Gå til innhold

Her er Volkswagen ID.3 – endelig uten kamuflasje


Anbefalte innlegg

Model Y får vel likens åpning bak, så kan man vente til 2022 så er den og ett alternativ..

 

Er det forøvrig "sjult" bagasjerom på ID3 som på Model 3? Og kan man ha bagasje under panseret?

Ser liksom ingen videoer hvor de demonstrerer dette..

 

 

 

 

Nå er vel dette strengt tatt en artikkel om VW ID3. Hva Tesla har og kommer med er vel ikke så relevant her. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er vel dette strengt tatt en artikkel om VW ID3. Hva Tesla har og kommer med er vel ikke så relevant her.

Jeg spør jo bare om VW har lignende løsninger...?

Mange elbiler har bagasjeplass under panseret og under bagasjerommet men brukte Tesla som eksempel da de har størst plass her.

 

Kan godt bruke en Jaguar i-pace eller Audi E-Tron som eksempel, selv om de har mindre plass under panseret og ingen plass under bagasjerommet.. De er og biler i en helt annen klasse..

 

gwxK0Vz.jpg

 

BJNcHqK.jpg

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Rust var et problem på flere tyske biler på rundt årtusenskiftet. Dette er løst for alle merkene for 15 år siden. I dag er ikke dette noe stort problem hos VW eller andre merker. Uten, tja...

Dette er en artikkel fra 2017. Er jo nesten som jeg ser flere Passater med rust på bakluken enn uten.

 

https://www.motor.no/artikler/2017/april/dette-er-bruktbilene-som-ruster-mest/

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg spør jo bare om VW har lignende løsninger.

Mange elbiler har bagasjeplass under panseret og under bagasjerommet men brukte Tesla som eksempel.

https://www.motor.no/artikler/elbil-vw-presenterte-sin-nye-elbil/

 

Den har et lite rom under. Dog trur ikke den har rom forran, siden bilen er blitt laget slik at romfølelsen i bilen skal være så stor som over hodet mulig, og panseret er jo knøtt-lite om man sammenligner mot TM3. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tja, legger en til utstyr så er nok prisene ganske like... Må jo betale for USB porter hos VW. Ganske latterlig. Samt andre ting folk sannsynligvis ønsker som ryggekamera, keyless osv.

 

Tja, bedre? Møller er det værste selskapet jeg har forhandlet bil med. Aldri igjen.

Nå har ID3 endel ting Model 3 ikke har som standard og. Om man ikke må ha ting har man rimeligere alternativer med mer rekkevidde hos ID3. At du ikke liker Møller er et tulleargument da mange forhandlere og verksteder er uavhengige og du kan fritt velge de :) Hvis man har dårlig opplevelse med Tesla har man ingen alternativer...
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå har ID3 endel ting Model 3 ikke har som standard og. Om man ikke må ha ting har man rimeligere alternativer med mer rekkevidde hos ID3. At du ikke liker Møller er et tulleargument da mange forhandlere og verksteder er uavhengige og du kan fritt velge de :) Hvis man har dårlig opplevelse med Tesla har man ingen alternativer...

 

Tja har den det? Jeg spør for jeg ikke vet, så bare igjennom artikkelen og så masse som manglet. Ja møller argumentet er ikke godt, det er bare en erfaring. 

 

Man har da alternativer med Tesla også, det er bare til å sjekke rundt om. Bosch tar jo på seg noe osv. Blir nok mer fremover også i og med at de nå leverer service manualer. Men det er jo en annen sak :) 

Lenke til kommentar

Tja har den det? Jeg spør for jeg ikke vet, så bare igjennom artikkelen og så masse som manglet. Ja møller argumentet er ikke godt, det er bare en erfaring. 

 

Man har da alternativer med Tesla også, det er bare til å sjekke rundt om. Bosch tar jo på seg noe osv. Blir nok mer fremover også i og med at de nå leverer service manualer. Men det er jo en annen sak :)

Angående møller, så er det en kjent sakt at møller i min by er ræva, (vært slik i mange år, selv om de nå er blitt bedre) men begge nabobyene på hver sin kant er mye enklere å forholde seg til, så de fleste bruker dem istedenfor av de jeg kjenner.  Samt trenger man et normalt verkstedsbesøk, så kan man jo bruke xxx antall andre verksteder, og fremdeles beholde garanti. 

