Gå til innhold

Den store iPhone 11/iPhone 11 Pro-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du er den typen som har auto lys, auto kontrast, auto auto auto på tv’en din så syns du sikkert det er okei på telefonen og :)

 

Håpløst å redigere bilder da forresten

Akkurat det pleier jeg å stille inn. Men merkelig hvor fort man ble vandt til true tone..

 

En annen ting, i kalenderen min har jeg forskjellige farger for forskjellige events. Men på månedsoversikten er alle prikkene grå uansett aktivitet og jeg må inn på dagen for at fargene skal vises. Går det ikke an å få de forskjellige fargene på månedsoversikten eller må jeg bruke Google kalender?

Lenke til kommentar

Akkurat det pleier jeg å stille inn. Men merkelig hvor fort man ble vandt til true tone..

 

En annen ting, i kalenderen min har jeg forskjellige farger for forskjellige events. Men på månedsoversikten er alle prikkene grå uansett aktivitet og jeg må inn på dagen for at fargene skal vises. Går det ikke an å få de forskjellige fargene på månedsoversikten eller må jeg bruke Google kalender?

Det er jo bare å tappe lett på dagen du lurer på så kommer alle avtaler og farger opp rett nedenfor mnd visningen ?

Lenke til kommentar

Hvis du er den typen som har auto lys, auto kontrast, auto auto auto på tv’en din så syns du sikkert det er okei på telefonen og :)

 

Håpløst å redigere bilder da forresten

Jeg kalibrerer prosjektoren f.eks, men på mobilen virker truetone så bra at jeg har der på siden jeg føler at skjermen gjengir fargene mer likt med den på uavhengig av om rommet er lyst, mørkt, kaldt eller varmt farget av lyset. Auto lysstyrke bruker jeg også siden det virker bra, men hadde det manuelt på P30pro. Det går mer på om det føles naturlig og virker bra enn prinsipp om å sette ting manuelt for min del.

Lenke til kommentar

Det er jo bare å tappe lett på dagen du lurer på så kommer alle avtaler og farger opp rett nedenfor mnd visningen ?

Men da ser en ikke kjapt om det er en jobb relatert avtale eller privat f.eks eller internt/eksternt møte uten å gå inn på dagene. Tror ikke dette går med Apple kalenderen, men det hadde definitivt vært et pluss for raskere oversikt.

Lenke til kommentar

Men da ser en ikke kjapt om det er en jobb relatert avtale eller privat f.eks eller internt/eksternt møte uten å gå inn på dagene. Tror ikke dette går med Apple kalenderen, men det hadde definitivt vært et pluss for raskere oversikt.

Ser den ... men om du først har trykket opp kalenderen så er det jo bare å sette fingeren på datoen du lurer på. Trenger jo ikke åpne noe mer ...

 

En annen rask mulighet er om du heller sveiper til v på homescreen og har kalender widget der. Eller om du har Applewatch så ser du det der.

Lenke til kommentar

Men da ser en ikke kjapt om det er en jobb relatert avtale eller privat f.eks eller internt/eksternt møte uten å gå inn på dagene. Tror ikke dette går med Apple kalenderen, men det hadde definitivt vært et pluss for raskere oversikt.

Akkurat det som er problemet. Var så enkelt å se hva som var hva om man huska fargekoden eller så sto det jo delvis hva som var hva for dagen. Kan jo såklart bruke Google Kalender men vil jo samtidig bruke mest mulig stock apper.

 

Enda et spørsmål: Om man sveiper ned midt på skjermen så åpnes søkefanen. Er det mulig å heller få kontrollpanelet eller kan man kun åpne det ved å sveipe helt øverst?

 

Edit: flere som syntes telefonen lugger litt? Trodde alt skulle være så smooth med iPhone, men merker at det på en måte hakker litt når jeg åpner enkelte apper. Samme når jeg bytter mellom apper.

Endret av brukernavn331
Lenke til kommentar

Var ikke det mulig før å autentisere alt med faceid? Jeg må f.eks ved oppdatering nå taste inn firesifret kode eller når jeg går inn på "face id og kode" i fra instillinger. Mener bestemt å huske at jeg slapp å gjøre dette før, men kan være jeg husker feil også. Ser bare ikke poenget med autentisering med firesifret kode når faceid skal være sikrere..

