Gå til innhold

Den/de beste festekveldene i ditt liv så langt?


Anbefalte innlegg

Det er så mye fokus på negative sider ved rusmidler på nett. Så jeg har tenkt en stund på å få frem de -positive- sidene ^^ Da mener jeg ikke å promotere rusmidler. Men de kveldene -alt- har gått glatt, man har våknet dagen etterpå og ikke engang brydd seg om fyllesjuken eller andre bivirkninger, fordi kvelden før gav en så positiv opplevelse! I denne tråden, prøv å hold fokus på det positive ved opplevelsene! Hvor enn enkelt eller komplisert det var, ved ethvert bruk av rusmiddel!

 

Dette variérer jo gjennom livet. De fleste gangene er omtrent gjennomsnittlige, ikke så mye dramatisk skjer, og det blir ikke de store høydene. Så er det for de fleste noe som blir dramatisk, som omtrent får en til å ville gå i kirken resten av livet. Men så er det de kveldene der det blir høyder på høyder og det kan nesten bli livsforandrende.

 

Da vil jeg høre om de kveldene alt har gått bra ^^ Det kan være et utdrag fra mange små høyde-kvelder, til den du husker beste fra hele livet ditt!

 

 

For min del har det mest gått i alkohol. Det har vært mange kvelder jeg har hatt det virkelig topp, enda flere gjennomsnittlige, og en del det har vært veldig kjipt, og gjort teite ting. Det har heldigvis stoppet med bare dumme ord og handlinger, og ikke vold. Jeg drikker oftest aleine, for da kontrollerer jeg best mine handlinger og kan stoppe når jeg vil.

 

 

 

To av de gangene jeg husker best, var tur til Danmark med DFDS, det var varmt, solnedgang, tur hjem, da ble det en hel flaske med whisky jeg ikke hadde smakt før, som smakte helt fantastisk! Solseng på dekket, og fikk nytt hele solnedgangen fra kl ca 17:00 til jeg husker ikke når ^^ med digg musikk på øret. Kjøpte et par drinker innimellom for å ikke bli tatt for smugdrikking. Det var helt fantastisk vakkert. På en sånn kveld går man gjennom hele følelsesspekteret, så det ble noen (godlynte) tårer ved bryggekanten når sola gikk over horisonten også da det kommer tanker man vil prosessére. Det kom noen og spurte om det gikk bra, jeg bare "jada, er bare litt full =D" ^^ Husker ikke så mye mer etter det, enn at jeg satt i solsenga på dekk og drakk, og våknet dagen etter på lugar. Og flaska var tom ^^ Og som jeg nevnte, merket ikke særlig mye til fyllesjuken fordi det skjedde ingen dramatikk kvelden før. Litt var det jo, men ikke så mye som jeg ellers har følt.

 

 

En annen kveld var ved en by i Østfold, hvor jeg bodde omtrent sentralt. Det er en odde ved denne byen, som ligger litt på en høyde, hvor det er en helt fantastisk utsikt over solnedgangen! Rødsåsen heter denne ^^ Varm sommerlørdag, så jeg begynte å drikke hjemme med god musikk, pakka sekken med nødvendige provianter, musikk på øret og syklet hele veien ut dit. Bærte sykkelen på ryggen opp gjennom skogen. Én ting jeg har fått sansen for, og som har ført til de beste opplevelsene, er å bruke kroppen, da helst gå gjennom skog og mark for å komme til et utkikkspunkt. Kom frem ca kl 20:00 og ble sittende og nyte solnedgang til omtrent 23:00, det var helt uforglemmelig! Turen hjem gikk helt glatt også! Tok en dusj da jeg kom hjem, og det ble også en tur til byen som ble meget vellykket!

 

 

Det er slike meget enkle, men sterkt følelsesmessige, kvelder jeg husker best. Da alt ble riktig, ingen skjær i sjøen, varme sommerdager, det sosiale gikk bra, jeg var i god fysisk form, og jeg tålte rusen godt. Det behøver ikke være så mye mer komplisert for meg.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Aller beste var bryllupskvelden, men festkvelder hvor alt har gått glatt, hvor jeg har våknet dagen etterpå uten å tenke tanken tømmermenn og hvor jeg har vært klar for for en omgang frokost med påfølgende arbeid, tur i mark og hei eller noe annet hyggelig (dog kanskje en en time ellr to senere enn vanlig)? Hver eneste festkveld.

 

Bryllupskvelden var veldig festlig: Åpent hus for “ålmenta” kl 2100-0600 (vi foreldre og forlovere hadde lukket “sen søndagslunsj” etter sorenskriveren, kl 18 hadde vi møtesammenkomst i frikirken for velsignelse av ekteskapet). 0 cl alkohol,  men full rulle hele natten (alle som kom hadde fulgt invitasjonens oppfordring om å forberede noe morsomt, samt ta med trekkspill, gitar, munnspill, trompet eller annet de evt håndterte til husbruk eller bedre og Teodor Casparis sang “Norge, mitt Norge, så sover du tyst” tostemt av 35-40 sangglade stemmer alder 8-80 år + div instrumenter kl 0410 er jo bare helt perfekt sangvalg, ikke sant), og høy latterfaktor (påstanden “hvor lystelighet er kommer lystelighet til” viste seg til fulle å stemme). Vi holdt til på en låve og småtappene - på slutten eldre også - tok seg “øyehvilepauser “mellom slagene blidelig slumrende høyet som lå igjen langs kanten før høy ble børtet av dress og kjole før festen fortsatte med øyne mer og mer skråstilt. Vi avsluttet ellers med bønnemøte kl 6, etterfulgt av mer bønner - nå sammen med fett dansk bacon og norske (ikke-søte) vafler - før den tradisjonelle avslutningssangen ved kristne stevner (Gud med dere til vi ses igjen) som avsluttende vers etter maten. . 

 

Beste av alt: Alle til stede unntatt et par “borte fra legemet, hjemme hos Herren” husker veldig godt alt som skjedde slik at vi stadig kan minnes. Allle var også klar for søndagslunsj etter noen timer sammen med Agnes (les som jødene gjør...) .. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...