Gå til innhold

HTC neste generasjons VR-briller kommer neste måned


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1200 x 1080 px per øye for Vive og Oculus Rift

1280 x 1440 px per øye for Oculus Rift S

1440 x 1600 px per øye for Vive Pro og Valve index

1440 x 1700 px per øye for Vive Cosmos

 

Det som gjør Cosmos interessant for meg, er at de er raskere å sette opp med en bærbar PC når man er på farta enn f.eks. Vive Pro og at jeg samtidig får høyere resolusjon enn på Rift S. Det er en bonus at disse er modulære slik at de også kan brukes med eksterne sensorer som allerede er fastmontert på forskjellige lokasjoner. Gleder meg til å teste disse! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og fortsatt en "dykkermaske" med ganske mye volum. Kanskje det ikke går an å gjøre det annerledes? Forblir dykkermasken?

 

Elektronikken på innsiden vil ta opp plass, spesielt når man skal ha linser - skjerm - elektronikk - kamera, etter hverandre fremfor fjeset, hvor linsene krever en distanse for å fungere.

 

Man kunne kanskje skyve deler ut til sidene, og bruke projektor teknologi, slik som en del AR briller, men det vil nok bare fordele vekten, ikke størrelsen.

 

Det er da store åpninger rundt hodet i designet som kunne fylles.

Om de formet dem som en hjelm, så kunne kanskje alt bli spredt utover større flater, som ville gjort designet flatere mot hodet.

Men da blir det vanskeligere med en størrelse som passer alle.

Lenke til kommentar

Er nok det beste headsettet for tiden, kan brukes med Vive Wireless adapteren også.

Beste headset blir vel litt subjektivt ettersom det er så stor forskjell fra system til system og folks behov er ulike. For meg er Valve Index det beste headsetet akkurat nå, dog den er kun tilgjengelig i USA og EU akkurat nå. Kjøpte min fra utlandet. Nå har jeg ikke testet Vive Cosmos men jeg har en trådløs Vive Pro og Valve Index er det headsettet jeg klart foretrekker på tross av den ikke er trådløs. Mer synsvidde, bedre lyd, bedre skjermteknologi, bedre kontrollere, bedre oppdateringfrekvens og generelt bedre komfort over tid på ansikt og øyner enn Vive Pro.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Beste headset blir vel litt subjektivt ettersom det er så stor forskjell fra system til system og folks behov er ulike. For meg er Valve Index det beste headsetet akkurat nå, dog den er kun tilgjengelig i USA og EU akkurat nå. Kjøpte min fra utlandet. Nå har jeg ikke testet Vive Cosmos men jeg har en trådløs Vive Pro og Valve Index er det headsettet jeg klart foretrekker på tross av den ikke er trådløs. Mer synsvidde, bedre lyd, bedre skjermteknologi, bedre kontrollere, bedre oppdateringfrekvens og generelt bedre komfort over tid på ansikt og øyner enn Vive Pro.

Har selv trådløs Vive Pro, Rift og Quest. Jeg er enig i at Valve Index er bra, men oppgraderingen er liten. Kunne godt tenkt meg Valve index kontrollere. Hvor handlet du?

Endret av AdrenalineX
Lenke til kommentar

Har selv trådløs Vive Pro, Rift og Quest. Jeg er enig i at Valve Index er bra, men oppgraderingen er liten. Kunne godt tenkt meg Valve index kontrollere. Hvor handlet du?

Kjøpte min hos en privatperson i Sverige som også bor i Norge. Han tok den med over grensa for meg og videresendte den i posten. Har hatt den omtrent siden lanseringsdagen. 

 

Hvis du har trådløs Vive Pro så blir nok ikke oppgraderingen så stor ja. Trådløst er tross alt en ganske betydelig faktor som jeg helt klart savner på Index. 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...