Gå til innhold

Nå har Googles taleassistent fått norsk, mannlig stemme


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde vært fint om "ok google" på mobiler innstilt til norsk også snart ble tilgjengelig her i landet...

 

Det e vell tiljengelig, om man har en google home enhet tilknyttet sin konto. ble i alefall tiljengelig på min mors mobil (s8+) etter jeg satt opp en google home mini for henne.

Lenke til kommentar

 

Hadde vært fint om "ok google" på mobiler innstilt til norsk også snart ble tilgjengelig her i landet...

 

Det e vell tiljengelig, om man har en google home enhet tilknyttet sin konto. ble i alefall tiljengelig på min mors mobil (s8+) etter jeg satt opp en google home mini for henne.

Han mener sikkert at det ikke funker å si "ok google" direkte til mobilen hvis du har den satt opp med norsk språk hele veien. Rimelig tåpelig.

Lenke til kommentar

 

 

Hadde vært fint om "ok google" på mobiler innstilt til norsk også snart ble tilgjengelig her i landet...

 

Det e vell tiljengelig, om man har en google home enhet tilknyttet sin konto. ble i alefall tiljengelig på min mors mobil (s8+) etter jeg satt opp en google home mini for henne.

Han mener sikkert at det ikke funker å si "ok google" direkte til mobilen hvis du har den satt opp med norsk språk hele veien. Rimelig tåpelig.

Korrekt. "Ok google" detection på norsk virker bare på home enheter, ikke på mobiler med assistant. Disse må stå til engelsk

Lenke til kommentar

Jeg kan velge mellom mange farger av stemmer - på engelsk.

 

La til norsk som språk(i tillegg til engelsk), men kan fortsatt bare velge engelske stemmer.

 

Det lar seg ikke gjøre å fjerne et språk igjen heller, så jeg får ikke fjernet engelsk og kun ha norsk.

 

Også savner jeg også å kunne låse opp mobilen med å si "ok Google"

Lenke til kommentar

Hadde vært fint om man kunne bruke et annet nøkkel ord en "Ok Google" heller spesielt utformede spørsmål som den kunne forstå eks "hvordan blir været i dag?" eller "hvor gammel er kongen"? slå på "Stranger things" man må ikke si Netflix? alle vet at den kun går på Netflix osv den bør bli mye smartere en det den er i dag! I dag virker den like utviklet som en unge på 4 år!

Lenke til kommentar

Hadde vært fint om man kunne bruke et annet nøkkel ord en "Ok Google" heller spesielt utformede spørsmål som den kunne forstå eks "hvordan blir været i dag?" eller "hvor gammel er kongen"? slå på "Stranger things" man må ikke si Netflix? alle vet at den kun går på Netflix osv den bør bli mye smartere en det den er i dag! I dag virker den like utviklet som en unge på 4 år!

 

Hører du ikke har en unge på 4 år... For de er nemlig MYE smartere :)

Lenke til kommentar

Hadde vært fint om "ok google" på mobiler innstilt til norsk også snart ble tilgjengelig her i landet...

 

Det har fungert siden vi fikk norsk assistent. Jeg ser det ikke fungerer når jeg nå er i browser, men har jeg skrivebordet fremme aktiverer jeg assistenten med hei Google og ok Google.

Hvis det ikke fungerer hos deg, sjekk assistentinnstillingene dine

Lenke til kommentar

 

Hadde vært fint om man kunne bruke et annet nøkkel ord en "Ok Google" heller spesielt utformede spørsmål som den kunne forstå eks "hvordan blir været i dag?" eller "hvor gammel er kongen"? slå på "Stranger things" man må ikke si Netflix? alle vet at den kun går på Netflix osv den bør bli mye smartere en det den er i dag! I dag virker den like utviklet som en unge på 4 år!

 

Hører du ikke har en unge på 4 år... For de er nemlig MYE smartere :)

Assistent er hvertfall den smarteste assistenten på markedet. Sønnen min har iPad fra skolen, og ba Siri om info om Nøtteskrika. Hun svarte med aksjekurser på et eller annet selskap ?

Lenke til kommentar

Hadde vært fint om man kunne bruke et annet nøkkel ord en "Ok Google" heller spesielt utformede spørsmål som den kunne forstå eks "hvordan blir været i dag?" eller "hvor gammel er kongen"? slå på "Stranger things" man må ikke si Netflix? alle vet at den kun går på Netflix osv den bør bli mye smartere en det den er i dag! I dag virker den like utviklet som en unge på 4 år!

 

Da måtte assistenten lyttet til og analysert alt du sier hele tiden! Det hadde blitt populært ?. Man må aktivere assistenten før den samler data. Endret av kk75
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...