Gå til innhold

Her er Volkswagen ID.3 – endelig uten kamuflasje


Anbefalte innlegg

Poenget var bare at prisen gjerne blir mer enn forventet for de som trenger "normalt" utstyr. Men valgmuligheter er selvfølgelig fint for de som ikke ønsker slikt. 

Alle biler som blir importert til Norge har mye av det mest nødvendige for vårt klima. Prisen vil jo da forsåvidt være ganske enkelt å forholde seg til. Dog valgmuligheter er jo ikke særlig komplisert uansett. Skal man bestille en bil, så får man jo det totale etter hvert som man putter på eller fra utstyr, fra utstyrslisten. 

 

Hvis prisen er det man skal klage på, så får man heller slenge på det man ønsker i en slik bil, og sammenligne etterpå. Det gir mye mer mening. 

 

 

 

Nei det er ikke akkurat det samme, sikkerhetsutstyr er inkludert hos Tesla. Fornøyelsesutstyr må en betale for. Så det er ikke likt. 

Autopilot inneholder ikke noe som gir økt sikkerhet? Nå blir jeg litt forvirra her. 

AutopilotInkludert

 

  • Gjør det mulig for Teslaen å styre, akselerere og bremse automatisk for andre kjøretøy og fotgjengere i kjørebanen.
Endret av oophus3do
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gudene veit hva du snakker om noen ganger. Jeg svarte på «rust på Teslaen» men du er nå vei et helt annet sted. Dette gjør du hver eneste gang. Hyggelig at Møller gjør comeback, stemmer dette så har mange VW-eiere et bra kjøp i vente ;)

Kundetilfredshet omhandler altså ikke garanti på rust, med alt annet? 

Lenke til kommentar

Nå er det flere sikkerhetsystem en bare "autopilot" da. Bilen vil varsle deg om du er på tur over midtstripen eller mot en grøft selv om autopilot er avslått, og nødbremsing er alltid aktivt (kan dekativeres om ønskelig)

 

Har sett litt mere video av ID3 nå. Virker som det er veldig god plass inni - men den gir"spaken" skulle de bare latt være og heller hatt noe knapper eller noe for den så utrolig teit ut.

 

Og det er ingen bagasjeplass under panseret.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Glemte du å lese ""? Ja det er faux skinn i hele model 3, og pr i dag så er det inkludert i prisen.

Her er for ordens skyld HELE innlegget ditt:

 

Altså det kan en jo lese direkte ut i fra artikkelen, jeg kan nevne noe: 

-Usb porter bak

-Keyless

-Ryggekamera

-"designseter"(regner med det er "skinnseter")

-Panorama

-el.Justerbareseter

-nødbrems(lol)

 

Nå har vi jo ikke sett hele listen, så er nok mer også.

Jeg kan fortsatt ikke se at du har tatt noe slikt forbehold. Om du har gjemt bort noe slikt i et annet svar blir desverre umulig å holde rede på.

 

Men om du er innforstått med at TM3 ikke har skinnseter, hvorfor satte du opp skinnseter på listen av ting du mente TM3 hadde som standard og ID.3 ikke hadde?

Lenke til kommentar

Her er for ordens skyld HELE innlegget ditt:

 

 

Jeg kan fortsatt ikke se at du har tatt noe slikt forbehold. Om du har gjemt bort noe slikt i et annet svar blir desverre umulig å holde rede på.

 

Men om du er innforstått med at TM3 ikke har skinnseter, hvorfor satte du opp skinnseter på listen av ting du mente TM3 hadde som standard og ID.3 ikke hadde?

 

Når jeg skriver skinnseter i annførselstegn mener jeg faux skinn, ellers hadde jeg skrevet uten. Mulig det var vanskelig å forstå(åpenbart), men nå vet du det. Regner forøvrig med at VW vill levere tilsvarende på ID.3. Men ordet designseter sier jo ikke så mye, så det får vi jo vite etterhvert. Poenget var bare at en får det jeg mener er oppgraderte seter ift "delskinn" som er standard på ID.3. 

 

Sånn, nå tror jeg det er avklart og vi kan gå videre...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

And? Setene i Model 3 er som sagt, slik jeg selv opplever det, nesten like gode som i min gamle E92 BMW M3. Så da er det vel samma faen hvilke molekyler de er laget av, er det ikke? Så hva er det du sutrer sånn etter? :)

Igjen, ordbruk. Er det virkelig så vanskelig å holde seg unna språk som bare har til hensikt å forsure debatten.

 

Spørsmålet var ikke hvor 'gode' setene var. Spørsmålet var hva de var lagd av. Salvesen satte opp skinnseter som noe TM3 hadde og ID.3 kun hadde som opsjon. Jeg spurte for å se om det har blitt noen endring jeg ikke har fått med meg.

