Gå til innhold

Korg M1, TR3 eller noe helt annet?


FB.934880505

Anbefalte innlegg

Å spille keyboard er noe jeg har ønsket å lære meg lenge.

 

Dette er ikke noe jeg ønsker å putte inn mye penger i i første omgang ettersom det kan være jeg ikke lenger har interessen etter å ha holdt på litt samt at jeg også har viktigere ting å bruker penger på.

 

Sannsynligvis burde jeg enten gå for et bra midi keyboard sammen med en iPad evt bare et digitalt piano.
På den andre siden så vokste jeg opp med sen 80 talls og tidlig 90 talls musikk hvor Korg M1 var et populært valg.

Pr nå ligger det en M1 til 2100 kr og en TR3 til 3000 kr på Finn.
I utgangspunktet var jeg klar for M1-en før jeg leste at TR3 var å regne som en oppgradert M1 med flere funksjoner og dobbelt så mange lyder. Spørsmålet er om jeg skal tenke sånn når jeg først tenker å kjøpe et 80 talls keyboard, det finnes jo alltid noe som er bedre. Skal jeg la nostalgien få bestemme og kjøpe modellen "alle" kjenner til eller en som "litt" bedre? (eller noe helt annet)

Om jeg virkelig får blod på tann kan jeg jo kjøpe et 88 tangenters digitalt piano i fremtiden om jeg f.eks. skulle bestemme meg for å ta piano timer, men for nå ligger nok budsjettet på rundt 3000 kr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...