Gå til innhold

Den store iPhone 11/iPhone 11 Pro-tråden


Anbefalte innlegg

Min iPhone 11 Pro Max lå ubrukt i litt under en uke og nektet å slå seg på da jeg tenkte å vekke den til live når jeg skulle på en tur hvor det er lurt å ha med en mobil som tåle vann og fukt, noe Samsung Galaxy Fold´en min ikke gjør. Etter å ha ladet den i timesvis, prøvd å sette den i DFU-modus med mer så måtte jeg innse at den var defekt. Har aldri opplevd noe slik med en iPhone før at den dør helt.

 

Konklusjonen ble at hovedkortet var defekt så fikk ny mobil i dag og de ga meg en grønnfarget Pro Max, den som døde var gullfarget. Når mobilen var defekt så kunne de ikke love samme farge. Litt irriterende da jeg kjøpte det brune skinndekselet fra Apple fordi det stod så fint til gullfargen men nå som mobilen min er grønn har jeg lyst dert grønne skinndekselet. Et skikkelig i-landsproblem, I know. :)

 

Får håpe den nye iPhonen fungerer uten problem fremover.

HAhaha men ser du fargen på telefonen med deksel på da ?

 

Ja satser på at den nye telefonen fungerer :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Konklusjonen ble at hovedkortet var defekt så fikk ny mobil i dag og de ga meg en grønnfarget Pro Max, den som døde var gullfarget. Når mobilen var defekt så kunne de ikke love samme farge.

Det hørtes merkelig ut.

 

Du skal jo få samme model som du leverte inn? :) Om ikke, så skal du iallefall få kunne velge farge..

Lenke til kommentar

Sitter idag på min fjerde iPhone 11 Pro Max med høy klikkelyd ved et å gjøre et veldig lite press med hendene på skjerm og bak på telefon. Limen mellom skjerm og bakdelen på telefonen er løs. Dette merkes når man berører skjerm med vanlig bruk.

 

Er en fantastisk telefon ellers, men betaler ikke så mye for en telefon som er defekt. Og når man har opplevd dette 4 ganger nå og må sende inn telefonen til Apple før man får ny, så blir det nok en annen telefon dessverre. Er begrenset med hvor mye tid man skal bruke på dette.

Endret av winmedi
Lenke til kommentar

Sitter idag på min fjerde iPhone 11 Pro Max med høy klikkelyd ved et å gjøre et veldig lite press med hendene på skjerm og bak på telefon. Limen mellom skjerm og bakdelen på telefonen er løs. Dette merkes når man berører skjerm med vanlig bruk.

 

Er en fantastisk telefon ellers, men betaler ikke så mye for en telefon som er defekt. Og når man har opplevd dette 4 ganger nå og må sende inn telefonen til Apple før man får ny, så blir det nok en annen telefon dessverre. Er begrenset med hvor mye tid man skal bruke på dette.

Du har virkelig vært uheldig. Jeg skjønner godt om du velger en annen type telefon.

 

Men kan det være tilfeldig med så lange telefoner ?

 

Er du sikker på at du ikke gjør en eller annen form for feil belastning på dem over tid som en slags følgefeil fra deg ?

 

En en lomme Og mye bøye bevegelse eller sykling med unaturlig press eller eller eller ? For 4 telefoner slik høres merkelig ut ... hva er oddsen liksom ...

Lenke til kommentar

Telefonen ble tatt ut idag av esken og jeg sjekket det med engang. Nei, det er ikke noe form for feil belastning som blir gjort på de. Jeg berører så vidt skjerm og bak på telefonen. 

 

Den tredje iPhonen jeg fikk hadde ikke dette klikkelyd problemet, men var støv og noe drit i linsen på et av kameraene på telefonen som forårsaket uklare bilder. Måtte dessverre levere den inn igjen.

 

Er flere som har opplevd dette faktisk på en iPhone 11 Pro Max, også tidligere modeller av iPhone. Spesielt iPhone XS Max.

Endret av winmedi
Lenke til kommentar

Det hørtes merkelig ut.

 

Du skal jo få samme model som du leverte inn? :) Om ikke, så skal du iallefall få kunne velge farge..