 

Det er fortsatt uklart hva salvesen mente med å sette det punktet opp på listen siden han i et annet svar har bekreftet at han vet at tesla ikke kommer med lærseter, men det får han svare på.

Lenke til kommentar

Som du ser er dette inkludert, og sikkerhetssystemene som autobrems har alltid vært inkludert. 

Autobrems er da inkludert i standardutgaven hos ID.3 den også? Den har adaptiv-cruise med det som føgler med der på standardutgaven. Om artikkelen sier at "nødbrems" er ekstrautstyr, så er nok det feil. Ordet "nødbrems" er ikke brukt, så det må isåfall være en dårlig oversatt setning eller noe slikt. 

 

Standard utstyrsnivå: 

 

• 18" lettmetallfelger med 215/55 18 dekk 

• Varmepumpe 

• Adaptiv cruise-control 

• Navigasjon 

• Full-LED frontlys 

• Oppvarmet ratt, seter og frontrute 

 

ID.3 Plus: I tillegg 

 

• 19" lettmetallfelger med 215/50 19 dekk 

• IQ Light (dynamiske LED-Matrix lys) 

• Ryggekamera 

• Designseter i stoff/Alcantara 

• Mer påkostet interiørdetaljer 

 

ID.3 Max: I tillegg 

 

• 20'' lettmetallfelger med 215/45 20 dekk 

• Komfortseter i stoff/Alcantara med elektrisk justering 

• Panoramaglasstak 

• Beats Soundsystem 

• AR head-up display.

Lenke til kommentar

Det er ikke verre enn å spørre, noe du nå har gjort og jeg har forklart. Voila. Kan du droppe det nå? La saken få litt annet innhold?

Neste gang bruk riktig ord, ikke bruk hermetegn som kode for at 'du må spørre hva jeg mener'. Lærseter som var det ordet du brukte har en temmelig klar og entydig mening, som åpenbart IKKE stemte med hva du nå prøvde å si.

 

Forbi semantikken er det fortsatt ikke klart hva du egentlig mente med å sette ID.3s designerseter (For å bruke deres begrep) på listen over ting som er opsjon i ID.3 og standard med TM3. Du mente åpenbart (nå) ikke at det var lær, det er ikke rimelig å tro at dette bare betyr plasttrekk, så hva mener du egentlig er standard i TM3 her som du må kjøpe i form av denne designseteopsjonen? Vi kan vel med all rimelighet fastslå at seter uansett ikke er like, så hva gjør ID.3s oppgraderte seter likeverdige med TM3s standardseter som ID.3s standardseter ikke gjør?

 

Så siden det ikke var lærseter dette handlet om likevel: Hva handlet det egentlig om? Då må jo være en grunn til at du satte opp setene på den listen. Dette er nå fullstendig uklart for meg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har sett litt mere video av ID3 nå. Virker som det er veldig god plass inni - men den gir"spaken" skulle de bare latt være og heller hatt noe knapper eller noe for den så utrolig teit ut.

Er enig. Den ser rar ut. Dog en slik løsning ved rattet er jo litt naturlig under bruk. Men løsningen ser litt merkelig og "billig" ut sånn i første inntrykket. 

 

Og det er ingen bagasjeplass under panseret.

 

Trur de gjorde det de kunne for å få så stor plass i kupeen som overhodet mulig. Samt når ladestøpselen uansett er bak på siden, så blir det nok unaturlig med plass til kabler foran. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Neste gang bruk riktig ord, ikke bruk hermetegn som kode for at 'du må spørre hva jeg mener'. Lærseter som var det ordet du brukte har en temmelig klar og entydig mening, som åpenbart IKKE stemte med hva du nå prøvde å si.

 

Forbi semantikken er det fortsatt ikke klart hva du egentlig mente med å sette ID.3s designerseter (For å bruke deres begrep) på listen over ting som er opsjon i ID.3 og standard med TM3. Du mente åpenbart (nå) ikke at det var lær, det er ikke rimelig å tro at dette bare betyr plasttrekk, så hva mener du egentlig er standard i TM3 her som du må kjøpe i form av denne designseteopsjonen? Vi kan vel med all rimelighet fastslå at seter uansett ikke er like, så hva gjør ID.3s oppgraderte seter likeverdige med TM3s standardseter som ID.3s standardseter ikke gjør?

 

Så siden det ikke var lærseter dette handlet om likevel: Hva handlet det egentlig om? Då må jo være en grunn til at du satte opp setene på den listen. Dette er nå fullstendig uklart for meg.

 

Nå skriver jeg akkurat hva jeg mener, og det er normalt for meg å skrive det slik. Det må du bare respektere og ikke prøve å diktere hva andre skal skrive. Jeg kommer til å bruke hermetegn i andre situasjoner på lignende situasjoner. Så nå vet du det også. 

 

Poenget mitt var at Tesla pr i dag leverer premium setene sine inkludert, eller det som i deres øyne er oppgraderte seter(de skal levere tilsvarende seter som ID3 kommer med i fremtiden.) og derfor er det en pakke som nå er inkludert. 

