Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Svigermor vil passe hunden vår i disse "hundesyke dager"


Anbefalte innlegg

Jeg og svigermor er ikke på talefot, og jeg har ikke prater med henne på 6 måneder etter at hun svartmalet meg og sendte meg en frekk tekstmelding på telefon. Jeg er høygravid, og jeg har henne langt oppe i halsen. Jeg prøver å holde meg mest mulig unna henne, da hun er sykelig sjalu og eiersyk ovenfor sin sønn. 

 

Hun har ikke bidratt med noe i graviditeten, og hun har ikke kommet med så mye som en liten oppmerksomhet til sitt første barnebarn. Hun har ikke hjulpet oss med å kjøpe inn noe som vi trenger til babyen kommer selv om vi spurte henne om hjelp da vi har slitt veldig økonomisk. Uansett, så maser hun hele tiden om å få passe på hunden vår. 

 

Hunden vår er som vårt barn, og jeg har et veldig tett bånd til hunden min. Jeg elsker hunden min over alt på jord, og hadde det ikke vært for hunden så hadde jeg slitt veldig mye mer psykisk. Uansett, hun ringer min samboer hele tiden å hun maser konstant om å få passe på hunden vår. Jeg har ikke behov for barnepass til hunden, men nå har hun tvingt samboer til å passe den. 

 

Orker ikke at hun skal passe på hunden når det er slike dager med epedemi osv, hva tenker deere? er jeg urimelig?



Anonymous poster hash: 22f36...19a
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi har 3 stk. schæfere hjemme og vi er ekstremt forsiktige for øyeblikket nå som vi ikke vet mer om hva denne nye sykdommen er. Better be safe than sorry.

 

Som Henrik sier, du er absolutt ikke forpliktet til å "låne vekk" bikkja. Om noen hadde bedt om å låne våre bikkjer, så hadde de fått et klart nei til svar for å si det slik. Hundene tilhører familien, og er som nevnt ikke noen objekter man låner når man føler for det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ts her

 

Absolutt så enig med dere. Selv om jeg ikke liker svigermor så er hun veldig flink med hunden (virker det som på overflaten da) Hun er ikke vant med hund, eller vokst opp med hund men hun har forelsket seg helt i vår hund som hun ofte spør om å få låne osv. I ettertid later hun som om hun har passet på hunden for oss da hun har gjort oss en tjeneste, men sannheten er at det er hun som ønsker å passe han, og vi har ikke spurt.

 

Det som skremmer meg er at svigermor tar ikke et nei som et nei, fordi hun mener at jeg prøver å stenge henne ut av livet til samboer. (Ja, jeg ønsker ikke kontakt med henne) Føler at hun bruker hunden som en unnskyldning for å komme nærmere sønnen, samt har en unnskyldning til å liksom hjelpe oss med noe.

 

Har snakket med samboer idag og han mener at moren hans må få passe på hunden, da hun ikke fikk passe han forrige lørdag... Jeg ønsker ikke å føle at hun skal eller

må passe han, men han får dårlig samvittighet om hab sier nei til henne. Hun klarer å manipulere samboer til de grader, og det er «så synd på henne»..

 

Hun er singel å bor alene, og hun er veldig sær. Men jeg føler ikke at vi kan underholde henne resten av livet med å låne bort hunden vår imot min/vår vilje for å gjøre henne lykkelig. Er redd for at hun kommer til å oppføre seg slik mot barnebarne også.. Hun kommer vel til å tvinge gjennom at hun skal passe henne også mot min vilje..

 

Synes dette er så vanskelig. Mulig jeg er litt hormonell og vanskelig men jeg er veldig klar på hvor grensene går! Jeg føler at vi må sette grenser for henne, slik at hun ikke bare fortsetter å tøye strikken bare mer å mer.. Samboer er vant til æ føye seg etter henne, så han gir deg alltid. (Samboer er vokst opp med bare moren, så de har et litt merkelig og spesielt forhold da far er ute av bilde)

 

Jeg klarer ikke tanken på at svigermor skal gå tur med hunden min i et nytt nabolag der hunden min ikke har vært i det siste. Hva om hunden min blir syk? Og hva om han blir smittet av en hund som han hilser på.. Samboer mener st det er hans hund også(noe som stemmer) og at jeg overdriver og at jeg derfor må la moren hans få passe hunden,, Og han nekter meg å sende henne melding der jeg forteller henne at jeg ikke ønsker at hun skal passe hunden) Han er livredd for konfrontasjon som vanlig..

 

I tillegg må samboer levere hunden da svigermor ikke er velkommen hjemme hos meg. Vi krangler og går ikke overens etter en greia som skjedde for en stund tilbake..

 

Huff, føler meg så latterlig teit. Mulig jeg er urimelig og at svigermor har rett. Hun vil bare låne hunden å passe han osv, men for meg er hunden mitt familiemedlem og ikke hennes.