 

Hva mener du ID.3 mangler isåfall? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hva mener du ID.3 mangler isåfall? 

 

Litt det samme hos Tesla også, det er jo noen plasser som er helt håpløse mens min lokale feks fungerer ganske så greit. De på østlandet har jo massivt press og får også massivt med negative tilbakemeldinger.

 

Jeg har ikke sagt den mangler noe, det var personen før som sa den hadde ting man ikke fikk hos Tesla. Det jeg sa var at mye av det som er standard hos Tesla er ekstra utstyr på ID.3. 

Lenke til kommentar

Tja har den det? Jeg spør for jeg ikke vet, så bare igjennom artikkelen og så masse som manglet. Ja møller argumentet er ikke godt, det er bare en erfaring. 

 

Man har da alternativer med Tesla også, det er bare til å sjekke rundt om. Bosch tar jo på seg noe osv. Blir nok mer fremover også i og med at de nå leverer service manualer. Men det er jo en annen sak :)

 

Varme i ratt og frontvindu synes mange er kjekt. Varmepumpe hjelper en god del i vinterhalvåret i hvert fall der jeg bor (har kjørt mye Leaf med og uten VP, Kia Soul, Hyundai Kona og Model S og merforbruket med varmepumpe er generelt latterlig lite og gir en del ekstra mil om vinteren). Hva slags annet utstyr den får vet vi ikke så mye om ennå. Hodestøtter som er høyderegulerbare hvor du kan montere nettbrettfeste er og en ting jeg savner hos Tesla.

 

Når det kommer til garantireparasjoner som er det aktuelle for de fleste med Tesla har du null valg. Med VW har du mange verksted som tar garantireparasjoner og som ikke er Møller. Boscch har vell kun fått til samarbeid i Oslo. Det lokale NAF-senteret der jeg bor har prøvd, men møtt null samarbeidsvilje så langt. Kundene er i praksis låst hos Tesla som der jeg bor har 3-4mnd ventetid og tredjepartsverksted som VIL bidra får ikke lov av Tesla sentralt. Håper det endrer seg asap, men jeg har vært jæ….. forbanna i sommer grunnet situasjonen hvor jeg måtte kjøre 70 mil for å bytte noe greier på hjulopphenget etter EU-kontroll hvor jeg ikke fikk time før dato for avskiltingsdatoen.

Endret av Cowboystrekk
Lenke til kommentar

Litt det samme hos Tesla også, det er jo noen plasser som er helt håpløse mens min lokale feks fungerer ganske så greit. De på østlandet har jo massivt press og får også massivt med negative tilbakemeldinger.

Poenget er jo at det er lengre mellom mulighetene hos Tesla, enn hos andre som lar private godkjente service-sentre, og verksteder gjøre jobben på deres biler. 

Jeg kan dra til Ola Nordmann mekaniske verksted, og få et godkjent bytte av bremseskiver på en bil fra Audi, VW, Skoda, Seat, etc etc, uten at garantien ryker på bilen. Det er et problem hos Tesla. Man må forholde seg til deres priser, og tjenester, som jo har vist seg å være blanda drops hos kundene. 

 

Det jeg sa var at mye av det som er standard hos Tesla er ekstra utstyr på ID.3. 

 

Ok, men ID.3 har da standardutstyr som man ikke har som standardutstyr hos Tesla også? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Varme i ratt og frontvindu synes mange er kjekt. Varmepumpe hjelper en god del i vinterhalvåret i hvert fall der jeg bor (har kjørt mye Leaf med og uten VP, Kia Soul, Hyundai Kona og Model S og merforbruket med varmepumpe er generelt latterlig lite og gir en del ekstra mil om vinteren). Hva slags annet utstyr den får vet vi ikke så mye om ennå. Hodestøtter som er høyderegulerbare hvor du kan montere nettbrettfeste er og en ting jeg savner hos Tesla.

