Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

AAP-stønad karantene og helse.


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Har nå kommet i den situasjon at AAP stønaden har gått over tiden og jeg blir satt ett år i karantene. uten noen form for stønad. Sliter mye med helsa og kan derfor ikke få meg jobb og dekke økonomien på den måten. Får ikke noe støtte siden jeg har oppsparte, begrensede midler. Problemet nå er at jeg må bruke  de oppsparte pengene på faktisk å leve (bolig, mat, medisiner, etc), og kan ikke bruke det på å bli bedre helsemessig. Selve situasjonen gjør ikke ting noe bedre heller. Noen som har noen ideer og tanker rundt dette? Har det virkelig kommet til dette at folk bare blir kastet ut av systemet et år av gangen, når ingen løsning har funnet plass?

Trenger ikke kjefte på meg for ditt og datt, jeg ser ikke fram til et år uten noen som helst fremgang, bare motgang. Jeg er heller ute etter tanker rundt dette og moralen i det hele.



Anonymous poster hash: 06793...49a
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du søkt på ufør?
Om det er sånn at helsen din gjør at du ikke kan jobbe og at dette er noe som per dags dato ikke kan endres medisinsk mener jeg du har en god sak der du kan påpeke at selv om du har følgt reglene til nav og AAP så har du ikke gitt deg en jobb, en søknad om ufør bør da kanskje kunne gå greit eller en forlengelse av AAP til du er i bedre form fysisk som du kan prøve å få til sammen med Nav.

Lenke til kommentar

Har du søkt på ufør?

Om det er sånn at helsen din gjør at du ikke kan jobbe og at dette er noe som per dags dato ikke kan endres medisinsk mener jeg du har en god sak der du kan påpeke at selv om du har følgt reglene til nav og AAP så har du ikke gitt deg en jobb, en søknad om ufør bør da kanskje kunne gå greit eller en forlengelse av AAP til du er i bedre form fysisk som du kan prøve å få til sammen med Nav.

Takk for svar.

 

Har ikke søkt på dette, og dette har ikke være samtaleemne fra enten meg eller NAV. Noe som er forståelig, jeg har heller ikke lyst til å bli ufør. Men samtidig er det jo min egen fremtid som står på spill og hvor lenge må det vare før ting løser seg. Det er så klart et alternativ, men min tankegang er at hvis ikke nav har spurt om dette så opplever jeg at det ikke er reelt. 

 

Var nylig og prøvde ut jobb via et firma, som skulle prøve å finne meg noe. Endte opp syk etter noen få dager av arbeidsforholdene, og er fortsatt dårlig helsemessig etter dette. Jeg ga klare signaler om at denne jobben ikke var hensiktsmessig for min del, men fikk bare beskjed om å prøve ut, og sliter fortsatt med symptomer etter den jobben. 

 

Det ser dårlig ut i forhold til jobb ja. Men, det er alltid et men, kanskje man klarer en dag..

 

Anonymous poster hash: 06793...49a

Lenke til kommentar

Det er vanskelig for meg å vite nøyaktig hva som plager deg da slike reaksjoner kan komme av stress, psykiske problemer der miljø / arbeidsmåte eller andre "avløsere" kan føre til det du beskriver, eller andre sykdommer som via belastning fører til at man ved konkrete arbeidsoppgaver blir belastet fysisk på en måte som ikke er bra.

Jeg vil anbefale at du ordner en time med fastlegen din og at du på forhånd forklarer hva du ønsker å ta opp med ham/henne, på denne måten kan du forklare at du ønsker å søke på ufør.

 

Det mange ikke tenker om uføre er at mange ønsker å jobbe igjen når forholdene tillater det, noen uføre er kreftsyke og under lang behandling og om de greier å bli såpass friske at de føler seg klare til å jobbe igjen vil de nok det isteden for å sitte hjemme. Mange av de som er uføre trenger rett og slett mer tid og riktig hjelp for å komme seg på beina igjen helsemessig, noe som er det samme med svært mange som lider av "Nav presset" der man får lite hjelp men mye press for å dokumentere hele tiden idiotiske ting...

Lenke til kommentar

Det er vanskelig for meg å vite nøyaktig hva som plager deg da slike reaksjoner kan komme av stress, psykiske problemer der miljø / arbeidsmåte eller andre "avløsere" kan føre til det du beskriver, eller andre sykdommer som via belastning fører til at man ved konkrete arbeidsoppgaver blir belastet fysisk på en måte som ikke er bra.

 

Jeg vil anbefale at du ordner en time med fastlegen din og at du på forhånd forklarer hva du ønsker å ta opp med ham/henne, på denne måten kan du forklare at du ønsker å søke på ufør.

 

Det mange ikke tenker om uføre er at mange ønsker å jobbe igjen når forholdene tillater det, noen uføre er kreftsyke og under lang behandling og om de greier å bli såpass friske at de føler seg klare til å jobbe igjen vil de nok det isteden for å sitte hjemme. Mange av de som er uføre trenger rett og slett mer tid og riktig hjelp for å komme seg på beina igjen helsemessig, noe som er det samme med svært mange som lider av "Nav presset" der man får lite hjelp men mye press for å dokumentere hele tiden idiotiske ting...

Jeg var litt vag med beskrivelsen i frykt for å bli gjenkjent. Men, blir jeg det så får det bare være. Det er en del psykisk inni bildet, men det er ikke det verste, men ille nok. Jeg har astma, samt sterk allergi mot det meste. Legen presiserte at det er den verste allergien han noen gang har sett i sin karriere. Jeg har også tilbakevendene problemer med bihulene som ikke kan løses på kort sikt ifølge legen. Og jeg får akutt bihulebetennelse så og si hver uke som slår meg ut alt i fra 1dag til en uke, slitsomt. Derfor er det vanskelig å finne jobb, og arbeidsgivere som faktisk vil ansette.

 

Skal ta med meg videre det du anbefaler her.

 

Anonymous poster hash: 06793...49a

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...