 

Nå har jeg forklart deg alt, kan du vær så snill å fokusere på noe annet enn seter? Jeg har ikke mer å dele og føler jeg har delt mer enn nok. Om dette ikke er nok for deg så blir det dessverre ikke noen flere svar utover dette. Jeg har ikke tenkt å forurense tråden med mer setesnakk når jeg har mer enn godt nok greid ut om hva jeg mente med en enkel setning.

 

Takk for praten. 

Lenke til kommentar

 

 

Godt mulig det er artikkelen som har feil info, det kan jeg ikke si så mye om, men det var dette som var utgangspunktet i min kommentar: 

 

 

 

Parkeringssensorer og manøvreringsbrems er standard, men bilen kan også leveres med en rekke andre sikkerhetsfunksjoner som filholder, parkeringsassistent og automatisk nødbrems med fotgjengergjenkjenning
Lenke til kommentar

Godt mulig det er artikkelen som har feil info, det kan jeg ikke si så mye om, men det var dette som var utgangspunktet i min kommentar: 

Ok, ja jeg ser hvorfor den setningen er åpen for å tolke det den veien, og jeg hadde sagt "lol" selv. :p 

 

Men det er nok ikke riktig, da den funksjonen inngår i standard-pakken. Om de har tolket standard-pakken til å være noe annet enn steg 0, men steg 1, så kan jo det forklare missforståelsen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ok, ja jeg ser hvorfor den setningen er åpen for å tolke det den veien, og jeg hadde sagt "lol" selv. :p

 

Men det er nok ikke riktig, da den funksjonen inngår i standard-pakken. Om de har tolket standard-pakken til å være noe annet enn steg 0, men steg 1, så kan jo det forklare missforståelsen. 

 

Ja som sagt jeg vet ikke så mye mer utover det som står i artikkelen, men det ville vært rart om det ikke var standard ja. Derfor den ekstra kommentaren :) 

 

Så om det er inkludert så må det såklart strykes! Forøvrig ikke så viktig, ville bare statuere at prisen gjerne ikke er så stor i forskjell om en ønsker litt utstyr. Men for de som ikke ønsker det er det jo en kjempe mulighet! 

Lenke til kommentar

Så om det er inkludert så må det såklart strykes! Forøvrig ikke så viktig, ville bare statuere at prisen gjerne ikke er så stor i forskjell om en ønsker litt utstyr. Men for de som ikke ønsker det er det jo en kjempe mulighet! 

Den legger seg rett i "gruppa" på andre tilsvarende biler, og jeg tipper 330 km WLTP versjonen havner sammen med de andre bilene som har eksakt samme "stats" som er laget på samme plattform - MEB, og starter på rundt 250,000,-

 

Er man ikke så opptatt av rekkevidde, så vil jo den minste bilen gi veldig mye bil for pengene. Også blir det spennende å se hvor eksakt alle versjonene starter i pris. Alt vi vet er at 420 km WLTP versjonen starter under 330,000 kr. 

 

Nå får man jo kjøpt den nye eUp også for under 200,000 kr, med dobbelt så stort batteri som tidligere, og vil tilby rekkevidde som ioniq og eGolf. Da begynner det å hjelpe på tilbudet. 

Endret av oophus3do
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå har jeg forklart deg alt, kan du vær så snill å fokusere på noe annet enn seter? Jeg har ikke mer å dele og føler jeg har delt mer enn nok. Om dette ikke er nok for deg så blir det dessverre ikke noen flere svar utover dette. Jeg har ikke tenkt å forurense tråden med mer setesnakk når jeg har mer enn godt nok greid ut om hva jeg mente med en enkel setning.

For å være en som klager på at du blir diktert hva du skal skrive når du bruker ord som ikke betyr det du mener, er du veldig ivrig til å prøve å diktere andre når de skal la være å delta i diskusjon med deg, noe som er noe merkelig på et diskusjonsforum. Det er forøvrig helt opp til deg om du vil delta i diskusjonen.

 

Hvis jeg forstår deg riktig så mener du at ID.3s standardseter er objektivt sett underlegne teslas standardseter, og man må ha de oppgraderte før de objektivt sett blit likeverdige.

 

Det er for meg noe underlig sammenligning. At man kan like ett sete, oppgradert eller ei, bedre enn et annet er jo bare en smakssak. At henge seg opp i at tesla kanskje engang kommer med et dårligere sete er ikke videre intressant synes jeg.

 

For ordens skyld: Seter er en svært viktig del av en bil. For svært mange av oss er seter mye viktigere enn slikt som aksellerasjon og effekt. Jeg synes ikke det bare er en liten bagatell her. Av det du nevnte på listen din er kanskje setene det mest vesentlige (kanskje, men bare kanskje med unntak av nødbrems)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...