Gå til innhold

Tjen penger på nett?!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du er jente så kan du selge brukt undertøy eller lignende. Mange raringer som kjøper slikt.

 

Hvis ikke så må du se på hva du er flink til, og om det eventuelt kan utnyttes på nett. Ellers kan du lære deg å programmere eller lage nettsider og lignende og selge slike tjenester. 

Kjøpe billig og selge dyrt er ikke lett med mindre du har tilgang på ekstra gode priser noen plass eller klarer å finne kupp på Finn.no. De fleste kan undersøke ganske lett via prisjakt og lignende hvor mye ting egentlig koster og er verdt.

 

Lenke til kommentar

Man kan vel også tjene greie penger på å restaurere gamle møbler. Kjøpe de billig på finn, "male" de og selge de igjen.

Noen klarer nok å tjene penger på dette, men om det ikke også tilfredsstiller en hobby er det spørs om det lønner seg særlig. Folk tenker ofte ikke på hvor tidkrevende det kan være:

 

-du må bruke tid på å skaffe/hente gamle møbler.

-du må utarbeide en plan for nøyaktig hva du skal gjøre med møblene.

-restaurasjon på høyt nivå kan være tidkrevende i seg selv.

-du må bruke tid på å selge møblene igjen.

 

Det er dermed langt fra en selvfølge at timelønnen totalt blir noe å skryte av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det noen som vet hvordan man kan tjene penger på Internett? For eksempel kjøp og selg ting dyrere, er det noe man kan tjene på?

Hva er dine hobbier, hvor mye tid har du til rådighet etc. Litt mer info hadde gjort det mye enklere å komme med noen tilpassede forslag til deg i og med at det finnes tusenvis av muligheter til å tjene penger på nettet.

 

For å komme med et par generelle forslag:

  • Spørreundersøkelser (noe alle kan gjøre, men betaler ikke så bra)
  • Start en blogg/nettside (krever mye arbeid og lang tid før du tjener penger)
  • Jobb som frilanser på nett (dersom du har greie språkkunnskaper kan du b.la ta oppdrag som skribent eller oversettelser på frilansportaler som Upwork eller Freelancer.
Lenke til kommentar

For å tjene gode penger på nett er du nødt til å være god innenfor en eller flere nisjer imo. Det er mulig å tjene penger på ting som spørreundersøkelser o.l., men det er latterlig dårlig betalt nettopp fordi det er noe hvem som helst kan gjøre. 

 

Innen kjøp og salg på liten skala er det generelt lite penger å tjene. I tillegg må du ofte ut med et beløp "up front", noe du muligens ikke har mulighet til å hoste opp. Dropshipping kan jo være en mulighet, men det er mye mer konkurranse i marked nå enn det var for noen år siden.

En mulighet, som nevnt over her, kan være kundeservicejobber over tlf/chat/mail. Det betaler jo ikke fantastisk det heller, men greit nok til å kunne klare seg. Flere bedrifter har ikke krav til noen form for oppmøte heller, så da kan det jo være mulig å flytte til et lavkostland og drive med det derifra. Kanskje litt drastisk, men en mulighet likevel, og er du glad i å reise, så er det jo win-win :)

 

Men for å kunne gi deg et mer konkret svar på hva nettopp du kan tjene penger på, så må vi få vite litt mer om deg. Hvilke hobbyer har du? Går du på skole, jobber du, arbeidsledig? Er det snakk om et ønske om å tjene noen hundrelapper til å bruke på tull, eller ønsker du å gjøre noe stort ut av det?

 

 

Personlig driver jeg med salg på ebay. Jeg ønsker ikke å oppgi nøyaktig innen hva, men ved siden av studier drar jeg inn 30.000kr+ brutto i mnd med minimal innsats. Dette er fordi jeg har stor kunnskap rundt nettopp det jeg driver med, og konkurransen i markedet er dermed liten, som igjen lar meg sette høyere priser på det jeg selger = mer overskudd. Det hjelper også på at jeg ikke driver med videresalg, men heller "lager" det jeg selger selv, så kostnaden er minimal.

Lenke til kommentar

Er det noen som vet hvordan man kan tjene penger på Internett? For eksempel kjøp og selg ting dyrere, er det noe man kan tjene på?

 

Her gir du svaret sjølv. Du kan tene pengar på å kjøpe billige ting som du selger dyrare.

For å kunne selge dyrare så må du enten tilføre tingen ein verdi ved f.eks. å repare eller pynte tingen, du kan utnytte selgarens uvitenheit om reell verdi av tingen som blir solgt, du kan utnytte at enkelte har desperat behov for pengar og derfor er villig til å selge med tap for å få kontantar, eller du kan ta tida til hjelp ved å kjøpe utanfor sesong og selge i sesong f.eks. sportsutstyr og slikt.

 

 

Eksempelet med å kjøpe gamle møblar som ein setter i stand er nemnt. Andre alternativ kan være å kjøpe elektronikk som du reparerer, eller kanskje mekaniske ting som plenklipparar og sykklar om det er meir din ting.

Dette vil være den sikraste måten å få forteneste på, ved å kjøpe eller kanskje til og med ta over skrot som folk gir vekk gratis og reparere dette til funksjonelle ting så vil du ha bra forteneste, men det vil også kreve både arbeidstid, kunnskap og litt verktøy.

 

Du kan sjølvsagt også kjøpe ein lysestake på finn.no til 45 kr og prøve å legge den ut til 50 kr pluss frakt, men det gir liten forteneste og det er stor fare for at du sitter igjen med å ha lagt pengar i ting som du ikkje får solgt til den prisen som du vil ha.

 

 

Merk at dersom du baserer deg på å utføre arbeid på tinga du kjøper for å auke verdien så kan dette utløyse skatteplikt om du driver på ein slik måte at det er egna for å gi overskudd.

Lenke til kommentar

Jeg er en 15 år gammel gutt som går i 10. klasse. Jeg ønsker å tjene noen tusen for å kunne kjøpe noe jeg har lyst på. Jeg har ganske mye fritid, jeg går på skole og jeg har en fotballtrening nesten hver dag. Jeg orker ikke å jobbe noen annen plass enn hjemmefra. Noen tips til hvordan jeg kan tjene penger?

 

Da har du ikkje nok lyst på penger ;)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Har du noen form for kompetanse som andre vil betale for? Hvis svaret er nei har du ikke så mange muligheter.
Enkleste for en på din alder er å få seg jobb på en dagligvarebutikk

Lenke til kommentar

Da har du ikkje nok lyst på penger ;)

Enig!

 

Jeg orker ikke å jobbe noen annen plass enn hjemmefra. Noen tips til hvordan jeg kan tjene penger?

Skal du tjene penger så må du kunne levere noe noen er villig til å betale for. Har du ingen ferdigheter eller mye erfaring med noe så blir det mer "dumt" arbeid (ofte fysisk) som er løsningen. Altså ting som er vanskelig å få til i hjemmet. Skaff deg en jobb. Hør med venner og familie.

 

Pluss at avhengig av hva du vil jobbe med videre (deltidsjobber ved studie eller lignende) så kan det å tjene penger med en ekte jobb se bra ut på CVen allerede fra du er ung.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...