Gå til innhold

Her er Volkswagen ID.3 – endelig uten kamuflasje


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er en artikkel fra 2017. Er jo nesten som jeg ser flere Passater med rust på bakluken enn uten.

 

https://www.motor.no/artikler/2017/april/dette-er-bruktbilene-som-ruster-mest/

Samme gjelder Audier. Helt horribelt hvordan dette ruster, selv «nye» biler i fra 2010-ish. Vi snakker dører, bakluken, bobler på takrails osv. At VAG ikke ruster lenger er en skrøne

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det skinnseter som standard i TM3? Trodde ikke du fikk skinnseter som opsjon engang hos tesla, kun polyuretan.

Du veit like godt som meg at det du sier her er en oversimplifisering av dimensjoner! Har selv en Model 3 med deres skinnfrie «skinnseter» og de er faktisk svært bra. De er nesten like bra som de jeg hadde i min BMW M3, og det er ikke akkurat å si noe stygt - da BMW kan seter

Lenke til kommentar

Samme gjelder Audier. Helt horribelt hvordan dette ruster, selv «nye» biler i fra 2010-ish. Vi snakker dører, bakluken, bobler på takrails osv. At VAG ikke ruster lenger er en skrøne

Alt ruster jo? Det man må se på er jo årsakene til rusten.

Får man steinsprut, uten at man gjør noe med det, så vil jo alt ruste. 

 

Da er det verre når man får levert biler som er totalt uferdig behandlet når det gjelder lakkering, og skeive dører som skipper av lakken ned til stålet hver gang man åpner og lukker døren. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Selvsagt. Men argumentet er at «Tesla ruster mens VW ikke gjør det». Tar ikke mer enn 5min på Finn.no der man finner bøtte med «nye/moderne» VW/Audi som har rustet.

 

En ren bil ruster ikke, og det gjelder Tesla også. Passer man skikkelig på bilen sin, så ruster den ikke - med mindre det kommer innen fra ala tyske bilder rundt 2000-tallet. Da er man fucked uansett

Lenke til kommentar

Selvsagt. Men argumentet er at «Tesla ruster mens VW ikke gjør det». Tar ikke mer enn 5min på Finn.no der man finner bøtte med «nye/moderne» VW/Audi som har rustet.

Poenget må jo være å finne biler som ruster fordi de er satt sammen på en måte som gjør at de automatisk vil ruste. Det å finne rust på forskjellige steder, mellom forskjellige modeller innenfor samme konsern vil jo komme av forskjellige årsaker. 

 

Finner du rust på akkurat samme sted, så blir det jo noe annet. Det er jo slik rust man er redd for. Annen rust kommer av andre ting, og er linket mer til forbruk, og uhell. 

 

En ren bil ruster ikke, og det gjelder Tesla også. Passer man skikkelig på bilen sin, så ruster den ikke - med mindre det kommer innen fra ala tyske bilder rundt 2000-tallet. Da er man fucked uansett 

 

Finnes flere eksempler av dører som treffer karosseri og skipper av lakken. Da hjelper det lite å vaske. 

Det samme gjelder på innsiden av dører, luker etc som mangler lakk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det må fikses som alt annet. Tipper den gode tilbakemeldingen Møller har hatt oppigjennom er en god pekepinn på hvordan selskapet har håndtert slike ting tidligere :)

 

EDIT: og for ordensskyld. Tesla har vært sjokkerende på enkelte ting. Du veit det, jeg veit det. Men VAG kan være skikkelig dritt på enkelte områder de også, rust er én ting, 2.5TDi er én ting og dieselgate der tidligere CEO nå soner fengsel er en annen ting. Det tipper jeg du veit godt du også ;)

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Du veit like godt som meg at det du sier her er en oversimplifisering av dimensjoner! Har selv en Model 3 med deres skinnfrie «skinnseter» og de er faktisk svært bra. De er nesten like bra som de jeg hadde i min BMW M3, og det er ikke akkurat å si noe stygt - da BMW kan seter

Det var da svært til ordbruk. det tesla kaller 'vegan leather' vet vi er polyuretan. Meg bekjent har ikke tesla skinnseter hverken som opsjon eller som standard, men salvesen oppgir at VW's oppgraderte seter betyr de er skinnseter, og at dette var på hans liste over ting som er opsjoner i ID.3 og standard i TM3. Noe jeg da ikke kan se har noe grunnlag i fakta. Dette dreier seg ikke om stopp eller generell utforming, men trekket.

