Gå til innhold

Nvidia driverproblemer windows 10?


LMH1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har en del av dere problemer med resident evil 2, lydproblemet over hdmi og en del andre issue med nyeste nvidia drivere? Er ikke samme problem i linux så har ikke tid å feilsøke google funger dårlig fortiden så har noen tips?

 

Leste nettopp en artikkel om at Nvidia lyd  og ombord MB lyd driver kan skape en rekke "problemer" i enkelte spill, var en artikkel om optimalisering av spill, tror det var BFV men finner ikke igjen artikkelen.

 

Jeg har slettet Nvidia lydriver med DDU og deaktivert onboard lyd og slettet Realtek sin driver og mener bestemt at lyden er blitt bedre.

Sletting av Nvidia lyd driver resulterte i at jeg kan justere lyd via Windows og og extern Dac uavhengig av hverandre og dermed kan jeg få myyye høyere lyd i høyttalere og begge headsett som er tilkoblet ekstern dac, kunne være litt lav lyd i både spill og musikk headsettet, baksiden er da at nå er det nok ikke problemer og skade hørselen med begge headsettene.

 

Min dac er tilkoblet via usb.

 

Trenger man Nvidia lyd driver for og få lyd via HDMI? Om så hvis Nvidia lydriver er blitt oppdatert i den siste gpu driver versjonen du har lastet kontra den forrige du hadde, kan kanskje installere den forrige Nvidia lydriveren du hadde  være en løsning?

Vet det er en litt tungvinnt gjøre dette, men kanskje verdt forsøket?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå burde nvidia drivere virke, så det er nok nvidia sin feil. Kan jo håpe nyere drivere løser problemet.

Men finner ikke ut med resident evil for har prøvd å slette spillet, og reinstallert drivere med DDU men fremdeles problemer.

 

Men forstår ikke hvorfor nvidia\microsoft gir ut oppdateringer med untak av fastring\slowring?

For man forventer stabile drivere burde være såpass stabile at de ikke kan kalles for beta\rc.

Men tydligvis er nok det på grunn av microsoft og nvidia ikke har tid å sjekke driverne grundig slik at de mener det er viktig å komme med nye drivere.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Sjekk at du har den nyeste Win 10 oppdateringen. Det var en bug i tidligere release som skapte problemer med lyden.

 

Kjør DDU av Nvidia driveren og fjern on-board lyddriveren.

Last ned NVCleanstall, den nyeste Nvidia driveren og fjern alt du ikke trenger med NVCleanstall.

Last ned og installer den nyeste driveren for on-board lyden.

 

Det kan kanskje hjelpe.

Endret av Cyberfictional
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk jo både lyd og skjermbilde trøbbel samtidig over HDMI på 5700 XT. Levert tilbake til webshop nå det Sapphire-kortet (Nitro +).

 

Kan jo godt hende at Microsoft er skyldig? Ellers så er det jo mange potensielle feilkilder som jeg ramset opp i et annet innlegg.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1706933&page=590&do=findComment&comment=25118532

 

Fikk aldri lekt meg med forskjellig og kommet til bunns i mitt problem. Nå ser jeg om det dukker opp samme dilemma på neste skjermkort jeg anskaffer meg istedetfor. Enklere det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skiftet du ut Kina kabelen?

 

Har du siste bios oppdateringer på Asus Crosshair VIII Hero kortet?

Har du kjørt en ordentlig memtest? Du kan bruke eksempelvis http://www.memtest.org/
Er systemet stabilt under eksempelvis en prime95 test? Kjør den vanskeligste testen der som tar for seg alle kjernene og ikke minst så mye minne som mulig (dvs gjerne alle 3 valgene etter du har hatt 2-3 timer uten feil ).

Jeg antar også at du har testet en annen skjerm? Eventuelt bruk tven på stua.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Faktisk på søndags morgen var maskinen noe bedre spillbart, så ble det dårligere på søndags kveld.

Nå er det ikke HDMI porten som er dårlig, men de gir smitte effekt over til DVI.

 

Så har lite tro kabelen er problemet, men kan jo for moro skyld prøve.

Lyden blir borte også tilbake, har ikke problemer med mac mini som kan si kabelen ikke er problemet.

Men er samme problem med titan kortene og 1080 så må være drivere og windows oppdatering som er årsaken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...