Gå til innhold

Den store iPhone 11/iPhone 11 Pro-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg går for 512 GB siden jeg har blitt vandt til å kunne fylle opp mobilen med filmer, serier, musikk, bilder og en del filer jeg liker å ha tilgjengelig ved behov. Kunne nok klart meg med 256 GB også om jeg var litt mer kritisk med hva jeg legger over på mobilen men nå som jeg er vandt med 512 GB fra jeg fikk dette som internminne på Samsung Note 9 og deretter iPhone XS Max så blir det vanskelig å gå tilbake til noe mindre.

 

post-13363-0-27590200-1568754176_thumb.png

 

Hovedgrunnen til at jeg har såpass mye filmer og serier lagret i Infuse (176 GB) er at vi for tiden pendler en del og ikke har tilgang til vanlig internett flere steder utenom Telia X som gir 3/3 Mbits.

 

Så da overfører jeg en del filmer og serier til iPhonen som jeg kan sende til Apple TV via Airplay eller via en Lightning til HDMI-kabel jeg har liggende når vi føler for å se noe. Da er det kjekt å ha et kjempebra utvalg med favorittene våre tilgjengelig uten å måtte bruke mobildata og med god bilde- og lydkvalitet. Kan jo selvsagt dra med meg Macbooken fylt med innhold, iPad'en eller lignende men det er befriende å slippe å tenke på at jeg må ha enda en ting med meg frem til vi får på plass skikkelig internett på flere av stedene vi oppholder oss.

 

Mottok det grønne skinndekselet til iPhone 11 Pro Max'en i dag fra Apple sin nettbutikk, rakk ikke åpne esken og sjekke ut fargen i virkeligheten før jeg måtte dra hjemmefra. Nå mangler bare bestillingslenke til mobilen, ut i fra tester jeg har lest så langt så er det en grei oppgradering fra XS Max'en men ikke noe revolusjon. :)

Endret av Hedonism
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+234981

 

 

Hovedgrunnen til at jeg har såpass mye filmer og serier lagret i Infuse (176 GB) er at vi for tiden pendler mellom en gård vi kjøpte tidligere i år, hjemmet i Bergen, kontorplass i Oslo med pendlerleilighet og tre hytter.

Hvis dette var ment som snikskryt så er det "ikke bestått". Ble bare vanlig skryt detta.

Lenke til kommentar

Hvis dette var ment som snikskryt så er det "ikke bestått". Ble bare vanlig skryt detta.

 

Jeg har ikke veldig behov for å skryte, det er mer fordi jeg så flere kommentere bruken sin av lagringsplass og at årsaken til at jeg har uvanlig mye serier og filmer på mobilen er at livet vårt er altfor hektisk for tiden slik vi har det og det da er det kjekt å kunne fylle opp mobilen med underholdning innimellom all reising her og der.

 

Men jeg kan fint redigere og korte ned den delen av innlegget om det gleder deg, poenget kommer sikkert fint frem uten de detaljene.

 

Edit: Sånn, da var detaljene fjernet.

Endret av Hedonism
Lenke til kommentar

Virker mer og mer ut som at iPhone 11 er det beste kjøpet ovenfor Pro modellene. Hva får man egentlig med en Pro telefon som koster 3500kr mer? Litt bedre kamera om man vil ta nærbilder, litt bedre batteri om man velger Max versjonen og en OLED skjerm? Er det verdt 3500kr? Ikke har den mer RAM eller bedre prosessor heller. 

 

Har selv kjøpt en iPhone 11 Pro Max, men begynner å lure på om iPhone 11 er det beste kjøpet.

Endret av winmedi
Lenke til kommentar

Virker mer og mer ut som at iPhone 11 er det beste kjøpet ovenfor Pro modellene. Hva får man egentlig med en Pro telefon som koster 3500kr mer? Litt bedre kamera om man vil ta nærbilder, litt bedre batteri om man velger Max versjonen og en OLED skjerm? Er det verdt 3500kr? Ikke har den mer RAM eller bedre prosessor heller. 

 

Har selv kjøpt en iPhone 11 Pro Max, men begynner å lure på om iPhone 11 er det beste kjøpet.

 

RAM er vel fremdeles litt usikkert? Rapporteres om 6GB fra noen kaneler, 4GB fra andre kanaler på Pro. Vi vet vel ingenting sikkert før noen faktisk skrur fra hverandre modellene og inspiserer maskinvaren.

