Gå til innhold

Hvilken størrelse skal jeg kjøpe til kjæresten?


€uropa

Anbefalte innlegg

God kveld.

 

Jeg tenkte jeg skulle kjøpe en pyjamas i gave til kjæresten. Men jeg er ikke helt sikker på hvilken størrelse jeg skal velge.

 

Kjæresten er 157 cm høy og veier 45 kg. Så hun er som dere skjønner ikke så stor. (Nei, hun er ikke 12 år gammel.)

 

Har noen en anelse om jeg bør jeg kjøpe S eller XS? Enda mindre?

 

Å titte på klærne hennes for å finne en størrelse er dessverre ikke et alternativ før jeg kjøper pyjamasen og jeg vil ikke spørre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det spørs jo på en rekke ting, som hvordan din kjæreste har fettet fordelt på kroppen osv. Vet du om hun vil ha noe som sitter stramt engang? Jeg liker ikke stramt tøy på når jeg skal prøve å sove. 

Er hun slank, noe hun høres ut som, hadde jeg prøvd S over XS, MEN det er basert på hva jeg syns og mine preferanser. Kan jeg få se på lenken til pyjamasen du tenker på?

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Ja, det må bli mulighet for å bytte. Men jeg håper jo jeg treffer første gang.

 

Jeg har sett litt på pyjamaser på en nettbutikk i kveld. Der står det for eksempel under et av bildene at "Modellen er 175 cm høy og har på seg størrelse S". Da vil jeg anta at en person som er et hode lavere ikke trenger noe større enn XS.

 

xs burde passe bra. S om hun liker litt større klær

Lenke til kommentar

Det spørs jo på en rekke ting, som hvordan din kjæreste har fettet fordelt på kroppen osv. Vet du om hun vil ha noe som sitter stramt engang? Jeg liker ikke stramt tøy på når jeg skal prøve å sove. 

 

Er hun slank, noe hun høres ut som, hadde jeg prøvd S over XS, MEN det er basert på hva jeg syns og mine preferanser. Kan jeg få se på lenken til pyjamasen du tenker på?

 

Du må gjerne se på den her: https://www.zalando.no/anna-field-set-pyjamas-an681p00j-a11.html

 

Helst skal vel pyjamasen sitte på kjæresten min omtrent som den sitter på modellen på bildet. Det ser ut som modellen har litt å gå på før den blir stram. Og jeg er redd den pyjamasen i størrelse S hadde blitt litt lang i ermer og ben for kjæresten.

 

Det er vanskelig å beskrive fettfordelingen til kjæresten, men jeg vil tro at hun ser ut omtrent som man forventer at en kvinne på hennes høyde og vekt ser ut. Hun er jevnt over slank og har litt former, som vil si kanskje litt mer enn modellen (som ser uvanlig rett og formløs ut), men ikke mye. Hun er rimelig proporsjonal og ingen kroppsdeler skiller seg ut størrelsesmessig. Hun er kanskje omtrent like bred/smal som modellen, men altså litt kortere.

Endret av €uropa
Lenke til kommentar

Er det aktuelt å ta mål av henne mens hun sover eller noe sånt?

 

Skjønner hva du mener, som du påpeker så er modellen formløs noe som er ideelt til å vise frem tøyet, de fungerer som vandrende kleshengere.

 

Leste du kommentarene? 2 av 4 klager på at størrelsene er for små. 

 

Jeg ser ikke kjæresten i nærmeste fremtid, så jeg får ikke målt henne, og jeg vil ikke vente med å kjøpe gaven til da.

 

Nei, kommentarene så jeg ikke. Så nå tenker jeg at det er bedre å velge S hvis jeg kjøper den pyjamasen.

 

Om det blir ett nummer for stort, kan det vel byttes?? Burde kunne gå an å finne ut av dette, så dedikért som du er!!

 

Ja, vi gjør det hvis hun vil ha en annen størrelse.

 

Hvorfor kan du ikke titte på klærne hennes eller spørre om størrelsen?

 

Som jeg sier over, så ser jeg ikke kjæresten, og derfor ikke klærne hennes heller, i nær fremtid. Hvis jeg spør om størrelsen hennes, skjønner hun at det dreier seg om en gave, og det vil jeg ikke.

Endret av €uropa
Lenke til kommentar

Som jeg sier over, så ser jeg ikke kjæresten, og derfor ikke klærne hennes heller, i nær fremtid. Hvis jeg spør om størrelsen hennes, skjønner hun at det dreier seg om en gave, og det vil jeg ikke.

Så ikke det. Beklager :)

 

Kjøp S. Jeg tipper XS blir litt trangt, og når det kommer klær av den typen, så tror jeg det er mer behagelig med litt for store enn litt for små.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
€uropa skrev (53 minutter siden):

For den som lurer. Jeg kjøpte størrelse S, som ble litt for stort i både lengden og bredden. Antakelig hadde XS passet fint. Men sjefen godkjente den likevel og vi bytter ikke.

Hehe "sjefen". Med tanke på at det er pysjamas, så er det nok ikke så krise at den er en størrelse for stor, sånne ting er best litt over-sized (dog greit med snor i buksa/strikk sånn at man kan stramme det nok til at den ikke faller ned)   

Bra hun godkjente da!:)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...