Gå til innhold

Dale ber utleierne rydde i elsparkesykkelkaos


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er nesten så man ønsker å levere dem til nærmeste returpunkt for småelektrisk. De blir ikke samlet inn fort nok av firmaene som har ansvaret for å lade dem opp, og det virker som om leave-and-let-die-mentaliteten er rimelig høy blant de som bruker dem.

Endret av Dj F
Lenke til kommentar

Jeg skrev for ikke lenge siden: Spår døden for dette markedet innen to år. Folk må eie dem selv for at de skal gidde å bry seg.

 

De er ikke så dyre som biler, derfor er det ikke så mye sikkerhet knyttet til dem. Derfor blir det igjen lettere for folk å misbruke dem, for det er lavere straffereaksjoner og vanskeligere å finne dem som misbruker dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skrev for ikke lenge siden: Spår døden for dette markedet innen to år. Folk må eie dem selv for at de skal gidde å bry seg.

 

De er ikke så dyre som biler, derfor er det ikke så mye sikkerhet knyttet til dem. Derfor blir det igjen lettere for folk å misbruke dem, for det er lavere straffereaksjoner og vanskeligere å finne dem som misbruker dem.

 

Det logges jo hvem som har brukt dem sist. Kommunene bør ilegge bøter for "forsøpling" for å slenge dem rundt, hvis de ikke settes i godkjent stativ.

Lenke til kommentar

Det logges jo hvem som har brukt dem sist. Kommunene bør ilegge bøter for "forsøpling" for å slenge dem rundt, hvis de ikke settes i godkjent stativ.

 

Hadde jeg hatt et snev av teknologisk innsikt, og vært halvveis kriminell, så tror jeg ikke jeg skulle brukt for mange timene eller dagene på å finne måter å lure systemet på.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar

Hva mener du? Er sparkesykler beviselig livreddende? De virker i alle fall ikke særlig helsefremmende!

 

Samferdselsdepartementet pålegger Vegvesenet å stanse all utrulling og planlegging av streknings-atk.

https://www.dinside.no/motor/meningslost-a-stoppe-nye-fotobokser/71614233

 

Regjeringen vil altså beskytte fartssyndere fremfor å redde liv. Effektiviteten til streknings-atk er bevist en rekke ganger i både Norge og andre land. Det ville vært mer logisk å stanse all motorvei-bygging fordi det skal lages en rapport på hvor mye sikrere adskilte 4-felts veier er. Det er i hvert fall noe som koster mye penger, mens streknings-atk til sammenligning er nesten gratis.

Lenke til kommentar

Brukerne fremstår ikke som ansvarlig og miljøbevisste på denne måten.

Hva med et depositum slik som med handlevogner, gjerne poletter som må kjøpes til 100 kr. slik at den må parkeres på riktig måte for å få poletten løs?

Fyr opp risikoen litt mer. Telefon-docking, som man bruker til GPS, men som blir fastlåst sykkelen til man parkerer på korrekt måte. ^^ 

Lenke til kommentar

Ja, men det er vanskelig å bevise at det er den som sist brukte den som har kasta den i elva, eller satt den midt på fortauet.

Det logges at siste GPS lokasjon før den ble tatt i bruk sist var på «torvet» ble så kjørt bortover Storgaten av bruker11384748. Ble senere aldri utleid og ble gjenfunnet i elva. Derav krav/anmeldelse mot bruker11384748.

Lenke til kommentar

Det logges at siste GPS lokasjon før den ble tatt i bruk sist var på «torvet» ble så kjørt bortover Storgaten av bruker11384748. Ble senere aldri utleid og ble gjenfunnet i elva. Derav krav/anmeldelse mot bruker11384748.

 

Hvor vanskelig er det å opprette falsk brukerprofil? Eller på annen måte hacke systemet?

Lenke til kommentar

Det logges at siste GPS lokasjon før den ble tatt i bruk sist var på «torvet» ble så kjørt bortover Storgaten av bruker11384748. Ble senere aldri utleid og ble gjenfunnet i elva. Derav krav/anmeldelse mot bruker11384748.

 

Hadde det vært så enkelt, så hadde det jo vært greit, men jeg tipper de fleste er smarte nok til å registrere sykkelen som "levert/ledig" før de eventuelt kaster den i elva. Uansett vil jeg tro at det vanligvis er folk som ikke engang er kunder som gjør slikt hærverk. Når det står en ledig sparkesykkel parkert like ved elva kan fristelsen bli for stor for drita fulle forbipasserende.

 

Taurean: Jeg har ikke hørt om falske brukerprofiler, da du må registrere deg med kredittkort og epostadresse (og fødselsdato?) før bruk, men at syklene kan hackes stemmer nok. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...