Gå til innhold

Nyversjonen av Final Fantasy VII kan spilles som originalen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Huff, hva skal man klage på nå da?  :D

 

Det er dessverre ikke så vanskelig. :) Liker denne nye modusen, men er skeptisk. Det kan fort bli alt for mye rot. Jo flere ting de presser inn i et spill, jo mindre tid kan de bruke på hver eneste. Det er derfor spill som f.eks GTA har tvilsom skyting og bilkjøring. De kan rett og slett ikke bruke spesielt mye tid på å få dette rett, spesielt ikke om man skal kjøre båt, fly, helikopter og så videre i tillegg, og gjerne sloss lit hånd mot hånd. Eller se på StarCitizen. De begynte utviklingen i 2011. Nå er vi i 2019, og ennå har de ikke klart å slippe noe som helst til folk flest. Alt de gjør er å lage mer og mer, og utsette lanseringen mer og mer. Det blir bare mer og mer rot der, og jeg har for lengst mistet interessen. Men DLC selger de, til et uferdig spill.

 

Remaken av FFVII ble vel også utsatt ganske lenge? Og nå vet vi hvorfor. De vil ha flere og flere ting dyttet inn. Så håper det blir bra til slutt, men er skeptisk.

Lenke til kommentar

Det er dessverre ikke så vanskelig. :) Liker denne nye modusen, men er skeptisk. Det kan fort bli alt for mye rot. Jo flere ting de presser inn i et spill, jo mindre tid kan de bruke på hver eneste. Det er derfor spill som f.eks GTA har tvilsom skyting og bilkjøring. De kan rett og slett ikke bruke spesielt mye tid på å få dette rett, spesielt ikke om man skal kjøre båt, fly, helikopter og så videre i tillegg, og gjerne sloss lit hånd mot hånd. Eller se på StarCitizen. De begynte utviklingen i 2011. Nå er vi i 2019, og ennå har de ikke klart å slippe noe som helst til folk flest. Alt de gjør er å lage mer og mer, og utsette lanseringen mer og mer. Det blir bare mer og mer rot der, og jeg har for lengst mistet interessen. Men DLC selger de, til et uferdig spill.

 

Remaken av FFVII ble vel også utsatt ganske lenge? Og nå vet vi hvorfor. De vil ha flere og flere ting dyttet inn. Så håper det blir bra til slutt, men er skeptisk.

 

Ja altså, Square-Enix har nå en lang tradisjon med å rote til utviklingen av spillene sine og så måtte bruke masse ressurser på å rydde opp, så det ville ikke overrasket meg om de roter til dette også.

 

Men det blir litt pessimistisk spekulering fra en bitter gammel gamer som har sett Squaresoft gå fra å være drømmefabrikken til skuffelsesfabrikken. Jeg håper virkelig de har satt alle kluter inn på å gjøre FF7-remaken til et av de beste spillene de har laget på lenge. Jeg har allerede spilt originalen altfor mange ganger, så jeg kommer uansett til å gå for det nye kampsystemet.

Lenke til kommentar

For all del, jeg håper virkelig de klarer å få til noe bra her. Det er bare så mange ting jeg er skeptisk til. Remaken var i full utvikling så tidlig som i 2015, for fire år siden. Det tok likevel lang tid før vi fikk se noe fra selve spillet, men ble lovet mer og mer. De kaller det "remake", men det er nok langt mer en "reimagening", eller løst basert på FFVII. Grunnhistorien er den samme, men det er også lagt til mye helt ny historie. De som var på E3 i år kunne prøve en spillbar demo selv, men vi hørte ingenting om noen Classic Mode. Hvorfor har vi ikke hørt noe om det før nå? Spillet er ment å slippes i mars neste år, og kommer på hele to blue-ray disker. Problemet er bare at dette ikke er hele spillet, bare første kapittel (av tre).Så mye tid i utvikling, to blue-ray disker, og vi får ikke engang hele spillet? Når slippes neste del? I 2025? Hva med siste del? Så for all del, jeg er i aller høyeste grad interessert i dette, og håper de får det til. Det er bare så sykt mange ting som kan gå galt.

 

Og se på remaken av Resident Evil 2, for den saks skyld. Nytt kamera, nytt gameplay (ikke tankkontroller lengre) og nye deler i historien, men ellers er det tvers gjennom det gode, gamle Resdent Evil 2. Det var det jeg hadde håpet på med remaken av FFVII. Litt pusset opp med QoL's og sånt for å gjøre det mer moderne, men ellers det samme om igjen.

