Gå til innhold

SNIKTITT: iPad 2019 Dette virker som det beste iPad-valget for de aller fleste


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

En ferrari med 50 hestekrefter denne gang?

Du vet så godt at iPadene knuser Androidbrettene på ytelse.

En Ferrari (iPad) går nok hurtigere rundt en bane (syntetiske benchmarks) men prøver du å kjøre den på normale norske veier med fartsgrense og fartshumper så tror jeg ikke du kommer deg så mye hurtigere frem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Samsung Galaxy Tab A 10.5 SM-T590 32GB

og

Huawei MediaPad M5 Lite 10 32GB (stylus pen inkludert)

Koster kr 1990. Og ser ut til å fungere minst like bra.

De har også 3 GB ram minne, mens jeg antar det fortsatt er 2 GB i iPad.

Alle tre har 32 GB lagring og omtrent like kraftig prosessor og omtrent samme batteritid. Skjermen er vel også helt grei på alle tre.

Android nettbrettene har fordel av å kunne bruke minnekort, og at systemet er mer åpent.

 

Skjønner du ikke bryr deg stort om kvalitet.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

En Ferrari (iPad) går nok hurtigere rundt en bane (syntetiske benchmarks) men prøver du å kjøre den på normale norske veier med fartsgrense og fartshumper så tror jeg ikke du kommer deg så mye hurtigere frem.

 

Det er ikke fartsdumper i informasjonsmotorveien vet du vel?

Lenke til kommentar

Og det er viktigst av alt for alle i hele verden tror du?

Ja, viktigere enn mordi. Men fra spøk til alvor. Synes at når de kaller den Pro, så er det skuffende at de ikke har fått inn ett 120Hz panel. iPad Pro fikk 120Hz display. Så hvorfor ikke iPhone også? Pixel 4 får 90Hz på sin skjerm.

 

Det er lite med denne som rettferdiggjør Pro-navnet i mine øyne, annet enn kameraet. Men er kameraet så Pro at det fortjener dette navnet? Testene vil avgjøre.

Lenke til kommentar

For NESTEN samme prisen får man fremdeles ipad pro 10.5 med laminert skjerm, dobbelt så mye ram, raskere prosessor, 120hz skjerm, skikkelig stereo lyd, true tone, bedre byggekvalitet osv osv. Denne er forøvrig et betydelig bedre kjøp enn air 2019 også. Det eneste nye air slår den på er marginalt raskere cpu. ALT annet er bedre.

 

At kun pro modellene har 4 høyttalere dvs stereo lyd mener jeg er idioti.

Endret av galmania
Lenke til kommentar

iPad til 3000 har vært et prisgunstig nettbrett som kunne brukes av barn og på skoler. Tipper det blir bare Android nettbrett fremover for slik bruk.

 

Det vil overaske meg mye om skoler slutter, ettersom app-universet på iOS/iPadOS er så hinsides mye bedre på dette området enn på Android.

 

Og forsåvidt de fleste andre områder også, for å være ærlig. Android er utrolig fjongt på mobil, iOS på tablet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skulle ønske noen kunne lage en test der man ser mer på skjermkvaliteten. For oss som bruker iPad MYE til å se på film/serier er skjermkvaliteten ganske viktig. Spesielt kontrastforhold men også ting som backlight bleed, cloding, lysstyrke osv. Hvis iPad pro er bedre på dette er det jo en god grunn til å velge den for mange. 

Det er rykter om at neste iPad pro vil komme med OLED-skjerm, da bytter jeg nok min Air 2 tvert ;)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...