Akkurat det som er problemet. Var så enkelt å se hva som var hva om man huska fargekoden eller så sto det jo delvis hva som var hva for dagen. Kan jo såklart bruke Google Kalender men vil jo samtidig bruke mest mulig stock apper.

 

Enda et spørsmål: Om man sveiper ned midt på skjermen så åpnes søkefanen. Er det mulig å heller få kontrollpanelet eller kan man kun åpne det ved å sveipe helt øverst?

 

Edit: flere som syntes telefonen lugger litt? Trodde alt skulle være så smooth med iPhone, men merker at det på en måte hakker litt når jeg åpner enkelte apper. Samme når jeg bytter mellom apper.

 

Prøvde meg på å endre denne sveipingen tidligere, men om de ikke har endret noe i iOS13 så går det ikke å endre dette.

 

Har ikke det på min. Prøvde å gå igjennom en del apper nå uten å se noe til det. Er det noen konkrete apper eller er det random? Kan teste de på min om det er noen spesifikte apper. Har du forresten husket å oppdatere til 13.1.2? Regner med de shipper dem med 13.0 og det har kommet tre oppdateringer etter dette. Animasjonene er dog rimelige heftige om man er vant til å skru dem nesten helt av :p

 

Edit: apropos det. Gå i tilgjengelighet og bevegelser og velg reduser bevegelse om du vil ha bort litt av animasjonene.

Endret av minim
Lenke til kommentar

Var ikke det mulig før å autentisere alt med faceid? Jeg må f.eks ved oppdatering nå taste inn firesifret kode eller når jeg går inn på "face id og kode" i fra instillinger. Mener bestemt å huske at jeg slapp å gjøre dette før, men kan være jeg husker feil også. Ser bare ikke poenget med autentisering med firesifret kode når faceid skal være sikrere..

 

 

Prøvde meg på å endre denne sveipingen tidligere, men om de ikke har endret noe i iOS13 så går det ikke å endre dette.

 

Har ikke det på min. Prøvde å gå igjennom en del apper nå uten å se noe til det. Er det noen konkrete apper eller er det random? Kan teste de på min om det er noen spesifikte apper. Har du forresten husket å oppdatere til 13.1.2? Regner med de shipper dem med 13.0 og det har kommet tre oppdateringer etter dette. Animasjonene er dog rimelige heftige om man er vant til å skru dem nesten helt av :p

 

Edit: apropos det. Gå i tilgjengelighet og bevegelser og velg reduser bevegelse om du vil ha bort litt av animasjonene.

Det er egentlig litt tilfeldig. Hakker nødvendigvis ikke, men syntes ikke overgangen når jeg åpner apper er så smooth, virker som den er hakket for rask. Syntes kanskje Pixel/Android er best på overganger siden man i tillegg kan justere hastigheten. Har forøvrig aller nyeste oppdatering.

 

Syntes faktisk det så bedre ut når man reduserte bevegelsene, så takk for tipset :)

Lenke til kommentar

Nå har jeg sitti å fikla med telefonen i hele kveld. Førsteinntrykk er at jeg rett og slett savner Android (ihvertfall stock Android).

 

Bare det å kunne ha muligheten til å bruke chattebobler på Messenger er nesten grunn til å benytte seg av angreretten og gå tilbake.. Jeg liker ikke at andre skal se meldinger jeg får på feks Messenger. Men det er tydeligvis ikke mulig å endre oppsett slik at kun navnet på avsender vises på låseskjermen?

 

Også er det scrolling i apper osv. Jeg trodde det skulle vært smooth. Men det verken føles eller ser sånn ut. Hver iPhone jeg har hatt har jeg endt med å sende på rep fordi jeg har følt det er noe galt med dem. Så nå begynner jeg virkelig å lure på om det er meg det er noe galt med, eller har jeg hatt uflaks hver gang?

 

Skal nå ihvertfall fortsette å bruke telefonen, så kan jeg poste en oppdatering igjen om en uke og se om jeg har endret mening :)

 

Edit: er mail-appen helt ute og kjører? Jeg får ikke notifications fra den med mindre jeg går inn i appen og oppdaterer. Har koblet gmail-kontoen min til den om det har noe å si.

Endret av brukernavn331
Lenke til kommentar

Nå har jeg sitti å fikla med telefonen i hele kveld. Førsteinntrykk er at jeg rett og slett savner Android (ihvertfall stock Android).

