Gå til innhold

Her er Volkswagen ID.3 – endelig uten kamuflasje


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har litt vansker med å se hvorfor man vil velge denne bilen framfor en modell 3. Hva gjør VW bedre en Tesla?

 

Den er mindre. og da lettere å parkere og flytte rundt på seg inne i byen. Så er de tfint å kunne velge i litt forskjellige design da. Kanskje ikke alle ønsker å kjøre rundt i det samme som alle andre. Prisen er jo ganske bra da. Startpris på 330.000 over tesla sin 367.700 er jo litt spart. Vi får vente å se hva prisen for max blir da.

 

Tror forresten ikke noen har sagt at denne nødvendigvis er bedre enn tesla. og jeg tror ikke den prøver å være det heller.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg har litt vansker med å se hvorfor man vil velge denne bilen framfor en modell 3. Hva gjør VW bedre en Tesla?

 

- Betydelig lavere pris for bedre rekkevidde, spesielt vinterstid pga varmepumpe. 330k vs 377k.

- Mye bedre servicenettverk.

- Mer praktisk utforming av bagasjerom.

- Vesentlig mindre ytre mål selv om innvendige mål er ganske like.

 

Model 3 har bedre ladenetterk, ytelser, ekte hengerfeste, kjøreglede.

 

Plusser som er personavhengige vil være sittestilling og utseende.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har litt vansker med å se hvorfor man vil velge denne bilen framfor en modell 3. Hva gjør VW bedre en Tesla?

Startpris er ikke 330.000,-,  her har mange regnet feil. 

 

Prisen i Tyskland begynne på 30.000 Euro - og det er inklusive 19% mva. Så prisen bør koste ned mot 250.000 NOK ca., så pris er ein ting. :-)  

 

(ref. electrek.co)

 

Ikkje alle som kan eller vil ta seg råd til nesten 50% høyere pris enn billigste model 3.

 

Det er også ein mindre bil, så størrelsen teller for dei som ønsker ein kjapp liten ein.

 

Og kule pedaler, "pause" og "play" - det er på nivå med tesla-humor. ;-)

Endret av Runart
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har litt vansker med å se hvorfor man vil velge denne bilen framfor en modell 3. Hva gjør VW bedre en Tesla?

Teslan er vel bedre på omtrent alt, men en Tesla er ikke for alle.

 

Denne gruser jo f.eks Nissan Leaf på det meste, så langt fra det dummeste man kan kjøpe.

 

Nye Hyundai Inoniq er vist heller ikke noe tess så tror VW kan selge godt her så lenge bilen leverer det de lover.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Den er mindre. og da lettere å parkere og flytte rundt på seg inne i byen. Så er de tfint å kunne velge i litt forskjellige design da. Kanskje ikke alle ønsker å kjøre rundt i det samme som alle andre. Prisen er jo ganske bra da. Startpris på 330.000 over tesla sin 367.700 er jo litt spart. Vi får vente å se hva prisen for max blir da.

 

Tror forresten ikke noen har sagt at denne nødvendigvis er bedre enn tesla. og jeg tror ikke den prøver å være det heller.

 

Startpris er 30.000 Euro - inklusive 19% mva. så prisen på 330.000 er veldig feil. Begynner nok nærmere 250.000,- nok.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har litt vansker med å se hvorfor man vil velge denne bilen framfor en modell 3. Hva gjør VW bedre en Tesla?

 

- For alle de som ikke synes det er greit at bilen må stå på verksted en måned for å bytte ut småting, så vil VW være et bedre valg

- For alle som synes det er fint at en ny bil kommer uten skrammer og riper, så vil VW være et bedre valg.

- For alle som vil være endel av et godt utbygd forhandlernettverk med tilhørende servicepunkter, så vil VW være et bedre valg.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Den vil ikke falle sammen av rust like fort

 

Ja. For VW og VAG-biler er jo viden kjent for å ha rustfrie biler  :yes:

 

 

- For alle de som ikke synes det er greit at bilen må stå på verksted en måned for å bytte ut småting, så vil VW være et bedre valg

- For alle som synes det er fint at en ny bil kommer uten skrammer og riper, så vil VW være et bedre valg.

- For alle som vil være endel av et godt utbygd forhandlernettverk med tilhørende servicepunkter, så vil VW være et bedre valg.

 

1. Ikke alle Teslaer må stå på verksted en måned for å bytte ut småting. Mtp. hvor mange Model 3 som nå er levert så er det ikke mye skriverier om biler som står månedsvis på verksted, det er heller enkelte problembiler (som også får veldig stor spalteplass). Hvis du går inn for det (antar du ikke gjør det), og søker opp elbilene til VW (tenker da på egolf og eup) så er ikke alt velstand der heller. Spesielt eUp er det flere eksempler på biler som står lenge på verksted for feil verkstedet ikke klarer å finne løsningen på. Men fordi det ikke er T foran på panseret så er det heller ikke interessant å skrive om. Men jeg skal (som også flere bør) ikke tro alt som står på internett :-p

 

2. Igjen, mange får biler uten skrammer og riper, men dette vies det heller ikke spalteplass om.

 

3. Denne kjøper jeg 100%! Dog jeg er mer skeptisk til ladenettverk på langtur per dags dato, men det er vel heller ikke målgruppen for denne bilen.