 

Edit: Ser det ikke er helt sikkert at det er PU, det kan også være vinyl (PVC).

Edit2: Så på ett forum at det ble nevnt at aceton skader setene, så da er det sannsynligvis PVC, ikke PU. (Men selv om aceton normalt ikke løser PU, kan det fortsatt ha fyllmatrialer som er løsbare i aceton, så dette er ingen garanti)

Endret av sverreb
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det må fikses som alt annet. Tipper den gode tilbakemeldingen Møller har hatt oppigjennom er en god pekepinn på hvordan selskapet har håndtert slike ting tidligere :)

Forskjellen er at Møller er på vei opp, mens Tesla er på vei ned. 

https://www.bi.no/forskning/norsk-kundebarometer/resultater-2019/

 

Ikke det at det er viktig for min del, men det er tydeligvis viktig å poengtere når man skal disse andre at man først feier ved egen dør. 

Endret av oophus3do
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Poenget var bare at prisen gjerne blir mer enn forventet for de som trenger "normalt" utstyr. Men valgmuligheter er selvfølgelig fint for de som ikke ønsker slikt. 

 

 

 

Samtidig kan du liste opp alt det standardutsyret som Tesla ikke har, men det er jo ikke noe gøy, eller? 

 

Det har jo blitt listet opp? 

 

 

 

Når du skal skrive "LOL" her, så er det jo fint å vite at Elon Musk mener at hans teknologi redder liv, mens det koster penger å kjøpe muligheten til å ha det i bilen. Det er jo akkurat det samme? Teknologien som inngår inn i dette, koster jo selvsagt penger, og er utstyr man ønsker en viss avanse på.

 

Nei det er ikke akkurat det samme, sikkerhetsutstyr er inkludert hos Tesla. Fornøyelsesutstyr må en betale for. Så det er ikke likt. 

Lenke til kommentar

Det var da svært til ordbruk. det tesla kaller 'vegan leather' vet vi er polyuretan. Meg bekjent har ikke tesla skinnseter hverken som opsjon eller som standard, men salvesen oppgir at VW's oppgraderte seter betyr de er skinnseter, og at dette var på hans liste over ting som er opsjoner i ID.3 og standard i TM3. Noe jeg da ikke kan se har noe grunnlag i fakta. Dette dreier seg ikke om stopp eller generell utforming, men trekket.

 

Edit: Ser det ikke er helt sikkert at det er PU, det kan også være vinyl (PVC).

Edit2: Så på ett forum at det ble nevnt at aceton skader setene, så da er det sannsynligvis PVC, ikke PU. (Men selv om aceton normalt ikke løser PU, kan det fortsatt ha fyllmatrialer som er løsbare i aceton, så dette er ingen garanti)

And? Setene i Model 3 er som sagt, slik jeg selv opplever det, nesten like gode som i min gamle E92 BMW M3. Så da er det vel samma faen hvilke molekyler de er laget av, er det ikke? Så hva er det du sutrer sånn etter? :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Forskjellen er at Møller er på vei opp, mens Tesla er på vei ned.

https://www.bi.no/forskning/norsk-kundebarometer/resultater-2019/

 

Ikke det at det er viktig for min del, men det er tydeligvis viktig å poengtere når man skal disse andre at man først feier ved egen dør.

Gudene veit hva du snakker om noen ganger. Jeg svarte på «rust på Teslaen» men du er nå vei et helt annet sted. Dette gjør du hver eneste gang. Hyggelig at Møller gjør comeback, stemmer dette så har mange VW-eiere et bra kjøp i vente ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...