn custom rom, roota etc i rundt ti år nå. Så vi får nok se mange mate 30/mate 30 pro i norge uansett om folk må løse dette selv og kanskje også importere mobilen selv. APK fra alternative kilder et er jo ingen heksekunst, folk som kan lese og har nok konsentrasjon til å følge en step-by-step tutorial klarer jo å få inn APK'en(e) de måtte ønske for den funksjonaliteten de ønsker. Det krever ingen tekniske forkunnskaper, it-erfaring eller voodoo knowledge. Det er veldig rett fram og raskt å gjøre. Og som sagt disse nye fra huawei virker jo også uten google app'ene. 

Endret av bojangles
Lenke til kommentar

960 FPS på Mate 20 Pro forfalsker antall bilder i sekundet ved å blande flere bilder sammen, og det gir en interlace-effekt som gjør det helt ubrukelig.

 

Håper de ikke gjør den samme feilen igjen, men nummeret er for godt til å være sant.

Det er vel noe som skjer på alle telefoner med mer enn 240fps. Har til gode å se en telefon levere ekte slow motion som er saktere enn det.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...