 

 

Anonymous poster hash: f9f91...1c0

Lenke til kommentar

Ts her igjen

 

Glemte å skrive at jeg blir jo litt sliten av hunden min også da han krever en del tur osv, og jeg er tross alt høygravid. Men han er veldig viktig for meg❤️ Han er grunnen til at jeg kommer meg ut på tur å får frisk luft.

 

Det er bare 2,5 år siden hun passet hunden sist...

 

Slik har hun holdt på lenge, og jeg blir sliten av å pakke hubdebag osv, og jeg liker ikke fartingen mellom vårt hjem og hennes osv. Hunden har en tendens til å bli noe stresset når han kommer hjem igjen..

 

Så hjelper det ikke at jeg ikke kommer overens med svigermor heller. Hun er veldig kalkulert, sleip og hun har som regel en plan for vært trekk hun gjør. Hun mener jeg og samboer bør gå ifra hverandre, og etter vi ble gravid har hun blitt helt merkelig og rar imot meg. Hun ble sykelig eiersyk, sjalu og sær. Hun ser på meg som kvinnen som har tatt hennes sønn imot meg!!

 

 

Anonymous poster hash: f9f91...1c0

Lenke til kommentar

Vi har 3 stk. schæfere hjemme og vi er ekstremt forsiktige for øyeblikket nå som vi ikke vet mer om hva denne nye sykdommen er. Better be safe than sorry.

 

Som Henrik sier, du er absolutt ikke forpliktet til å "låne vekk" bikkja. Om noen hadde bedt om å låne våre bikkjer, så hadde de fått et klart nei til svar for å si det slik. Hundene tilhører familien, og er som nevnt ikke noen objekter man låner når man føler for det.

Anonymous poster hash: f9f91...1c0

Lenke til kommentar

Trenger dere ikke hundepass, så trenger dere ikke hundepass. Da er det jo å låne hunden hun vil, og det er jo ikke noe man trenger være forpliktet til å gå med på. En hund er ikke en hekksaks, det er ikke noe man bare låner.

Samboer sier at jeg ikke kan nekte moren hans å passe på hunden vår fordi det også er hans hund( noe som stemmer), men jeg synes det er feil at han må please sin mor på denne måten.

 

Jeg sitter igjen med klomp i halsen og jeg mener ikke at vår hund har noe til henne å gjøre nå! Men jeg blir stemt ned!!

 

 

 

Anonymous poster hash: f9f91...1c0

Lenke til kommentar

Vi har 3 stk. schæfere hjemme og vi er ekstremt forsiktige for øyeblikket nå som vi ikke vet mer om hva denne nye sykdommen er. Better be safe than sorry.

 

Som Henrik sier, du er absolutt ikke forpliktet til å "låne vekk" bikkja. Om noen hadde bedt om å låne våre bikkjer, så hadde de fått et klart nei til svar for å si det slik. Hundene tilhører familien, og er som nevnt ikke noen objekter man låner når man føler for det.

Ja, ikke sant!!!!!

 

Skjønner ikke hvorfor samboer ser på det som om noe han «må gjøre for sin mor» at vi må låne bort hunden vår til henne, og at hunden må ligge over til henne.

 

Moren hans er ikke akkurat veldig flink, og jeg er livredd for at hunden vår skal bli dårlig, smittet, eller syk. Hun bor på landet med mange hunder i nærheten selv om fet tar bare 30-45 min å kjøre til henne. Hun har sagt til samboer at hunden bare skal være inne, og at hunden skal bare få tisse på terrassen men dette tror jeg ikke noe på. Hun er veldig fisefin og aldri live om hun tillater hunden å bæsje på terrassen hennes, og egen hage som vi har har hun ikke..

 

Faen så vanskelig dette skal være for meg da..

 

Anonymous poster hash: f9f91...1c0

Lenke til kommentar

Ts her igjen

 

Glemte å skrive at jeg blir jo litt sliten av hunden min også da han krever en del tur osv, og jeg er tross alt høygravid. Men han er veldig viktig for meg❤️ Han er grunnen til at jeg kommer meg ut på tur å får frisk luft.

 

Det er bare 2,5 år siden hun passet hunden sist...

 

Slik har hun holdt på lenge, og jeg blir sliten av å pakke hubdebag osv, og jeg liker ikke fartingen mellom vårt hjem og hennes osv. Hunden har en tendens til å bli noe stresset når han kommer hjem igjen..

 

Så hjelper det ikke at jeg ikke kommer overens med svigermor heller. Hun er veldig kalkulert, sleip og hun har som regel en plan for vært trekk hun gjør. Hun mener jeg og samboer bør gå ifra hverandre, og etter vi ble gravid har hun blitt helt merkelig og rar imot meg. Hun ble sykelig eiersyk, sjalu og sær. Hun ser på meg som kvinnen som har tatt hennes sønn imot meg!!

 

 

Anonymous poster hash: f9f91...1c0

Det er bare 2,5 uke og ikke år siden hun lånte hunden sist skulle det stå* Så hun har nettopp lånt hunden vår..

 

Anonymous poster hash: f9f91...1c0

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...