Gå til innhold

Beste polaroid kamera..?


Anbefalte innlegg

Er på jakt etter et bra polaroid kamera. Noen som kan anbefale et?

 

Vil ha et med bra kvalitet på bildene.

Helst til en rimelig pris, men ikke hvis det er på bekostning av bildekvaliteten.

 

Ser mange anbefaler Fujifilm instax mini9.. men der er bildene avlange, hvis jeg har forstått det riktig.? Vil helst ha ett som tar kvadratiske bilder... Synes det er finest :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du sier Polaroid-kamera antar jeg du mener direktefilmkamera, siden du nevner Fuji? Polaroid er en produsent som lager mye rart, ikke en kameratype.

 

Har ikke prøvd produktene Kodak eller Canon, men det jeg har sett av Polaroid og Fujifilm er omtrent samme kvalitet. Personlig ville jeg valgt Polaroid, mye fordi de er stiligere, og synes det har litt å si når det først og fremst er snakk om en sånn morogreie. Samtidig er jo Fuji hakket billigere. Leica har noen tøffe, men prisen er langt over konkurrentene.

 

Den beste bildekvaliteten får du nok med mobilen og en bærbar skriver som Polaroid Mint, men det blir kanskje ikke helt det samme.

Lenke til kommentar

Når du sier Polaroid-kamera antar jeg du mener direktefilmkamera, siden du nevner Fuji? Polaroid er en produsent som lager mye rart, ikke en kameratype.

 

Har ikke prøvd produktene Kodak eller Canon, men det jeg har sett av Polaroid og Fujifilm er omtrent samme kvalitet. Personlig ville jeg valgt Polaroid, mye fordi de er stiligere, og synes det har litt å si når det først og fremst er snakk om en sånn morogreie. Samtidig er jo Fuji hakket billigere. Leica har noen tøffe, men prisen er langt over konkurrentene.

 

Den beste bildekvaliteten får du nok med mobilen og en bærbar skriver som Polaroid Mint, men det blir kanskje ikke helt det samme.

Hmmm da lærte jeg noe nytt i dag hehe.. Men ja da er det nok direktefilmkamera jeg mener. Sånn der bilde kommer ut med engang :p

 

Og ja blir ikke helt det samme å bruke mobilen. Det er som du sier en sånn morogreie, så da er jo halve moroa selve kameraet.

 

Men da kan jeg sjekke ut hva polaroid har å tilby, og om di har greie priser i forhold til fuji.

 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar

Er på jakt etter et bra polaroid kamera. Noen som kan anbefale et?

 

Vil ha et med bra kvalitet på bildene.

Meningen med slike "polaroid"-kamera er ikke bra bildekvalitet. Så ikke forvent all verden, uansett hvilket du går for :-)

 

Polaroid Square lager kvadratiske bilder, og de er større inn Instax mini-bildene. Er et par å velge mellom der, men bildekvaliteten er vel omtrent identisk.

 

De bærbare skriverne (som Polaroid Mint) har heller ikke bildekvalitet som førsteprioritet.

Lenke til kommentar

Polaroid har blitt synonymt med "instant photo/direkte foto" så du har ikke så feil :)

 

Det finner en egen "avdeling" i prisguiden dedikert polaroidkamera. Bare sjekk priser på film før du handler, det er ikke direkte billig moro.

 

Du kan foreksempel sjekke bilder fra dedikerte kameraer på foreksempel flickr, her er bilder tatt med Lomography Lomo'Instant.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Meningen med slike "polaroid"-kamera er ikke bra bildekvalitet. Så ikke forvent all verden, uansett hvilket du går for :-)

 

Polaroid Square lager kvadratiske bilder, og de er større inn Instax mini-bildene. Er et par å velge mellom der, men bildekvaliteten er vel omtrent identisk.

 

De bærbare skriverne (som Polaroid Mint) har heller ikke bildekvalitet som førsteprioritet.

Ja vet at bildekvaliteten ikke er så bra på sånne bilder, men det er det som er så koselig med di :) men vil ha den beste kvaliteten jeg kan få. Men jeg ska sjekke ut polaroid square. Takk for svar :)

Lenke til kommentar

Polaroid har blitt synonymt med "instant photo/direkte foto" så du har ikke så feil :)

 

Det finner en egen "avdeling" i prisguiden dedikert polaroidkamera. Bare sjekk priser på film før du handler, det er ikke direkte billig moro.

 

Du kan foreksempel sjekke bilder fra dedikerte kameraer på foreksempel flickr, her er bilder tatt med Lomography Lomo'Instant.

Takker :) det ska jeg sjekke ut :)

Lenke til kommentar

De beste polaroid/insta kamera er vel hasselblad eller mamaiya med polaroid bakstykke. I en helt anne prisklasse selvfølgelig.

 

Sub 2K er vel dette kameraet fra impossible noe av det beste.

 

https://shop.fotoimport.no/analoge-fotoprodukter/analoge-kameraer/impossible/impossible-i-1-camera

 

Her er renoverte eldre polaroidkamera:

https://shop.fotoimport.no/analoge-fotoprodukter/analoge-kameraer/polaroid

 

Leica Sofort er også et bra kamera for instax mini formatet

https://butikk.foto.no/leica/105939/leica-sofort-mintgrønn-instantkamera?gclid=Cj0KCQjw2efrBRD3ARIsAEnt0ehkFI6DPG_8--MmEyiNE9OVcBSkZOwQYu28Btnn9jJiDU3_6Likq18aAoZFEALw_wcB

 

Er som oftest lettere å få tak i instax film en polaroid film.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...