Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Demontere dusjkabinett


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Vi skal demontere dusjkabinettet vårt og har ikke gjort noe sånt før. Hvordan gjør vi dette og hva slag verktøy trenger vi? Det vil gå ett par dager fra dusjkabinettet er koblet fra til vi montert et nytt. Ønsker og få vasket godt i mellomtiden. Kan jeg koble det gamle blandebatterier på igjen etter at dusjkabinettet er tatt bort slik at jeg kan skru på vannet igjen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Vi skal demontere dusjkabinettet vårt og har ikke gjort noe sånt før. Hvordan gjør vi dette og hva slag verktøy trenger vi? Det vil gå ett par dager fra dusjkabinettet er koblet fra til vi montert et nytt. Ønsker og få vasket godt i mellomtiden. Kan jeg koble det gamle blandebatterier på igjen etter at dusjkabinettet er tatt bort slik at jeg kan skru på vannet igjen?

 

Har byttet dusjkabinett selv denne uken. Til demontering trengte jeg bare enkelt håndverktøy, men det kan være forskjell fra kabinett til kabinett. Kan du ikke dra det fram litt og sjekke på forhånd? Tipper du kommer langt med skrutrekkere/skrudrill, skiftenøkkel/fastnøkler, vannpumpetang og kanskje en hammer hvis noen deler trenger litt overtalelse for å slippe. 

 

Jeg koblet på det gamle blandebatteriet for å kunne skru på vannet igjen, siden jeg ikke ble helt ferdig kvelden jeg begynte. 

Lenke til kommentar

Om det er av glass ville jeg vært ekstremt forsiktig, slik at ingen hjørner eller annet kommer i nærheten av et for eksempel flislagt gulv. Da kan granulering skje, og det kan godt skje om to måneder.

Nå skjønner jeg ikke helt hva du mener? Dusjkabinettet skal kjøres rett på søpla. Hva er som kan granuleres?

Lenke til kommentar

Har byttet dusjkabinett selv denne uken. Til demontering trengte jeg bare enkelt håndverktøy, men det kan være forskjell fra kabinett til kabinett. Kan du ikke dra det fram litt og sjekke på forhånd? Tipper du kommer langt med skrutrekkere/skrudrill, skiftenøkkel/fastnøkler, vannpumpetang og kanskje en hammer hvis noen deler trenger litt overtalelse for å slippe.

 

Jeg koblet på det gamle blandebatteriet for å kunne skru på vannet igjen, siden jeg ikke ble helt ferdig kvelden jeg begynte.

Ok, så bra! Takk for råd :)

Lenke til kommentar

For demontering trenger du trolig bare en PH2-skrutrekker, og kanskje et fastnøkkelsett (skiftenøkkel?). For å slippe å koble på blandebatteriet mens du jobber, kan du kjøpe et par blindplugger du setter over uttaket for vannet. 

 

Ville byttet blandebatteriet også, med mindre det er ganske nytt.

Lenke til kommentar

Jeg skippa rett og slett hele biten om "montere nytt". Men, vær forsiktig med det nye, da! Vær ekstra omhyggelig med transporten (skal fraktes på høykant), og monteringen.

Ok, det var bra du sa. Takk for tips! Det blir fraktet til døren, men vi må bære det opp fire etasjer. Kan vi ha de «på langs» mens vi bærer de opp trappene?

Lenke til kommentar

For demontering trenger du trolig bare en PH2-skrutrekker, og kanskje et fastnøkkelsett (skiftenøkkel?). For å slippe å koble på blandebatteriet mens du jobber, kan du kjøpe et par blindplugger du setter over uttaket for vannet.

 

Ville byttet blandebatteriet også, med mindre det er ganske nytt.

Takk for tips! :) Ja, vi har kjøpt nytt blandebatteri også. Men er disse pluggene enklere å sette over uttaket enne et blandebatteri?

Lenke til kommentar

Ok, det var bra du sa. Takk for tips! Det blir fraktet til døren, men vi må bære det opp fire etasjer. Kan vi ha de «på langs» mens vi bærer de opp trappene?

 

Møt gjerne sjåføren ved døra, slik at du kan se hvordan det er blitt fraktet. Jeg ville aldri tatt i mot dusjdurører-, vegger, eller kabinett som er fraktet liggende.

 

Å bære det opp burde gå fint, det, men er kanskje like lett å bære det på høykant der og? (Mener ikke at pakken skal være 190 høy, heller "den andre" høykanten).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...