Gå til innhold

Den store iPhone 11/iPhone 11 Pro-tråden


Anbefalte innlegg

Gruer meg virkelig til å gå fra 3D touch til haptic touch....spesielt navigering i teksten med tastaturet slik jeg gjør på Xs. Bruker primært Swiftkey frem til Apple støtter tilsvarende sveip på Norsk tastatur, men har vel forstått at denne navigeringen forsvinner også i Swiftkey når man ikke har 3D touch.

 

Hvordan har dere, spesielt dere som har benyttet denne funksjonen slik som meg, taklet overgangen fra 3D touch til haptic touch?

Jeg har måttet "takle" det ved å slutte å bruke SwiftKey.. litt kjipt, men må rett og slett ha den navigeringen. Det fungerer egentlig greit når en blir vandt til det, men 3D touch var mye raskere og mer naturlig i bruk. Nå får man en utrolig lange ventetid før den reagerer trykket på space før en kan navigere og så er det litt klønete å navigere nedover som man ikke hadde med det 3Dtouch der en kunne begynne "oppe". Hadde vært verdt det med tykkere tlf og beholdt 3dtouch, men det var vel for få som brukte det dessverre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har måttet "takle" det ved å slutte å bruke SwiftKey.. litt kjipt, men må rett og slett ha den navigeringen. Det fungerer egentlig greit når en blir vandt til det, men 3D touch var mye raskere og mer naturlig i bruk. Nå får man en utrolig lange ventetid før den reagerer trykket på space før en kan navigere og så er det litt klønete å navigere nedover som man ikke hadde med det 3Dtouch der en kunne begynne "oppe". Hadde vært verdt det med tykkere tlf og beholdt 3dtouch, men det var vel for få som brukte det dessverre.

Var veldig grei den funksjonen ... men etter å ha brukt space versjonen en stund, så må jeg si at jeg ikke tenker mer på det. Den fungerer jo ganske bra. Det tar veldig kort tid før man er over på styreflate, og man fører bare fingen rett på plass. Tenker det mest er en vanesak ...

Lenke til kommentar

Jeg har måttet "takle" det ved å slutte å bruke SwiftKey.. litt kjipt, men må rett og slett ha den navigeringen. Det fungerer egentlig greit når en blir vandt til det, men 3D touch var mye raskere og mer naturlig i bruk. Nå får man en utrolig lange ventetid før den reagerer trykket på space før en kan navigere og så er det litt klønete å navigere nedover som man ikke hadde med det 3Dtouch der en kunne begynne "oppe". Hadde vært verdt det med tykkere tlf og beholdt 3dtouch, men det var vel for få som brukte det dessverre.

 

Hvilken navigering? Der man kan gå tilbake i teksten? Isåfall har Gboard den funksjonen og den fungerer veldig bra :)

 

Forøvrig blir samme funksjon aktivert utrolig raskt på default keyboard også.

Endret av brukernavn331
Lenke til kommentar

Hvilken navigering? Der man kan gå tilbake i teksten? Isåfall har Gboard den funksjonen og den fungerer veldig bra :)

 

Forøvrig blir samme funksjon aktivert utrolig raskt på default keyboard også.

Ja etterligningen av 3D touch som gjør at text input kan flyttes enkelt. Hos meg føler jeg at jeg venter en evighet på at den skal aktivere sammenlignet med 3Dtouch som bare kom naturlig med en gang man presset hardt.

Lenke til kommentar

Er nysgjerrig på deres ladevaner.

Lader dere til 100% ?

Og foretrekker du å lade om kvelden og gå til sengs med fullt batteri, eller lader du på natten eller på morgenen?

Ikke om jeg kan unngå det. Telefonen lader de fire siste prosentene så sakte at det er lett å unngå. Men jeg setter heller ikke vekkerklokken på for å dra telefonen ut av stikkontakten om jeg lader mens jeg sover. Da får den i verste fall bare gå til 100%.

Lenke til kommentar

Noen andre som har problemer med å lade telefonen trådløst? Ikke noe batterisparings greier eller sparemodus aktivert. Lader et par minutter, så kobler den ut. Kobler inn igjen og ut igjen. Telefonen holder rene konserten med all lyden den lager når den koble til og fra.

Har ikke prøvd denne enda ...

har du deksel på ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+234981

Føler man bommer/ikke registrerer oftere på iPhone 11 enn Android. Spesielt send-knappen i messenger registrerer sjeldnere enn før. Sikkert en software-feil, men hadde allikevel ikke det på Huawei.

 

Det er en "feature" Gir deg en siste mulighet til å angre før du sender avgårde noe dumt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...