Gå til innhold

Polestars Tesla Model 3-utfordrer er snart klar for markedet. Vi fikk ta en kikk


Anbefalte innlegg

Synd at de har plassert en diger kladeis av en girspak midt i midtkonsollen. Hva er poenget med det, etterligne fossilbiler? Bedre å bruke denne plassen til lagring & lading. 

 

 

Hvis de absolutt trengte denne, så kunne de i hvertfall ha dratt volumknappen ned på undersiden av den, siden det for meg virker som denne vil komme i veien for å bruke knappene de har satt over.

 

Den type girspak er nok enklere å benytte, i hverfall i starten enn f.eks. den typen de har puttet i ID versjonen. (Oppe bak rattet på ratt skjermen).

 

Har eGolf selv med gammel type spak, og er veldig mye enklere å benytte enn hjulet som er i Peugeot Partneren. Men Polestar kunne nok valgt en knappe løsning i samme området som spaken sitter i dag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis de absolutt trengte denne, så kunne de i hvertfall ha dratt volumknappen ned på undersiden av den, siden det for meg virker som denne vil komme i veien for å bruke knappene de har satt over.

 

Den type girspak er nok enklere å benytte, i hverfall i starten enn f.eks. den typen de har puttet i ID versjonen. (Oppe bak rattet på ratt skjermen).

 

Har eGolf selv med gammel type spak, og er veldig mye enklere å benytte enn hjulet som er i Peugeot Partneren. Men Polestar kunne nok valgt en knappe løsning i samme området som spaken sitter i dag.

Volvo sin løsning er nok enkel for folk som har kjørt automatgir i mange år å bruke, men virker unødvendig ja. Løsningen i ID ser bare helt merkelig ut..

 

Rart ikke flere bare bruker en liten spake bak rattet som på Tesla. Går utrolig kjapt å flikke mellom girene. Kan jo tillogmed bytte mellom girene i fart.

 

Men klart rattgir har jo alltid vært en amerikansk ting så Volvo vil vel heller holde det skandinavisk i stilen.

 

Neste blir vel som på bilspill.. hold inne bremsa for å rygge :p

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Rart ikke flere bare bruker en liten spake bak rattet som på Tesla. Går utrolig kjapt å flikke mellom girene. Kan jo tillogmed bytte mellom girene i fart.

Jeg har klart ganske fint å gire i fart selv med spake i midtkonsollen, så akkurat det syns jeg ikke er så utrolig. Ellers veldig enig i plassering på rattet. Midtkonsoll bør utnyttes mye bedre i elbiler enn det har blitt gjort så langt.

 

For meg blir Polestar 2 mer som en konkurrent mot Model Y. Prisen blir nok mer sammenlignbar med den, og spør du meg ser Y-en mye bedre ut på papiret enn Polestar 2. Polestar 2 er jo faktisk mindre enn TM3.

Lenke til kommentar

Rart ikke flere bare bruker en liten spake bak rattet som på Tesla. Går utrolig kjapt å flikke mellom girene. Kan jo tillogmed bytte mellom girene i fart.

 

 

På en elbil så er det jo ikke noen gir å bytte med i fart, foruten de mest ekstreme, men de er også automatiske.

Ville ikke akkurat dratt giret til revers når man kjører fremover, selv om det er sperrer for det.

Lenke til kommentar

På en elbil så er det jo ikke noen gir å bytte med i fart, foruten de mest ekstreme, men de er også automatiske.

Ville ikke akkurat dratt giret til revers når man kjører fremover, selv om det er sperrer for det.

 

Nei man snur jo bare rotasjonen på motorene, men jeg må f.eks stå helt stille med min fossibil med automat for å få veksle mellom revers og drive, men på tesla kan man fint gire selv om bilen beveger seg sakte. Gjør det enda raskere å snu bilen på en trang plass f.eks.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

På en elbil så er det jo ikke noen gir å bytte med i fart, foruten de mest ekstreme, men de er også automatiske.

Ville ikke akkurat dratt giret til revers når man kjører fremover, selv om det er sperrer for det.

 

Nei man snur jo bare rotasjonen på motorene, men jeg må f.eks stå helt stille med min fossibil med automat for å få veksle mellom revers og drive, men på tesla kan man fint gire selv om bilen beveger seg sakte. Gjør det enda raskere å snu bilen på en trang plass f.eks.

Dette er jo noe som er helt normalt for elbiler, i alle fall hos VW og BMW, For øvrig er girvelgeren i ID3 nesten identisk med løsningen i BMW i3, og virker ikke som om folk har noe problem med denne løsningen.

Ellers synes jeg høyre spak bør være reservert betjening av vindusviskere og rute/lyktespylere. Selv om det er standard med automatikk på viskere om dagen bør dette være tilgjengelig mens en har begge hender på rattet.

Lenke til kommentar

Dette er jo noe som er helt normalt for elbiler, i alle fall hos VW og BMW, For øvrig er girvelgeren i ID3 nesten identisk med løsningen i BMW i3, og virker ikke som om folk har noe problem med denne løsningen.

Ellers synes jeg høyre spak bør være reservert betjening av vindusviskere og rute/lyktespylere. Selv om det er standard med automatikk på viskere om dagen bør dette være tilgjengelig mens en har begge hender på rattet.

Er knapp på venstre spak for spyling og start av visker. Man må for øyeblikket trykke på skjermen for å justere hastigheten manuelt desverre, men ryktes at det blir mulig å bruke rullehjulet på rattet til dette i fremtidig oppdatering.

 

Funker veldig bra å ha en enkel spake til å velge gir når man kjøre sakte og aktivere cruisecontrol/autopilot når man kjører.

 

Antar polestar (og andre elbiler) så må man vel ha en spake eller knapp for dette uansett?

Lenke til kommentar

Avbestilt grunnet reservasjonsnummer en halv million og ønske om ny bil senest innen utgangen av 2020 virket usannsynlig.

 

 

Reservasjoner startet ikke på 000 001, så selv om tallet er en halv million betyr det ikke at du var nr. en halv million i køen. Mer sannsynlig at du var nr x xxx i køen (kanskje xx xxx)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Reservasjoner startet ikke på 000 001, så selv om tallet er en halv million betyr det ikke at du var nr. en halv million i køen. Mer sannsynlig at du var nr x xxx i køen (kanskje xx xxx)

Vel, okay , det virket jo noe urimelig. Men det var ikke bare derfor jeg avbestilte. Ingen tegn foreløpig til ca totalpris og ca leveringsmåned og leveringsår. Og ingen informasjon enda om produksjonsstart og leveringsstart i 2020. Det er vel meste uklart fremdeles iflg facebook gruppa.

Lenke til kommentar

Kommet Norsk pris nå.

Launch edition fra 469.000,-

Ingen pris på performance pakke.

Interessant... Fortsatt dyrere enn Model 3, men tallene peker liksom mer mot 3. Både rekkevidde, størrelse og flere andre ting. Da skal de jammen levere mye på kvalitet. Litt synd, for jeg er nødt til å ha åpent bagasjerom slik som på Polestar.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...