Gå til innhold

Enorm Tesla-oppdatering på vei – dette er nytt


Anbefalte innlegg

1. Google. Det finnes mange nok artikler om dette, uten at jeg gidder kildesortere for deg.

2. Fordi det hadde vært mer lønnsomt for Tesla enn dagens situasjon, hvor utstyret ikke finnes i alle bilene som er der ute. Med pågående leasing-kontrakter som lever like lenge som bilen selv, så hadde man fått inn mye mer penger over tid for å både utvikle systemene, samt oppgradere hardware underveis.

 

Om førerasist, og autonome funksjoner virkelig skal gjøre gatene sikrere, så er det litt tøys at kun en brøkdel av bilene som egentlig kan utnytte det, har det på veiene.

Du klarte altså ikke nevne en eneste enn en og må ha andre til å ordne opp for deg. Minner meg på hvorfor innleggene dine er gjemt hos meg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er det jeg skal finne? Firma som planlegger å lease bort batteriene? 

Var det DET du mente?

Jeg trodde du fortsatt snakket om leasing av autopilot?

 

 

Det hadde vært mye lettere å forstå denne diskusjonen hvis du faktisk hadde vist til det du mente i stedet for å svare med hersketeknikker som "Det var skrevet mye om dette i 2018, som jeg trudde du hadde fått med deg. ".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var det DET du mente?

Jeg trodde du fortsatt snakket om leasing av autopilot?

 

 

Det hadde vært mye lettere å forstå denne diskusjonen hvis du faktisk hadde vist til det du mente i stedet for å svare med hersketeknikker som "Det var skrevet mye om dette i 2018, som jeg trudde du hadde fått med deg. ".

AutoPilot ble kastet inn sånn etterhvert. Men originalt så var det pratet om leasing av batteripakker ja, slik at man har mer kontroll på hvor batteriene havner etter bilene havner på skrapen om xx år. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan ligger det an med evnen til å gjenkjenne brannbiler og andre gigantiske stillestående objekter?

 

Versjon 11 ?

 

Jeg tror de gjør forbedringer på dette kontinuerlig. Jeg kjørte forbi en parkert buss som sto halveis ut i veien. Jeg kjørte riktig nok ikke på autopilot, men bussen lyste opp rødt på skjermen, bilen peip og begynte å bremse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fått testet v10, og må si meg vanvittig imponert. At det snakkes om nyheter som Cuphead, Theater og Karaoke får være én ting, men det som virkelig er bemerkelsesverdig er hvor mye bedre Autopilot har blitt. Kjørte fra en middels stor by i Norge og ut mot landlige omgivelser i cirka 25 minutter uten å måtte gripe inn én eneste gang. Dette er snakk om en vei med relativt mye svinger, hvor tidligere versjoner til stadighet har vært nødt til å kaste inn håndkledet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fått testet v10, og må si meg vanvittig imponert. At det snakkes om nyheter som Cuphead, Theater og Karaoke får være én ting, men det som virkelig er bemerkelsesverdig er hvor mye bedre Autopilot har blitt. Kjørte fra en middels stor by i Norge og ut mot landlige omgivelser i cirka 25 minutter uten å måtte gripe inn én eneste gang. Dette er snakk om en vei med relativt mye svinger, hvor tidligere versjoner til stadighet har vært nødt til å kaste inn håndkledet.

 

Spennande. Er dette jeg også er mest interresert i.. Det har vert ekstremt lite snakk om evt forbedringer her.

 

Hva bil har, og hvilken autopilot versjon har du? Evt med FSD pakken?

 

Sweet, V10 kom her og! Sitter i bilen nå og tester Netflix Skal legge ut på en kjapp tur og teste autopiloten også

Lenke til kommentar

Måtte google litt da jeg ikke hadde hørt dette uttrykket før, men betyr det at biler bråbremser uten førers input på motorveien?

 

Når man har på adaptiv cruise eller autopilot(som er en kombo). Da hender det at bilen bremser for noe som kan være uforståelig for brukeren. Dette var det mye av før i "gamle" dager og har vært en del i det siste(etter telsa la om autopiloten). 

 

Ser dog ut som det er blitt forbedret i denne versjonen, men det er bare etter mine observasjoner og jeg har ikke hatt store problemer med dette der jeg normalt sett kjører :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...