 

(Nå er jeg også veldig biased her siden jeg har en Tesla (riktignok fra 2017 finner ikke antydning til rust (har sikkert noe med at min er skrudd sammen av aluminium), ei heller har den stått månedsvis på verksted))

Endret av CaZpeR
  • Liker 9
Lenke til kommentar

1. Ikke alle Teslaer må stå på verksted en måned for å bytte ut småting. Mtp. hvor mange Model 3 som nå er levert så er det ikke mye skriverier om biler som står månedsvis på verksted, det er heller enkelte problembiler (som også får veldig stor spalteplass). Hvis du går inn for det (antar du ikke gjør det), og søker opp elbilene til VW (tenker da på egolf og eup) så er ikke alt velstand der heller. Spesielt eUp er det flere eksempler på biler som står lenge på verksted for feil verkstedet ikke klarer å finne løsningen på. Men fordi det ikke er T foran på panseret så er det heller ikke interessant å skrive om. Men jeg skal (som også flere bør) ikke tro alt som står på internett :-p

 

En litt morsom sak som ble påpekt tidligere. 

 

Hvis man går inn på elbilforum å finner tråden for feil med e-golf,

så har den så langt 37 sider og bilen har nå vært i salg i 5 år. 

Ser man på Model 3, så er den på 50 sider, og bilen har vært på markedet i 7 måneder. 

Titter man på Model S også så er den på 263 sider og vært på markedet i 6 år. 

 

Selvfølgelig kan det være helt tilfeldig... 

 

Jeg er ganske sikker på at ID.3 også vil ha tilsvarende feilrate på elbilforumet om 5 års tid.

Endret av Marzo
  • Liker 5
Lenke til kommentar

En litt morsom sak som ble påpekt tidligere. 

 

Hvis man går inn på elbilforum å finner tråden for feil med e-golf,

så har den så langt 37 sider og bilen har nå vært i salg i 5 år. 

Ser man på Model 3, så er den på 50 sider, og bilen har vært på markedet i 7 måneder. 

Titter man på Model S også så er den på 263 sider og vært på markedet i 6 år. 

 

Selvfølgelig kan det være helt tilfeldig... 

 

Jeg er ganske sikker på at ID.3 også vil ha tilsvarende feilrate på elbilforumet om 5 års tid.

 

Joda. Men ser man på media og hvor fokuset ligger så er det på Tesla noe som også vil gjenspeile seg i forumene. Samtidig har jeg inntrykk av at Tesla-eiere (meg selv inkludert) er mer på forum enn hva andre bileiere er (jeg ser ikke mye til eGolf, eUP etc. eierklubb) og samtidig derfor vil bli skrevet mer om.

 

Jeg ville nok heller ha lest litt hva som skrives på forumene enn å telle antall sider da spesielt det nevnte forumet sporer fort av og snakker om helt andre ting samt at det er mange enkeltstående personer som skriver veldig mye om det samme.

 

Men som du nevner. Det kan være tilfeldig. Jeg sier ikke at Tesla har mindre feil enn VW sine biler, det har jeg ingen belegg for å si hverken fra eller til på, men jeg bare påpeker at VW ikke er feilfri hverken når det kommer til biler, software eller service. Men igjen... Hvem er? (Lexus kanskje, men det blir en fullstendig avsporing :-p) 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Ja. For VW og VAG-biler er jo viden kjent for å ha rustfrie biler  :yes:

 

1. Ikke alle Teslaer må stå på verksted en måned for å bytte ut småting. Mtp. hvor mange Model 3 som nå er levert så er det ikke mye skriverier om biler som står månedsvis på verksted, det er heller enkelte problembiler (som også får veldig stor spalteplass). Hvis du går inn for det (antar du ikke gjør det), og søker opp elbilene til VW (tenker da på egolf og eup) så er ikke alt velstand der heller. Spesielt eUp er det flere eksempler på biler som står lenge på verksted for feil verkstedet ikke klarer å finne løsningen på. Men fordi det ikke er T foran på panseret så er det heller ikke interessant å skrive om. Men jeg skal (som også flere bør) ikke tro alt som står på internett :-p

 

2. Igjen, mange får biler uten skrammer og riper, men dette vies det heller ikke spalteplass om.

Du må jo forstå risiko? Selv om mange biler ikke har problemer, så er det mange som har det. Kjøper man en Tesla, så risikerer man riper, panelgaps, og små-ting man helst ønsker å fikse for å ikke se større bruktbiltap i bilen enn man ellers kunne hatt. Man risikerer å måtte være uker og måneder uten bil, og man risikerer å sitte der med skjegget i postkassa slik enkelte andre kunder av Tesla har erfart. 

 

Dette i større grad enn andre merker. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...