 

Når det kommer til garantireparasjoner som er det aktuelle for de fleste med Tesla har du null valg. Med VW har du mange verksted som tar garantireparasjoner og som ikke er Møller. Boscch har vell kun fått til samarbeid i Oslo. Det lokale NAF-senteret der jeg bor har prøvd, men møtt null samarbeidsvilje så langt. Kundene er i praksis låst hos Tesla som der jeg bor har 3-4mnd ventetid og tredjepartsverksted som VIL bidra får ikke lov av Tesla sentralt. Håper det endrer seg asap, men jeg har vært jæ….. forbanna i sommer grunnet situasjonen hvor jeg måtte kjøre 70 mil for å bytte noe greier på hjulopphenget etter EU-kontroll hvor jeg ikke fikk time før dato for avskiltingsdatoen.

 

Ja det er absolutt kjekke ting. 

 

Problemet er vell å få deler, men ellers kan en jo utføre feilsøking og reperasjoner av ting om en ønsker det. Men det er plagsomt at de ikke vill selge deler ja. 

Lenke til kommentar

Ja det var akkurat det jeg spurte om... Og det var jo noen kjekke ting der, absolutt. Som varme i ratt og vindu. Det er kjekt å ha. 

Du sa at "masse" manglet, og nevnte at Model 3 har standardutstyr som ID.3 hadde som tillegg. ID.3 har også standardutstyr som TM3 må kjøpes som et tillegg, så jeg ser ikke helt verdien av å nevne det, uten å spesifisere hva du mente var "masse" som manglet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du sa at "masse" manglet, og nevnte at Model 3 har standardutstyr som ID.3 hadde som tillegg. ID.3 har også standardutstyr som TM3 må kjøpes som et tillegg, så jeg ser ikke helt verdien av å nevne det, uten å spesifisere hva du mente var "masse" som manglet. 

 

Altså det kan en jo lese direkte ut i fra artikkelen, jeg kan nevne noe: 

-Usb porter bak

-Keyless

-Ryggekamera

-"designseter"(regner med det er "skinnseter")

-Panorama

-el.Justerbareseter

-nødbrems(lol)

 

Nå har vi jo ikke sett hele listen, så er nok mer også. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Altså det kan en jo lese direkte ut i fra artikkelen, jeg kan nevne noe: 

-Usb porter bak

-Keyless

-Ryggekamera

-"designseter"(regner med det er "skinnseter")

-Panorama

-el.Justerbareseter

-nødbrems(lol)

 

Nå har vi jo ikke sett hele listen, så er nok mer også. 

Uh? Valgmuligheter er da bare en god ting? Er man ikke opptatt av slikt, så kjøper man jo den rimeligste bilen. Mens vil man ha slikt, så koster det jo naturligvis mer. Det er jo ikke noe annerledes enn utstyret man kan slenge på hos andre bilfabrikanter, inklusive Tesla. 

 

Samtidig kan du liste opp alt det standardutsyret som Tesla ikke har, men det er jo ikke noe gøy, eller? 

 

Når du skal skrive "LOL" her, så er det jo fint å vite at Elon Musk mener at hans teknologi redder liv, mens det koster penger å kjøpe muligheten til å ha det i bilen. Det er jo akkurat det samme? Teknologien som inngår inn i dette, koster jo selvsagt penger, og er utstyr man ønsker en viss avanse på. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Altså det kan en jo lese direkte ut i fra artikkelen, jeg kan nevne noe: 

-Usb porter bak

-Keyless

-Ryggekamera

-"designseter"(regner med det er "skinnseter")

-Panorama

-el.Justerbareseter

-nødbrems(lol)

 

Nå har vi jo ikke sett hele listen, så er nok mer også. 

 

Jeg vil jo påpeke to mangler som er ganske vesentlig for mange nordmenn. Det ene er hengerfeste og det andre er takstativ. Men igjen. Dette er vel en bil tiltenkt byene og ikke så mye hengerkjøring eller ski på taket for å ta den med på fjellet. Derav også manglende 4x4 på modellen (tenker da som tilvalg).

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

Regnsensor :p

 

Model 3 bruker jo fronkamera som regnsensor og det funker jo sånn bob-bob :p

 

Håper dem gjør det bedre i Version 10 som kommer snart.

Forrige update stoppet viskerne fra å gå amokk i tuneller iallefall :p

 

Forøvrig ikke vært borti en eneste bil som har hatt så god regnsensor som min 2006 Mondeo. Vet ikke hva slags magiske greier de har brukt men den funker fantastisk. Nyere Ford har ikke like god sensor.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...