Gå til innhold

SNIKTITT: Apple iPhone 11 og iPhone 11 Pro Vi har prøvd de nyeste iPhone-modellene


Anbefalte innlegg

denne telefonen vil floppe fordi den failer på dette kun pga den altfor iøyefallende og stygge kamera linsen(e) bak, som bryter med alt estetisk apple har lansert tidligere.

 

Skjer ikke, den kommer til å være bestillingsvare i minst en måned etter lansering slik alle andre Apple-produkter er.

Apple kunne i dag lansert en iPhone SE2 med 32GB lagring til 6500 kr, og fortsatt solgt millioner.

 

Dessuten legger du for mye vekt på det estetiske. Det er andre aspekt ved Apple-produktene som fører til en grenseløs lojalitet blant de fleste brukere.

 

Stort sett inntrykket om at alt med Apple er "enkelt", som kanskje stemmer hvis du er en tredjedel fra teknisk analfabet opp mot kompetent nok til å forstå hvor du lagrer dokumentene dine i Word.

 

Som mange andre produsenter så er det itterative endringer år til år nå. Nesten en sånn tick tock syklus man kjenner til Intel verden. Blir ikke blown away noe mer. Men Apple kommer til å score høyt å "knuse" konkurrenter på SoC tester etc. Og det er kanskje nok.

 

Er vel heller mere lik Intels strategi siden 2015: tick-tick-tick-tick-tick.

Ja, skjermene har blitt større, batteriene har blitt større, programvaren har blitt bedre, prosessorene har blitt bedre, og sensorene har blitt bedre, men det er ingenting fundamentalt forskjellig fra iPhone til iPhone 11 Pro Max. Samme går for Android-telefoner også.

 

Den største forskjellen mellom iOS og Android da de var helt nye var at iOS prøvde å skjule at det var en datamaskin, mens Android omfavnet at det var en datamaskin. I dag er det stort sett glorifiserte datamaskiner sperret for det aller meste avansert.

 

Det spennende blir å se hvilket produkt som erstatter smarttelefonen, og om Apple vil henge med på lasset når den overgangen kommer, i og med at de ikke har noe å falle tilbake på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når får Tek redaksjonen inn mobilen for testing? Hadde vært flott med info før forhåndsbestilling er oppe.

 

De har den nok allerede men får ikke legge ut test før tidspunkt bestemt av Apple. Ifjor kunne man forhåndsbestille mobilen fra 14. september, Tek.no og alle andre som hadde fått mobilen tidlig la ut test av XS/XS Max den 18. septemer og mobilene kom i salg den 21. september. Så det blir nok sikkert lignende i år, testene kommer like etter forhåndsbestilling er mulig.

Lenke til kommentar

Har sett meg lei på de der "ingenting er nytt"-kommentarene. Det er naturlig begrenset hva som i det hele tatt kan være nytt fra år til år på et produkt som allerede er så modent som smarttelefoner er. Det gjelder Apple, det gjelder Samsung, det gjelder Huawei, det gjelder alle.

 

 

Det spennende blir å se hvilket produkt som erstatter smarttelefonen, og om Apple vil henge med på lasset når den overgangen kommer, i og med at de ikke har noe å falle tilbake på.

Jeg tror ikke den kommer til å bli erstattet i så måte. Tror nok bare det blir gradvise forbedringer fra år til år med en og annen større endring. Men det blir virkelig spennende å se hvem som overlever. Siemens, Motorola og Nokia som var store før er jo nesten borte nå.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Når får Tek redaksjonen inn mobilen for testing? Hadde vært flott med info før forhåndsbestilling er oppe.

 

De har den nok allerede men får ikke legge ut test før tidspunkt bestemt av Apple. Ifjor kunne man forhåndsbestille mobilen fra 14. september, Tek.no og alle andre som hadde fått mobilen tidlig la ut test av XS/XS Max den 18. septemer og mobilene kom i salg den 21. september. Så det blir nok sikkert lignende i år, testene kommer like etter forhåndsbestilling er mulig.

Selve anmeldelsen kommer nok senere ja, men jeg mener å huske at det i fjor kom en preview rett før forhåndsbestilling? Eller husker jeg feil...

Lenke til kommentar

Selve anmeldelsen kommer nok senere ja, men jeg mener å huske at det i fjor kom en preview rett før forhåndsbestilling? Eller husker jeg feil...

 

Det tipper jeg var sniktitten du tenker på, som er den vi kommenterer på nå for de nye modellene. Søkte kjapt hos Tek.no og det finnes ikke noe mellom sniktitten og testen. Men kan jo hende noen av de som har mobilen skriver litt om erfaringene underveis, er vel bare å besøke litt ulike nettsider fremover og se om The Verge, Engadget og co legger ut noe utover førsteinntrykk fra igår før full test. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke den kommer til å bli erstattet i så måte. Tror nok bare det blir gradvise forbedringer fra år til år med en og annen større endring. Men det blir virkelig spennende å se hvem som overlever. Siemens, Motorola og Nokia som var store før er jo nesten borte nå.