 

Jeg fikk selvfølgelig en 11 Pro Max 512 GB men pga dårlig tilgang på swap-enheter så måtte jeg enten ta til takke med den fargen de kunne levere nå eller vente om jeg insisterte på den jeg hadde fra før. Så jeg hadde et valg men ikke tålmodighet når de ikke kunne si om det var snakk om å vente i dager eller ukesvis.

 

HAhaha men ser du fargen på telefonen med deksel på da ?

 

Ja satser på at den nye telefonen fungerer :)

 

 

Siden kameramodulen på 11 Pro er ganske stor denne generasjonen så er fargen rimelig synlig selv når du bruker deksel. Men bruker nå mobilen med brunt deksel inntil videre, den så bedre ut med grønnfarget mobil enn forventet. :)

Lenke til kommentar
  • Runar endret tittelen til Den store iPhone 11/iPhone 11 Pro-tråden
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Litt usikker hvor jeg skal spørre om dette men prøver meg her. 

Hvordan beholder jeg bildene i iCloud (og på iPhone-en) men fjerner de fra iPad-en? Har slått av iCloud på iPad-en, men de bildene som allerede rakk å synkronisere (flere tusen) ligger der fortsatt.

Må jeg holde inne og markere alle sammen manuelt?

Lenke til kommentar
2bb1 skrev (42 minutter siden):

Litt usikker hvor jeg skal spørre om dette men prøver meg her. 

Hvordan beholder jeg bildene i iCloud (og på iPhone-en) men fjerner de fra iPad-en? Har slått av iCloud på iPad-en, men de bildene som allerede rakk å synkronisere (flere tusen) ligger der fortsatt.

Må jeg holde inne og markere alle sammen manuelt?

Finnes det en enda lettere løsning om du skal slette alt da? Bla helt opp, trykk på marker og bare dra fingern nedover så blir alt markert, deretter slett :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
tommmy skrev (20 minutter siden):

Noen som har hørt om eplerom.no?

Finner ingen verdens ting om dem, annet enn deres egne websider. Prøvde å finne dem hos Apple, siden de sier de er "Apple Premium Reseller og Apple Authorized Service Provider." Men de kan jo være for nye til at de er kommet med på listen der. De har heller ingen besøksadresse. De sier man kan ringe dem, men oppgir ikke noe telefonnummer. Bare epost og et kontaktskjema. 

Så ikke vet jeg. Det går jo an å spørre Apple om de er forhandler.

Geir :) 

Lenke til kommentar
tom waits for alice skrev (56 minutter siden):

Finner ingen verdens ting om dem, annet enn deres egne websider. Prøvde å finne dem hos Apple, siden de sier de er "Apple Premium Reseller og Apple Authorized Service Provider." Men de kan jo være for nye til at de er kommet med på listen der. De har heller ingen besøksadresse. De sier man kan ringe dem, men oppgir ikke noe telefonnummer. Bare epost og et kontaktskjema. 

Så ikke vet jeg. Det går jo an å spørre Apple om de er forhandler.

Geir :) 

Tror jeg kjøper fra noe offisielt. Fant dem via finn, der har de 0107 som postnummer.

Lenke til kommentar
brukernavn331 skrev (På 5.12.2019 den 19.25):

Finnes det en enda lettere løsning om du skal slette alt da? Bla helt opp, trykk på marker og bare dra fingern nedover så blir alt markert, deretter slett :)

Ja, fant ut at mens du drar nedover for å markere, så kan du bruke en annen finger samtidig til å scrolle raskt nedover, så på 3 sekunder var over tusenvis av bilder markert - helt topp! :)

Lenke til kommentar

Får man justert hvilken kvalitet det skal være på bildene på 11 pro max? Isåfall kan noen forklare hvor? 
så fort mini beveger seg og jeg tar bilde så blir det helt uklart. Og tar jeg bilde av noen på 2 meters hold os zoomer så er det veldig uklre bilder selv om dem står stille.

Endret av LED2
Lenke til kommentar
6 hours ago, LED2 said:

Får man justert hvilken kvalitet det skal være på bildene på 11 pro max? Isåfall kan noen forklare hvor? 
så fort mini beveger seg og jeg tar bilde så blir det helt uklart. Og tar jeg bilde av noen på 2 meters hold os zoomer så er det veldig uklre bilder selv om dem står stille.

Tror bare det er sånn det er. Skjønner ikke hvorfor kameraene på iPhone 11 får så mye skryt. I skarphet var det en stor nedgradering fra Huawei Mate 20 Pro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...