Gå til innhold

Philips' nye Hue-boks kan synkronisere lysene dine med TV-en


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noen som har funnet ut hvorvidt denne boksen passer sammen med receivere? Jeg har nemlig fullt hjemmekinoanlegg og alle mine duppedingser er koblet til via denne receiveren. Og Dolby Vision og HDR10+, er dette noe som eventuelt kan komme i en fremtidig oppdatering?

 

Dolby vision er en chip, så nei.

 

Litt skuffende når den er så dyr, gjør at alt av HDR materiell ikke ville kunne oppdages. Om det er viktig i seg selv, vet jeg ikke. Da den sikkert kan hente ut ikke HDR metadata, og fortsatt treffe ganske greit på fargene

Lenke til kommentar

 

Er det noen som har funnet ut hvorvidt denne boksen passer sammen med receivere? Jeg har nemlig fullt hjemmekinoanlegg og alle mine duppedingser er koblet til via denne receiveren. Og Dolby Vision og HDR10+, er dette noe som eventuelt kan komme i en fremtidig oppdatering?

 

Dolby vision er en chip, så nei.

 

Litt skuffende når den er så dyr, gjør at alt av HDR materiell ikke ville kunne oppdages. Om det er viktig i seg selv, vet jeg ikke. Da den sikkert kan hente ut ikke HDR metadata, og fortsatt treffe ganske greit på fargene

De fleste bruker vel uansett hdr10 (ikke + eller vision) som denne støtter.

Så da skulle det vel gå greit for folk flest.

Lenke til kommentar

Det finnes apper til Android også som ordner dette, men bakdelen er da at telefonen må til enhver tid "se" tv-skjermen.

 

Uansett; Å betale 2699,- for dette høres veldig stivt ut. Har selv Hue Lightstrip som jeg har limt bak på TV'en og bytter selv farge ut ifra hva det er jeg ser på. Til fotball f.eks passer grønt veldig bra - til skrekk, thrillere osv så ser det bedre ut med rødt.

Lenke til kommentar

Til 2699 kr for en funksjon som burde vært med fra før av, nemlig å kunne synkronisere lysene mot f.eks. Chromecasten din, er helt vanvittig mye å kreve! Og hvis det attpåtil stemmer at du ikke kan koble opp mer enn 10 lys, ja det er jo helt vilt! Syns det er ekstremt upraktisk å måtte koble PC'en rett til anlegget for å få nytte av Hue Sync, men det blir for dumt å betale så mye for en enklere løsning.

Lenke til kommentar

Til 2699 kr for en funksjon som burde vært med fra før av, nemlig å kunne synkronisere lysene mot f.eks. Chromecasten din, er helt vanvittig mye å kreve! Og hvis det attpåtil stemmer at du ikke kan koble opp mer enn 10 lys, ja det er jo helt vilt! Syns det er ekstremt upraktisk å måtte koble PC'en rett til anlegget for å få nytte av Hue Sync, men det blir for dumt å betale så mye for en enklere løsning.

 

Vel, de vil vel at man heller kjøper en TV med ambilight. Jeg vil vurdere boksen om den blir rimeligere. Må også ikke noe ekstra inputlag og i tillegg ikke ødelegge for noen funksjoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...