Gå til innhold

3 skjermer på en laptop?


DukeRichelieu

Anbefalte innlegg

Etter litt Googling, kommentarer her i tråden og fra en jeg snakket med på Komplett i dag har jeg nå gått helt vekk fra denne. Den har for dårlig oppløsning. Komplett hadde visst nok hatt mange returer nettopp på grunn av dette.

 

 

Slett ikke et dumt forslag. :)

 

Og en hyggelig pris. Eventuelt blir jeg nok da nødt til å kjøpe et stativ til den sideskjermen.

 

Burde en 34" være buet eller er den fortsatt så liten at det ikke har noe for seg? 

 

Et annet alternativ er å gå for noe rundt 40". Ser nå at Digital Impuls har tilbud på Dell 42,5" med oppløsning 3840 x 2160. Ikke buet skjerm dog, men er kanskje ikke et must?

 

https://www.digitalimpuls.no/dell/138348/dell-42-5-led-p4317q-3840x2160-ips-vga-2xhdmi-dp-mdp-usb

 

40" kommer nok an på hvor langt unna du sitter selve skjermen. Min bror testet en 43" fra Philips, og sendte den tilbake fordi det ble for stort. Blir for mye hodebevegelse osv.

 

Jeg har hatt både flat og buet 3440x1440 skjerm, og har den ca 80cm unna hvis jeg ikke husker feil i normalstilling. Noe som er perfekt størrelse og oppløsning for min del. Jeg har 2 side skjermer som har R1900 bue (2560x1440 oppløsning, 16:9 for mat), mens hovedskjermen har R1800, og jeg merket ikke så stor forskjell der som på de 16:9 skjermene, hadde foretrukket R1900 som er en krappere bue.

 

Det er langt bedre med buet når det kommer til PC skjerm enn TV i stuen. Hvis billigste er med eller uten bue så ville jeg gått for det. Hvis buet finnes noen kroner dyrere så hadde jeg vurdert det, men f.eks. 1000,- mer så hadde jeg spart kanskje spart pengene.

 

Det fine er at buen passer øynene bedre, mindre fokus endinger når man sitter riktig ifra skjermen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

40" kommer nok an på hvor langt unna du sitter selve skjermen. Min bror testet en 43" fra Philips, og sendte den tilbake fordi det ble for stort. Blir for mye hodebevegelse osv.

 

Skjønner.

 

Jeg var innom en butikk i dag og fikk testet en 35" Ben Q (3440 x 1440). Likte den godt, men om jeg skal lage meg et oppsett med kun 1 skjerm føler jeg at jeg burde hatt litt mer. Ser for meg at 38"/40" hadde vært perfekt, men de ekstra tommene er svindyre.

 

LG har en 38", men den koster kr 12 000. Synes det blir i overkant.

 

https://www.komplett.no/product/1122376/datautstyr/skjermer/skjermer/lg-38-curved-skjerm-38wk95c-w

 

Digital Impuls hadde dessverre ikke 43,5" skjermen utstilt, så jeg fikk ikke sett den. Lurer fortsatt på om denne kunne vært noe, men synes også den virker litt høy.

 

Evt. har Samsung en 43" til 8000, men mulig oppløsningen fortsatt er litt liten (3840x1200)?

 

Jeg har hatt både flat og buet 3440x1440 skjerm, og har den ca 80cm unna hvis jeg ikke husker feil i normalstilling. Noe som er perfekt størrelse og oppløsning for min del. Jeg har 2 side skjermer som har R1900 bue (2560x1440 oppløsning, 16:9 for mat), mens hovedskjermen har R1800, og jeg merket ikke så stor forskjell der som på de 16:9 skjermene, hadde foretrukket R1900 som er en krappere bue.

 

Det er langt bedre med buet når det kommer til PC skjerm enn TV i stuen. Hvis billigste er med eller uten bue så ville jeg gått for det. Hvis buet finnes noen kroner dyrere så hadde jeg vurdert det, men f.eks. 1000,- mer så hadde jeg spart kanskje spart pengene.

 

Det fine er at buen passer øynene bedre, mindre fokus endinger når man sitter riktig ifra skjermen.

 

Skjønner. Jeg synes buet virker ideelt for en PC-skjerm når den blir så stor som dette.

 

Den du først fant koster kr 3899. Skal man ha tilsvarende buet, så ser det ut til å være kr 7098. Så rundt kr 3000 dyrere.

 

https://www.komplett.no/product/978521/gaming/gamingskjermer/samsung-34-led-curved-freesync-lc34h890

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...