Lenke til kommentar

Nja, synes første halvdel av Resident Evil 2 klarte perfekt å være det gode gamle RE2 og holde seg til nåtidens standard, fordi leveldesignet har et bra utgangspunkt for gjenspillingsverdi. Når du kommer til kloakken og lab'en blir det desverre for anonymt for meg. Dette var ikke et problem i 1998, rett og slett fordi survival horror, og spill som en generellt cinematisk opplevelse var på et ungt stadie. Men i RE2maken kunne de fint ha addet inn nye ting og spicet opp siste halvdel med noen flere monstre med skumlere AI...

Lenke til kommentar

Det er ting jeg kan utsette på RE2-remaken, som at jeg skulle ønske at historiene til Leon og Claire var integrert med hverandre i stedet for å være to alternative versjoner. Men dette er fortsatt så bra som en remake kan forventes å være, og jeg liker det faktisk bedre enn originalen, som er et av mine favorittspill.

 

Jeg er enig i at kloakken og laben er mindre interessante enn politistasjonen, men sånn var det i originalen og. Høydepunktet i RE2 er å være sperret inne i en politistasjon i midten av en zombie-infisert by, og prøve å finne en vei ut. Når man først har funnet en vei ut så mister man litt den følelsen av å være fanget i en skummel bygning.

 

Ellers enig i at FF7-remaken kan virke i overkant ambisiøs. Det spørs om Square-Enix anno 2019 er i stand til å takle et slikt prosjekt, for de bet allerede over for mye med FF15, og FF7 virker faktisk langt mer ambisiøst enn selv det spillet. Igjen så blir dette bare spekulering, men jeg blir overrasket om absolutt alt sitter som det skal i remaken. Det er en stor historie som skal fortelles, og det jeg tror kan skje er at dette blir mest som en interaktiv film der man tas fra scene til scene og utkjemper kamper mellom imponerende filmsekvenser.

Lenke til kommentar

Har lest mer om denne Classic Mode i FFVII, og kan nok trygt si både navnet og tittelen på denne artikkelen er misvisende. Classic Mode har ingenting med klassiske FFVII å gjøre. Den "vanlige" modusen er i sanntid, dvs alle løper og slår samtidig. Vanlige angrep osv fyller opp en ATG, eller Active Time Gauge. Når denne er full kan man bruke den til å kaste magi, utføre spesialangrep og alt det der.

 

I Classic Mode er alt fortsatt i sanntid. Eneste forskjellen er at AIen vil styre hele laget selv. Når en ATG er full kan man pause spillet og gi en kommando til karakteren(e) som har en full ATG. Med andre ord er det nok mer "real time with pause" som i f.eks Baldur's Gate og Pillars of Eternity, og slettes ikke turbasert. That's it. Det er "classic mode". Forventet du noe i stil med originalen, blir du nok svært skuffet. :(

Lenke til kommentar

Har lest mer om denne Classic Mode i FFVII, og kan nok trygt si både navnet og tittelen på denne artikkelen er misvisende. Classic Mode har ingenting med klassiske FFVII å gjøre. Den "vanlige" modusen er i sanntid, dvs alle løper og slår samtidig. Vanlige angrep osv fyller opp en ATG, eller Active Time Gauge. Når denne er full kan man bruke den til å kaste magi, utføre spesialangrep og alt det der.

 

I Classic Mode er alt fortsatt i sanntid. Eneste forskjellen er at AIen vil styre hele laget selv. Når en ATG er full kan man pause spillet og gi en kommando til karakteren(e) som har en full ATG. Med andre ord er det nok mer "real time with pause" som i f.eks Baldur's Gate og Pillars of Eternity, og slettes ikke turbasert. That's it. Det er "classic mode". Forventet du noe i stil med originalen, blir du nok svært skuffet. :(

 

I praksis er dette en enkel måte å "senke" tempoet for de som ønsker å lene seg litt mer tilbake. Synes det virker som om "classic" er en god beskrivelse. De har jo ikke laget et nytt kampsystem, bare automatisert "action-delen" av det.

Lenke til kommentar

Takk for oppklaringen. Classic mode høres nokså overfladisk og påklistret ut. Dette er ikke hva folk ønsker seg og jeg tenker de like gjerne kunne droppet det, da folk bare vil bli skuffet.

 

Jeg er mest interessert i den nye modusen. Utfra hvordan det beskrives høres det ut som systemet fra Crisis Core, som jeg likte godt. Å se dette i et spill med større produksjonsverdier kan bli veldig kult.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...