 

Men i utgangspunktet så er det jo veldig få forskjeller. På kamera så mister du kun mulighet for 2x zoom uten å måtte gå over til å benytte digital zoom så jeg vil vel tro de fleste ikke vil oppleve noen praktiske forskjeller på kamera på 11 vs 11 Pro / 11 Pro Max. Vanlig og ultra-wide er vel identiske på alle tre.

 

Så forskjellen ligger på ramme av stål kontra aluminium. Bakside som er matt kontra blank. Fikk ikke helt med meg om hvorvidt det ekstra sterke glasset på baksiden kun er på Pro med matt finish. Eller om det er på både 11 og 11 Pro bare at sistnevnte er matt for annen finish og utseende men at selve tykkelsen og styrken er lik?

 

Også får du jo langt bedre skjerm. Forskjellen på oppløsning vil vel de færreste merke noe særlig til i praksis, men kontrastnivået på OLED kontra LCD er jo temmelig stor så Pro vil jo fremstå langt mer fargerik og dynamisk og vil jo fungere ekstra med bra dark mode som resultat av at OLED faktisk kan skru av pikslene når ting blir helt sort. Dark Mode vil jo også i teorien spare strøm på OLED, noe den jo ikke vil gjøre på LCD. Lysstyrken er vel også endel bedre på Pro kontra 11.

 

Er vel også snakk om bedre 4G/LTE modem på Pro? Hva det resulterer til i praksis er jo ikke godt å si. Om det kun er snakk om mulighet for høyere hastigheter på 4G+ så bryr vel folk seg fint lite. Om de dog har bedre dekningsgrad og bedre ytelse ved dårlig signalstyrke så kan det jo være relevant.

 

 

Også er det jo dette med størrelse da. Noen foretrekker en kompakttelefon, og her vil jo iPhone 11 Pro være bedre enn iPhone 11. iPhone 11 har også tykkere ramme rundt skjermen så den er jo ikke like godt optimalisert hva gjelder screen-to-body-ratio som Pro. De som vil ha det så kompakt som mulig blir jo dyttet mot iPhone 11 Pro. De som ønsker en stor skjerm blir jo dyttet i retning iPhone 11 Pro Max.

Lenke til kommentar

Ja, enig i det du skriver over. Er noe forskjell, men er mer skuffet over at Pro versjonen ikke har mer å gi enn dette for en prislapp på 13k og oppover. 

 

Uansett en fantastisk telefon er det.

 

Er "bekreftet" fra TENAA at iPhone Pro modellene kommer med 4GB ram, noe som jeg synes ikke forsvarer prisen mtp andre konkurrenter selvom iOS er et mye bedre ram vennlig enn Android. 

 

https://www.reddit.com/r/iphone/comments/d5pns4/its_official_tenaa_filing_shows_iphone_pros_have/

 

https://www.macrumors.com/2019/09/17/iphone-11-pro-max-battery-mah-4gb-ram-tenaa/

Lenke til kommentar

Telenor sender ikke ut før på fredag ser jeg de har svart på en post på Telenor sine facebook sider, da blir nok heller å traske inn på butikken på fredags morgenen

 

Veldig rart om de skulle drøye med å sende ut linker så lenge. Samtidig så kan det hende at lenkene kommer i morgen, men da bør man være rask med å bestille hvis man skal ha den på fredag.

 

I fjor sendte de ut lenker 2 dager før, altså 19. sep når release var 21. sept.

Året før der(Iphone X) sendte de ut 3 dager før, den 31.10, når release var 03.november.

Som vil si at vi egentlig burde få lenker i dag, men det kan gå med i morgen også.

 

I 2017 fikk jeg mail om at den var sendt klokka 17:13 dagen før(02.november). Forventet levert med posten var faktisk den 03.nov men de fikk den ikke med seg fra terminalen så den ble liggende på postterminalen over helga og jeg fikk den på mandag. Krysser fingrene for at det ikke skjer i år.

Lenke til kommentar

Telenor sender ikke ut før på fredag ser jeg de har svart på en post på Telenor sine facebook sider, da blir nok heller å traske inn på butikken på fredags morgenen

 

Det var nå en snodig praksis. Tidligere år som jeg kan huske så har de sendt ut på Torsdag slik at man har den på Fredag i sentrale strøk. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...