 

Bare det å kunne ha muligheten til å bruke chattebobler på Messenger er nesten grunn til å benytte seg av angreretten og gå tilbake.. Jeg liker ikke at andre skal se meldinger jeg får på feks Messenger. Men det er tydeligvis ikke mulig å endre oppsett slik at kun navnet på avsender vises på låseskjermen?

 

Også er det scrolling i apper osv. Jeg trodde det skulle vært smooth. Men det verken føles eller ser sånn ut. Hver iPhone jeg har hatt har jeg endt med å sende på rep fordi jeg har følt det er noe galt med dem. Så nå begynner jeg virkelig å lure på om det er meg det er noe galt med, eller har jeg hatt uflaks hver gang?

 

Skal nå ihvertfall fortsette å bruke telefonen, så kan jeg poste en oppdatering igjen om en uke og se om jeg har endret mening :)

Spennende å høre på erfaringene dine. Kjekt å følge med :)

 

Ang skrolling ... får det ikke mer smooth på min iallfall ? Hva er det som skjer hos deg ?

 

Ang mld på låst skjerm. Jeg har innstillingene på slik at det kun kommer opp mld uten tekst så lenge jeg ikke ser på den og den låser seg opp. Ingen kan se hva mld fb Messenger eller annet er.

Lenke til kommentar

Spennende å høre på erfaringene dine. Kjekt å følge med :)

 

Ang skrolling ... får det ikke mer smooth på min iallfall ? Hva er det som skjer hos deg ?

 

Ang mld på låst skjerm. Jeg har innstillingene på slik at det kun kommer opp mld uten tekst så lenge jeg ikke ser på den og den låser seg opp. Ingen kan se hva mld fb Messenger eller annet er.

 

Det er litt vanskelig å forklare. Men det går liksom ikke glatt og fint. Kanskje det rett og slett er pga skjermen? Den føles ikke glatt, men litt mer sånn at tommelen stopper opp fortere enn det burde.

 

Men står det ikke kun "Varsel" og ikonet til appen? Eller står det navnet på avsender men ikke melding?

 

En annen ting, er det meningen at kamera-appen hakker noe sinnsykt i mørket? Altså hvis man beveger rundt med linsa. 

Endret av brukernavn331
Lenke til kommentar

Nå har jeg sitti å fikla med telefonen i hele kveld. Førsteinntrykk er at jeg rett og slett savner Android (ihvertfall stock Android).

 

Bare det å kunne ha muligheten til å bruke chattebobler på Messenger er nesten grunn til å benytte seg av angreretten og gå tilbake.. Jeg liker ikke at andre skal se meldinger jeg får på feks Messenger. Men det er tydeligvis ikke mulig å endre oppsett slik at kun navnet på avsender vises på låseskjermen?

 

Også er det scrolling i apper osv. Jeg trodde det skulle vært smooth. Men det verken føles eller ser sånn ut. Hver iPhone jeg har hatt har jeg endt med å sende på rep fordi jeg har følt det er noe galt med dem. Så nå begynner jeg virkelig å lure på om det er meg det er noe galt med, eller har jeg hatt uflaks hver gang?

 

Skal nå ihvertfall fortsette å bruke telefonen, så kan jeg poste en oppdatering igjen om en uke og se om jeg har endret mening :)

 

Edit: er mail-appen helt ute og kjører? Jeg får ikke notifications fra den med mindre jeg går inn i appen og oppdaterer. Har koblet gmail-kontoen min til den om det har noe å si.

Det må gjerne pines igjennom en måned for å bli vandt til at alt er veldig annerledes. I know :D

 

Det med at andre kan se meldinger kan du gjøre noe med. Min er slik at den kun viser at det er en melding frem til jeg ser på tlfen da viser den innehold når jeg er autentisering med faceid. Du kan endre dette i varslinger->forhåndsvis så du forhindrer folk å se noe når den er låst. Faceid låser opp så fort at om jeg plukker opp telefonen for å se på en notification så er den ulåst og jeg merker ikke noe til prosessen. Det er ikke det som skjer sånn at det er tilfelle hos deg at de ikke viser når den er låst?