 

Det samme ble sagt om lommekalkulatoren, skrivemaskinen, og utallige andre produkter som ble muliggjort av teknologi.

Smarttelefonen blir nok ikke byttet ut i morgen, men plutselig kommer det et produkt som tar over.

 

Som du selv sier var Siemens, Motorola, og Nokia enorme en gang i tiden, det var ikke fordi de lagde dårlige knappetelefoner at de er en skygge av seg selv i dag. "Alle" savner jo den uknuselige Nokia 3310, bortsett fra at den ikke kan sjekke mail, wikipedia, eller ta skikkelige bilder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Siemens har ingen problemer med å være lukrativt enerådende i sine sektorer, selv om de en gang hadde den første tri-band -telefonen. Motorola overlevde ikke Google, selv om de lagde motog pellegrino, og Nokia overlevde ikke MS, selv om de hadde n950 (som fortsatt er teknisk imponerende).

 

Der fant du mainstream-telefonene. Ingen av dem er foreløpig i butikkene, så sånn sett er de på samme nivå som iPhone 11/pro. Det endrer seg snart når iPhones dukker opp alle steder.

Bortsett fra at det er langt mer åpenhet fra selskapene som lager dem? Samtlige kan forhåndskjøpes.

«Alle steder» betyr i overført betydning til virkeligheten _færre steder_ enn de er å finne nå, hvis du ikke har andre prognoser?

Du stiller dårlig på en teknologiside når du vurderer teknologivalg opp mot hva som er "mainstream".

Windows og IE6 var også dominante en stund, i sannhet en katastrofe for utviklingen.

 

99 dollar for utviklingslisens, programmer som ikke kjører andre steder, synkende marked, produsent som stjeler programvare og inkluderer den i OS-et uten godtgjørelse, forsyner seg av 30% av salget for å distribuere musikk, lanserer sin egen spill- og video-tjeneste? Hvorfor er en konsoll bedre?

 

Det fordummende passive konsumentjaget svarer seg ikke rent teknisk til å bruke 18k på en mobil som ikke er absolutt best på alt og kan brukes som PC.

Endret av Spetsnaz
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

17 190 kr for en mobiltelefon er ganske mye, men er det ny rekord?

 

HBhn56T.png

post-47543-0-92071300-1568229508_thumb.jpeg

 

Hvordan blir $999 til 11 990 kr?

Er det dyrere å importere telefoner til Norge enn andre land, eller er det bare Apple som har så gode marginer i Norge?

i USA oppgis ofte prisen uten moms (VAT) ettersom det kan variere fra stat til stat. Så du kan starte med å legge på norsk mva på 25% på den prisen ;) 

Lenke til kommentar

Hvordan blir $999 til 11 990 kr?

Er det dyrere å importere telefoner til Norge enn andre land, eller er det bare Apple som har så gode marginer i Norge?

 

1 dollar + moms er 11.20 NOK. Da er det ikke så mange prosent igjen til å dekke norsk språk, norske reklamasjonsregler, usikkerhet for valuta etc, så prisen er godt innenfor sammenlignet med den amerikanske.

 

At 1000 usd er veldig dyrt for en mobil er en annen sak.

Endret av xyz01
  • Liker 1
Lenke til kommentar

En Samsung Galaxy A70 128 GB koster 3000 og Samsung Galaxy S10e 128 GB koster 5790. At en ønsker å betale mer for en mobil enn det vet jeg ikke helt om jeg skjønner. Det er ganske stort prisforskjell til Apple iPhone 11 64GB kr 8490 og iPhone 11 Pro 64 GB kr 11990. Ellers så må jeg si at det er mye bra i årets modell spesielt at batteriene har blitt større og at iPhone 11 har fått to kamera på baksiden. iPhone 11 er den modellen jeg liker best, passe stor og mye billigere enn de andre iPhonene. Skjermen er god nok og teleobjektiv er ikke det viktigste.

Endret av Svein M
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Neste mobil fra Google kommer nok med innebygget vannkoker, symaskin og startkabler til bilen din. Det er vel noe sånt man må komme med for at noen her skal godta at det er "noe nytt" på mobilfronten...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Hva er nytt med iPhone i år da? Som ikke andre har.

 

For å snu litt på det, hva er det du mangler i dagens mobiltelefoner som en produsent må komme med for at ditt behov skal bli tilfredsstilt? Og hvor mange millioner mennesker er enige med deg i at det er en nødvendighet på en mobiltelefon idag. De må selvfølgelig være noe helt nytt som ikke finnes på en mobiltelefon allerede. Go!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...