Gå til innhold

E-SPORT: TV 2 satser hardt på e-sport


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

esport er mer enn cs og ESL, mens 'Tour de France' er et bestemt årlig arrangement på sykkel. Så overskriften;

TV 2 vil behandle e-sport på samme måte som Tour de France

gir liksom ikke helt mening. Jeg tror ikke de behandler alle ulike typer fsport (fysisk sport) likt som Tour de France.

 

Dog, ett sted skal en vel begynne og TV2 skal ha kreds. for forsøket.

 

Et tips;

Ikke gjør sendingene tåpelige ved å snakke så enkelt at "folk flest" liksom skal forstå hva som foregår. Sånt gjør det bare uinteressant for de aller fleste. Skal sendingen(e) gi noen mening må TV2 kunne konkurrere mot (ta publikum fra) diverse twitch sendiger. Dere kan heller evt. lage noen "intro" produksjoner (til hver esport gren) som "førstegangs seere"/noobs kan sjekke når de selv ønsker.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Å nei, ikke Counter Strike. Gørr kjedelig.

 

Jeg er ikke en forkjemper for at spill skal være kjøpt og betalt. Men DOTA 2 var litt gøy å se på, så lenge de klarte å ikke skifte fokus hvert andre sekund hele tiden.

 

Noen kamper i SF 5 er morsomt.

 

Og helt enig i at kommentatorer ødelegger hele greia. De som gidder å følge med, gidder å lese litt på internett om hvordan et spill fungerer. Jeg vil heller høre lyder fra spillet så jeg kan følge bedre med. All praten bare ødelegger alt sammen. De tror de er så smarte og drar alt ut i det uendelige, blir bare slitsomt.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar

Tenker at alle de største aktørene her til lands har prøvd å "satse" på e-sport for så å legge ned satsingen etter for eksempel en sesong med Telenor/telialigaen. Hvor mange ganger har ikke TV2, VG, Discovery, Nettavisen (?), NRK kommet og sagt at vi skal satse på e-sport?

 

Dette er såvidt jeg vet første gangen noe mediehus i Norge ansetter folk (i dette tilfelle fem personer) for å drive prosjektet. Da er det et langsiktig tankesett bak. Det er noe helt annet enn å gå inn i en test med omrokkering av eksisterende personell i en kort periode.

Lenke til kommentar

esport er mer enn cs og ESL, mens 'Tour de France' er et bestemt årlig arrangement på sykkel. Så overskriften;

 

TV 2 vil behandle e-sport på samme måte som Tour de France

gir liksom ikke helt mening. Jeg tror ikke de behandler alle ulike typer fsport (fysisk sport) likt som Tour de France.

 

Dog, ett sted skal en vel begynne og TV2 skal ha kreds. for forsøket.

 

Et tips;

Ikke gjør sendingene tåpelige ved å snakke så enkelt at "folk flest" liksom skal forstå hva som foregår. Sånt gjør det bare uinteressant for de aller fleste. Skal sendingen(e) gi noen mening må TV2 kunne konkurrere mot (ta publikum fra) diverse twitch sendiger. Dere kan heller evt. lage noen "intro" produksjoner (til hver esport gren) som "førstegangs seere"/noobs kan sjekke når de selv ønsker.

Tror ikke helt at de mener det så bokstavelig. Og at de bare mener at det skal få like mye oppmerksomhet og at det skal bli like akseptert som andre sportgrener og tok bare tour de france som et eksempel.

Lenke til kommentar

Selv i fotball, hvor interessen i Norge er stor, er det fortsatt slik at de fleste anser de engelske sendingene som "mer profesjonelle". Uten at det nødvendigvis alltid er tilfellet.

 

Skal du dekke internasjonal esport, tror jeg du må akseptere at det for øyeblikket er vanskelig å konkurrere direkte. Tviler på seertallet vil være høyt nok uten å først etablere en grasrot en kan bygge videre på. Lite hensiktsmessig å late som om vi alltid har vært en stor esportnasjon, når det ikke stemmer. Men vi _kan_ selvsagt bli det!

 

Mer enn å vise hvor "proffe" vi kan være, tror jeg det er bedre å vise hvor engasjerende og ufarlig esport kan være. For å dra paralleller til sjakksendinger; Jon Ludvig Hammer, Simen Agdestein og Torstein Bae har alle vært fantastiske for den dekningen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...