 

Jeg syns den er mye mer smooth og jevn enn p30 pro. Akkurat som iPhone er velkjent for å være. Det føles nesten som skjermen er låst til bevegelsen på fingrene mine fremfor å stoppe litt etter jeg stopper. Det er ikke det at du er vandt til android "smooth" og nå har du en som er smooth da? Gammel vane er vond å vende og man foretrekker ofte det en er vandt med.

 

I passord og kontoer under hent nye data velger man hvor ofte data som må hentes skal hentes i bakgrunn. Har du push via f.eks outlook/iCloud kommer de umiddelbart. Brukes IMAP/pop så hentes de på intervall pga teknologien. Hva bruker Gmail?

Lenke til kommentar

Det er litt vanskelig å forklare. Men det går liksom ikke glatt og fint. Kanskje det rett og slett er pga skjermen? Den føles ikke glatt, men litt mer sånn at tommelen stopper opp fortere enn det burde.

 

Men står det ikke kun "Varsel" og ikonet til appen? Eller står det navnet på avsender men ikke melding?

 

En annen ting, er det meningen at kamera-appen hakker noe sinnsykt i mørket? Altså hvis man beveger rundt med linsa.

Hakkingen kommer av at lukkertiden er lang for å få fanget nok lys i bilde

Lenke til kommentar

Ser at apper ikke oppdaterer seg med mindre man slår av sparemodus?

Tingen med sparemodus er at den ikke gjør alt den normalt gjør for å spare strøm. Å oppdatere apper når man er i sparemodus er bortkastet energi og jeg ville blitt overrasket om den gjorde sånt når man gir tlfen beskjed om å kutte unødvendige forbrukere i sparebluss modus.

Lenke til kommentar

Nå har jeg sitti å fikla med telefonen i hele kveld. Førsteinntrykk er at jeg rett og slett savner Android (ihvertfall stock Android).

 

Bare det å kunne ha muligheten til å bruke chattebobler på Messenger er nesten grunn til å benytte seg av angreretten og gå tilbake.. Jeg liker ikke at andre skal se meldinger jeg får på feks Messenger. Men det er tydeligvis ikke mulig å endre oppsett slik at kun navnet på avsender vises på låseskjermen?

 

Også er det scrolling i apper osv. Jeg trodde det skulle vært smooth. Men det verken føles eller ser sånn ut. Hver iPhone jeg har hatt har jeg endt med å sende på rep fordi jeg har følt det er noe galt med dem. Så nå begynner jeg virkelig å lure på om det er meg det er noe galt med, eller har jeg hatt uflaks hver gang?

 

Skal nå ihvertfall fortsette å bruke telefonen, så kan jeg poste en oppdatering igjen om en uke og se om jeg har endret mening :)

 

Edit: er mail-appen helt ute og kjører? Jeg får ikke notifications fra den med mindre jeg går inn i appen og oppdaterer. Har koblet gmail-kontoen min til den om det har noe å si.

Artig å se intrykker..

Jeg gikk motsatt vei i fjor til Oneplus ..

Og likte ikke chatteboblene.. likte som på iOS, varsel, og på låst skjerm ser kun "messenger" helt til du ser på skjermen, da får du se kem skriver :)

Scrolling mer smooth for min del på iOS, føler det er mer ugjevnt,mye stopp (fant ikke helt d ordet var ute etter) på Oneplus. Bruker Chrome som nettleser. Om d e 1+, Android el Chrome som gjør d?

 

YouTube,Snapchat, appen føler jeg er også mer smooth..

 

Gikk tilbake til iPhone etter 6ish mnd, og tilbake til 1+ igjen pga dual-sim muligheten :)

Ellers fortsatt samme meningen .

 

3d touch savner jeg ved skriving, da du bruke den til å navigere på texten, noe ala sånn mulighet på gboard tastatur? Vet om space knappen,men der må å løfte om å sånt ..

 

Størrelsen er å noe jeg savner fra iPhone.

Endret av bbios
Lenke til kommentar

Enig ang 3dtouch. Jeg brukte det mer eller mindre kun i tastaturet, men den var uerstattelig. Space er langt fra like rask og det gir ikke samme flyten å stoppe opp, gå til space, holde inne en liten evighet og så få flyttet cursor. Det er vel kompromisser om de skal holde enheten tynn. Personlig kunne jeg tenkt meg tykkere tlf med 3D touch og samme batteri størrelse som Max. Gjør meg ingenting om den blir en millimeter tykkere enn andre tlfer..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...